1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N82: 3g aina päällä ???

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja adrock, 23/9/09.

1. adrock

Tykkäykset:
    0
    Moro,
    Yritin haulla etsiä, muttei ihan natsannut.
    Elikkä puhelin N82, liittymä Saunalahti, sähköposti Soneran pp.inet.fi.

Aikaisemmin toimi hyvin tuolla puhelimen omalla pikkusähköpostiohjelmalla (Viestit-kansion alla), sitten alkoi pätkimään enkä voinut enää lähettää.

Jonkin aikaa olin ilman kunnes latasin jonkun Nokian oman erillisen ohjelman. Se toimikin hyvin mutta muuttui kai nyt maksulliseksi. Laitoin kuitenkin Soneran edelleenlähettämään kaiken postin Gmailiin ja tein tuonne Viestit-kansion sähköpostiohjelmalle Gmail-tilin. Nyt toimii: lähettää ja vastaanottaa hyvin.

Ainoa ongelma on nyt vain se, että kun automaattinen haku on asetettu 30 minuutiksi, niin puhelin pitääkin 3g-yhteyttä auki jatkuvasti. Tuleehan ne postitkin nopeammin, mutta akkua syö nyt vähän liikaa. Ilmeisesti ei voi käyttää "vain kotiverkossa" kun on tuo Saunalahti. Ja kun laitoin ilmoitusten haun, niin ei tullut mitään infoa sähköposteista..

Kiitoksia vastanneille!

2. Darkon

Tykkäykset:
    0
    Sähelsin hieman samaan tapaan itsekin Messaging palvelun kanssa vähän aikaa sitten. Tilanne on ilmeisesti nyt se että sinulla on Nokia Messaging käytössä Soneran sähköpostille, ja kun se muuttui maksulliseksi niin se ei luonnollisesti enää toimi. Nokian push-mailin eli tuon Messaging palvelu pitää käydä kytkemässä pois osoitteessa http://email.nokia.com (kirjaudut sähköpostiosoitteella ja sen salasanalla), ja sen jälkeen määritellä sähköpostilaatikko uudestaan sähköpostiohjelmaan. Tämän jälkeen on käytössä normaalimmat synkronointiasetukset.

Tuohon "3g aina päällä" tapaukseen: Yhteys sähköpostilaatikkoon pidetään auki jos laatikon itse avaat, ja katkaistaan vain kun viestit-ohjelman sammuttaa tai katkaiset yhteyden itse. Viestien synkronointi toki toimii ilmankin tuota jatkuvaa yhteyttä.

3. jaakko

jaakko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    21
    Puhelinmalli:
    Honor 8
    Muistaakseni näin: jos s-postilla on automaattihaku määrävälein käytössä, yhteys on koko ajan auki. Näin ainakin N82:n omalla s-postiohjelmalla.

Itse luovuin automaattihausta ja laitoin s-postihaun näytön alapuolella olevalle näppäimelle.

4. adrock

Tykkäykset:
    0
    kävin tuolla email.nokia.com ja yritin poistaa nykyisen sähköpostini sieltä, mutta ei tunnu tehoavan. vaan edelleen siis näyttää samaa osoitetta siinä. kyllähän siellä luki, että osoite toimii myös käyttäjätunnuksena jatkossakin, mutta mielestäni näyttäisi nyt siltä, ettei sitä saa poistettua.

itse messaging-ohjelman poistin puhelimesta jo.

vaikka itse katkaisisin yhteyden, niin se jää seuraavan synkronoinnin jälkeen taas päälle. ehkä voisi tehdä itsekin pikanäppäimen ja hakea aina sillä (kun muistaa...). otin nimittäin aamulla puhelimen laturista ja nyt kaksi palkkia mennyt. enkä ole tehnyt tänään puhelimella muuta kuin lähettänyt pari tekstiviestiä, puhunut 2 minuuttia ja kuunnellut vartin musiikkia. noh, kokeillaan nyt iltaan asti, että miten akku kestää.

kiitokset teille!!

5. Darkon

Tykkäykset:
    0
    Messaging-ohjelma ei ole pakollinen. Minulla oli email.nokia.com:ssa kohta "subscription" ja sen lähettyvillä "cancel" namiska. Tuota kautta koko tili ja sen tiedot poistuivat Nokia Messagingista enkä sillä pääse enää kirjautumaankaan. Ilmeisesti teit jotain muuta sitten.

6. Pikkuhannu

Pikkuhannu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 830
    Hankit profimailin, se on maksullinen, mutta osaa katkaista yhteyden... Ja on muutenkin parempi, kuin noksun oma...

7. adrock

Tykkäykset:
    0
    itseasiassa mulla on tuossa samassa kohdassa (oma tili) teksti "vanhentunut". siksi ei varmaan ole mitään namiskoita. eli ei ton pitäisi toimiakaan kaiken järjen mukaan? jos kyse on vain siitä, että tuo puhelimen oma ohjelma ei osaa katkaista yhteyttä. mielestäni tämäkin systeemi joskus toimi moitteettomasti, mutta sitten tapahtui jotain (koneen päivitys ehkä?) eikä suostunut lähettämään maileja. silloin hylkäsin koko jutun (ehkä joku 1-1,5 vuotta sitten) kunnes otin tuon messaging-ohjelman käyttöön.

voi olla, etten maksullisia palveluja nyt mieti. mielessä vähän puhelimen vaihto, mutta olisihan se tämäkin ongelma hyvä selvittää. nykyinen menee jossain vaiheessa varmaan veljelle ja eiköhän sekin halua sähköposteja lukea...

8. Darkon

Tykkäykset:
    0
    Näinpä, mutta ainakin minulla puhelimen sähköpostiohjelma sai silti Nokialta asetukset tuohon pushmailiin vaikka tili olikin vanhentunut, eikä maili tietenkään kulkenut. Tilanne korjaantui vasta poistamalla tuo tunnus email.nokia.com:sta.

9. adrock

Tykkäykset:
    0

nyt ei kyllä leikkaa. kun painan "poista" niin sinne se vaan jää. ????
    ja tosiaan kun olin laittanut tuon viestit-kansion alla olevan sähköpostin päälle ja samalla messaging-ohjelmassa oli pari päivää jäljellä, niin silti postit löysivät tiensä messaging-ohjelmaan, vaikka se oli suljettu (!!). ihme meininkiä... tai sitten en vaan osaa.

Jaa tämä viestiketju