1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N900 vs. N97 mini

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja jonlord, 19/11/09.

1. jonlord

Tykkäykset:
    0
    Näitä vähän yritin omissa ketjuissa vertaillakkin, mutta mikä on ihmiset teidän näkemyksenne?

listaan yksinkertaisesti plussia ja miinuksia mitä itse näistä tiedän. Jos teille tulee jotain muita mieleen niin kertokaa toki.

N900

+
    -Kännykkä viimeisen päälle. Voisin kuvitella, että ainakin tulevaisuudessa tai miksei jo nytkin saa pelittämään kaikenlaista linuxin takia.

-Saa saunalahden totaalimax-kykynä.

-

-Multimedia-viestit eivät toimi mikä on suuri miinus! Softapäivityksellä voi teoriassa saada toimimaan joskus, mutta mistä senkin varmaksi tietää kun jo myyntiilmoituksessa kerrotaan, että ne eivät pelitä.

N97 Mini

+

-Yksinkertaisesti hyvä luuri. Tällä hetkellä mulla on toi N95 ja tämässähän toimii samat jutut kuin siinä plus paljon muuta. myös multimedia palvelut.

-tähän saa Nokian Comes eith Music palvelun.

-Kompaktimpi koko

-
    -Ei ainakaan toistaiseksi saa totaalimax-kykynä

Tällä hetkellä siis kallistuisin tuohon miniin. Siinä ei ollut oikein miinuksia ja n900:ssa yksi iso miinus.

Mulla on niin, että muut merkit eivät käy missään nimessä. Ainoastaan Noksulainen kelpaa tänne =)

2. ossipena Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    semmoinen vinkki että ei siihen myynti-ilmoitukseen saa laittaa yhtään mitään muuta kuin kaiken sen mikä toimii siinä vaiheessa kun laite kaivetaan paketista.

mms-tuki on tulossa.

3. Henuli

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone
    Hyvä aihe!
    Itselläkin sama ongelma. Pääasiassa olen etsimässä puhelimeksi tarkoitettua laitetta, jolla olisi mahdollisuus hoitaa selailut/s-postit tarpeen mukaan.
    Puhelin tulee TYÖ käyttöön.
    Jos olen ymmärtänyt oikein niin N900 ei ole suunniteltu puhelimeksi, toki siitä puhelinkin löytyy.
    Pahin puute tuossa N900 on paljon puhuttu pystykäytön rajallisuus, toki olen kuullut huhuja että tulisi päivitys jossa tuota laajennettaisiin mut tiedä sit.
    pääsääntöisesti tarvitsen puhelinta kuitenkin puhelimeksi. Kumpi näistä sitten oikea luuri olisi, täytyy mennä testaamaan kun saapuvat markkinoille.
    Tosin omistin N97 ja sillä en kyllä töitä pystynyt hoitamaan (bugeja bugeja), muuten N97 on kaikki mitä tarvitsen. Näppäimistö oli kauhean tunnoton. Tietysti tulee mieleen softan bugisuus/muut ongelmat. Toivottavasti N97 minissä ei toisteta samoja ongelmia.

N900
    +Uusi kättöjärjestelmä (Maemo)
    +Tehokas
    +Selain
    +Moniajo

-Paksuhko
    -Pystykäyttö
    -Näppäimistö sumppuinen

N97 mini
    +Koko
    +Näppäimistö näyttää harvennetulta (en ole nähnyt livenä)
    +Näytön kääntymiskulma loivempi kuin isoveljessä

-Symbian S60

Tämä nyt oma mielipiteeni....

4. jonlord

Tykkäykset:
    0
    Jaa, että ei voi normaalista pystyssä tota n900:sta käyttää esim. viestiä lukiessa?
    Sitten on jo kyllä kaksi niin suurta miinusta, että ei kyllä kauppoja synny. No joo molemmat voidaan korjata softapäivityksillä mutta mistä te tiedätte, että esim. mms-viestien softapäivityskorjaus on tulossa??

5. mve

Tykkäykset:
    7
    Jos on ensisijaisesti hakemassa kännykkää, niin sitten kannattaa harkita todella pitkään kannattaako N900:aa hankkia. Se on kuitenkin tietokone, jolla voi myös soittaa puheluita. Ja kukaan ei ole minun käsittääkseni MMS:ää luvannut N900:lle tuoda eikä tuo pystykäyttökään ole luvattu kuin selaimelle, jossa sitä itseasiassa kaikkein vähiten tarvitaan.

6. jonlord

Tykkäykset:
    0
    No tätähän minäkin. Vaikka olisikin mielenkiintoista nähdä uusi käyttis niin en sitä silti käytännölisyyden ehdoilla halua tehdä. Haluan lähettää kavereilleni ottamiani kuvia viesteinä enkä suinkaan maileina. Ja jos saan tekstiviestin haluan, että pystyn sen saman tien lukemaan normaalisti pystysuunnassa.
    Eli taitaa mennä tuo N97 mini hankintaan. Toivottavasti saisi s-lahden totaalimaxilla jossain vaiheessa. Ja kun tuo normi n97 oli niin buginen niin uskoisin, että jotain olisi opittu ja tämä olisi vähän valmiimpi jo. Onhan normi 97 nyt jo parempi kuin ilmestyessään. Ja mikä parasta tuo luuri tehdään suomessa.

Edit: hyvältä näyttää http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2009/11/20/nokia_n97_mini_saapui_markkinoille

Jaa tämä viestiketju