1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N81 vai SE G900?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Huara, 24/6/08.

1. Huara

Tykkäykset:
    0
    Pitkän harkinnan jälkeen olen todennut N81:n parhaaksi puhelimeksi tarpeeni ja hinnan ottaen huomioon. Eli siis tuo alle 300e:n hinta suhteutettuna noihin kaikkiin ominaisuuksiin kuulostaa erittäin hyvältä!

Tänään kuitenkin selaillessani vielä viimeisiä vaihtoehtoja törmäsin tähän Sony Ericcsonin G900 -luuriin ja sekös alkoi mietityttämään. Näyttää löytyvän useita samoja ominaisuuksia N81:n kanssa ja myös minulle tärkeä WLAN löytyy. Ja kaiken lisäksi tämmöinen herkullinen kosketusnäyttö ja 5mpx kamera! Hintaa on kuitenkin se n. 100e enemmän, mutta tämä G900 näyttää todella ohuelta verrattuna Nokian N81 halkoon, joten myös elegantti muotoilu herääti mielenkiintoa!

Nyt siis kysynkin; viitsinkö maksaa n. 100e lisää ja ostaa N81:n sijasta G900:n? En ole koskaan ollut Sony Ericcsonin fani tai tykännyt heidän ohjelmistoistaan. Onko tämän Sony Ericssonin G900:n ohjelmisto S60:n kaltainen? Ja toimiiko kosketusnäytön ominaisuudet kaikissa sovelluksissa?

Haluan myös näppärän internetin selauksen, joten millainen on tämän G900:n internet selaus verrattuna N81:een? Helpottaako kosketusnäyttö selaamista?

Olen harkinnut myös iPhone 3G:tä, joten kannattaako sittenkin jättää tämä G900 väliin ja maksaa se 500e suoraan vielä isommasta kosketusnäytöstä ja ihmeellisestä internetselaimesta? Vai onko tämä G900 alle 400 euron hinta riittävän kilpailukykyinen iPhone 3G:n kanssa?

Ja vielä viimeisenä: pysyykö se kosketuskynä jotenkin siinä puhelimsessa kiinni?

KIITOS!

2. Da^Flameboy

Tykkäykset:
    1
    Heh, kurkkaappa vähän alaspäin: http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=44646

Itse siis päädyin samoista vaihtoehdoista G900. Perusteluina voin sanoa että pari viimeistä puhelinta ollut SE merkkisiä eli ohjelmisto käy kun nenä päähän. En silti keksi miksi tätä ei hahmottaisi vaikka olisi nokia miehiä. Ei tarvitse edes kummemmin perus valikkoa käyttää jos lisäilee mieleisiä pikavalikkoja. Viesteihin ja notesseihinhan on ihan omat napitkin jotka ainakin itsellä on ollut kovasti käytössä.

Kosketusnäyttö on toiminut vallan mainiosti. Sormella olen tökkinyt ja kynää käyttänyt. Kummallakaan tavalla en ole juuri mitään moittimista huomannut. Kamerassahan on sellanen ominaisuus että sormella (tai kynällä) painamalla tietystä kohdasta kamera tarkentaa siihen.

Nettiselaus sujuu myös todella hyvin ainakin omasta mielestä. Stockkina oleva Opera selain on ehkä vähän kömpelö, mutta opera mini ladattuna ja käännettynä poikittain toimii erittäin hyvin. Mielenkiintoinen @web selain on myös tuloillaan joka pitäisi toimia alusta loppuun kosketusnäytöllä. Itse olen osallistunut kyseisen selaimen beta testiin mutta bugeja tuntuu vielä löytyvän.

http://my-symbian.com/uiq3/software/applications.php?name=@Web&fldAuto=236&faq=14 Siinä vielä kyseisen softan urli.

Kynä löytyy puhelimen oikealta ylälaidasta. Se vain vedetään sieltä pois.

Aikamoiseksi hehkuttamiseksi tämä meni, mutta itse olen ollut kyllä tyytyväinen. Purnattavaa löytyy hitaudesta ja akun kestosta (2-3 päivää jos 3G yhteydet on otettu pois ja puhelinta käytetään vähän normaalia enemmän) mutta se tuntuu olevan kaikissa älypuhelimissa ongelmana. Yksi asia myös on vähän harmillinen, tuonne näytön sisäpuolelle kertyy pölyä ihan mukavasti kun näin viikon jälkeenkin näkee siellä vähän pölyä. Joku taisi mainita että niitä voi käydä puhdistuttamassa kylläkin jossain.

3. Huara

Tykkäykset:
    0
    Kiitos maan perkeleesti nopeasta vastauksestasi! Nyt kyllä kuumottaa tämä G900! Kosketusnäyttö, ohut verrattuna N81 halkoon ja kaikki samat herkut tungettu tohon ohueen kokonaisuuteen 5mpix:n kameran kanssa! Ai että!

