1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N900 vs i8000 omnia 2

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Mankki, 9/12/09.

1. Mankki

Tykkäykset:
    0
    Elikkäs, tarkotuksena olisi ostaa jompikumpi kyseisitä laitteista. Olen vertaillut puhelimia ja kummastakin löytyy hyvää sekä huonoa ( n900 mms puuttuu | i8000 käyttöliittymä hidas (?) ). Haluaisin muiden mielipiteitä kyseisistä laitteista ja käyttökokemuksia.
    Käytöstä sen verran, että nettiä tulee käytettyä joka päivä ja navigaattoria viikottain.

2. Peltzi82

Tykkäykset:
    0
    Ihan samaa asiaa oon itse koittanut pähkäillä kun vakuutusyhtiö tarjoaa minulle noita kahta puhelinta vanhan tilalle. Mut en sit pystyny kaupassa ainakaan ihan kylmiltään valitsemaan kumpaakaan... Jotenkin molemmis puhelimissa "tökki" jokin, en tiä mikä... Samsungis ehkä se et jos se on "liian samanlainen" kuin vanha puhelimeni (Samsung Omnia nro1 eli se vanhempi malli) - jotenkaan vaan se käyttöliittymä ei ollut mun mieleen... Ja sit taas siin N900:ssa tökki se et jos se akku ei oikeesti kestä päivää kauempaa niin onhan se nyt ihan per****stä, puhumattakaan siitä et jos sil ei pysty lähettää ees kuvaviestejä.. Ja entäs se Linux-pohja, onks se viel omituisempi itselle kuin se Omnian käyttis?!

3. CJP

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia-mallisto
    No ainakin voin tosiaan sen sanoa, että N900:n käyttis ei ole sen "oudompi" kuin Symbianikaan. Toki se toimii hieman eri tavalla, mutta se on mielestäni hieman miellyttävämmän näköinen ja miellyttävämpi käyttää kuin Symbian.

Windows Mobilen ja Maemon väliltä valittaessa paras ratkaisu on mielestäni ehdottomasti Maemo, jos vain kestää akun heikon keston N900:ssa.

Kannattaa vielä vilkuilla YouTubesta videoita tuosta kyseessä olevasta Sampsungista ja kiinnittää huomiota ruudun kääntymisen nopeuteen. Ainakin muutamissa videoissa joissa saattoi olla käytössä prototyyppi, oli ruudun kääntyminen näppäimistöä ulos vedettäessä ainakin minulle liian hidasta.

Toisaalta jos ette ole kummastakaan puhelimesta varmoja, niin silloin suosittelen N97 Miniä. Se on yhdistelmä uutta ja vanhaa, paremmalla toimivuudella (vaikka eipä siinäkään akku toisaalta kummoisia kuulemma kestä ;D).

Jaa tämä viestiketju