Mutta mutta. Siis mitä helvettiä? Tämä kaikki täydellisyys on sitten munattu tuolla näytön sisäisellä pölyttymisellä. Mitä helvettiä? Miksi näin? Ei jumakauta. Aina kun löytää jotain hienoa, niin sitten löytyy joku porsaanreikä sieltä. Uskallanko nyt sitten maksaa sen sata euroa enemmän tästä pölyttymisestä?

Toisaalta; nyt voi sanoa että olen löytänyt sen Graalin maljan. Tämä G900 on kuin unelmakompromissi kaiken tämän kuukauden kovan luurin etsiskelyn jälkeen! Hittolainen. G900 olisi kaikkea: WLAN, samat ominaisuudet suunnilleen kuin N-sarjassa, erittäin OHUT verrattuna Nokian halkoihi, jopa 5mpx kamera ja vielä täydellisenä hunajana kosketusnäyttö.

Ai että nyt kuumottaa. Mutta helvetti soikoon, pitääkö se sitten aina kerran vuodessa lähettää jonnekin Ruotsiin imuroitavaksi pölyistä ja maksan sitten loppujen lopuksi luurista sen yli tonnin...

En kyllä maksa sitä 500euroa iPhone 3G:stä, ja Nokiat ovat nitiseviä halkoja. Tämä G900 on näin ollen lopullinen vaihtoehto. Olen suunnitellut ostavani uuden luurin tässä kahden viikon sisällä. Kysymys vain kuuluukin, uskallanko avato kukkaroni tälle pölynkerääjälle?

Et ois perhana maininnu tota pölyttymistä :p Niin ja ei se varmaankaan mitään kovin dramaattista ole, se pölyttyminen.

4. Da^Flameboy

Tykkäykset:
    1
    No siis itsellä näkyy ehkä yhden käden sormilla laskettava määrä pieniä valkoisia pisteitä sillon kun näytössä ei ole valoa. Sitten kun puhelinta räplää ja on taustavalo päällä niin ei kyllä edes huomaa mitään.

Itse olin aivan samoilla linjoilla viikko sitten. Harkitsin jopa P1i:tä mutta tämän G900 kosketusnäyttö on paljon parempi (kuuleman perusteella) eli reagoi juuri sormiinkin.

Hain oman puhelimen hintaan 384e ja kyllä voin sanoa että olen toistaiseksi tyytyväinen etten nokian N81 hakenut kaupasta. Kävin sitä vähän hypistelemässä mutta ei se oikeen iskenyt. Symbian 3.0 käyttöjärjestelmään löytyy paljon kaikkea ladattavaakin. Ihan peleistä ja hyötyohjelmista lähtien.

Kuten sanoit tämä on mainio välimalli. Ei mikään normaalikännykkä eikä ihan mikään N95. Toisaalta, muutamia datayhteyksiä ja GPS:ää lukuunottamatta kyllähän tässä näitä ominaisuuksia löytyy aivan pirusti.

5. Huara

Tykkäykset:
    0
    Tattista vaan! Ihmettelen suuresti, kun aina löytyy melkein joka kännykästä kauheasti valitusta ja sitten taas joillakin ne toimivat todella hyvin, kuten ilmeisesti sinulla, Flameboy. Täällä foorumilla joku oli jo paiskannut G900:nsa lattiaan, mutta minä ainakin olen kovin toiveikas tämän puhelimen laadusta. Eikä se ole ollenkaan valmistettu samasta nitisevästä halpamuovista, niinkuin jotkut Nokian puhelimet osaksi ovat (N81 takakuori). Hittolainen kun tekisi jo mieli saada tämä luuri jo huomenna :D

Menen viimeistaa 1. heinäkuuta tämän G900:en ostamaan. Ai että kun odotan tuota kosketusnäyttöä ja monipuolista Symbian-järjestelmää. Ja unohtamatta sitä 5mpx:n kameraa sekä ohutta ja vankkaa rakennetta!

6. Huara

Tykkäykset:
    0
    Hei! Mikä ero on G900:lla ja G900i:llä? G900i on ainakin kalliimpi, joten olisi kiva tietää tämä!

Kiitos!

7. Da^Flameboy

Tykkäykset:
    1
    Ei niillä ole eroja. Ne ovat samoja puhelimia. Hinnat vaan hyppii tässä puhelimessa niin paljon.

8. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse päädyn jatkossa aina johonkin muuhun kun nokia merkkiseen laitteeseen. Nokiaan olen totaalisen tympiintynyt. esim nokian sanakirja on täysin hanurista ja ei osaa lähellekään sellaista sanavarantoa kuin esim SE800i sanakirja.

Jos ei wlania ja parempaa kameraa tarvitse G700 lienee myös vaihtoehto.

Tosin tuo iphonen 3G malli lienee varsin maukas isoine näyttöineen.

Jaa tämä viestiketju