1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N81 vai SE G900

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Da^Flameboy, 15/6/08.

1. Da^Flameboy

Tykkäykset:
    1
    Elikkäs uusi puhelin olisi hankinnassa. Pitäisi sisältää ainakin WLANin ja kalenterit sekä muut tälläiset ominaisuudet pitäisi olla hyvää tasoa. Nämä kaksi puhelinta (ehkä SE P1i) ovat vahvimmat ehdokkaat. Hintakatto pitäis olla semmonen 400e.

Elikkä kumpaa lähtisitte suosittelemaan? (perustelut)

Itse olen ollut jo muutaman vuoden SE mies että käyttöjärjestelmä on varmastikkin tuttu ja turvallinen. Eipä se sitä tarkoita etten tallia vaihtaisi jos kävelisi hyvä malli vastaan. Nyt N81 vahvuuksia tuntuisi olevan ainakin edullinen hinta ja minulle oikeita ominaisuuksia.

Tosta G900 vielä sen verran että onko G900 ja G900i malleilla eroja? Vai onko kauppias vaan unohtanut lisätä tuon i:n tonne perään? Kun hintaseurannasta noita puhelimia katselee niin se löytää sekä G900 (halvempi) ja G900i mallit..

2. MikeTys

Tykkäykset:
    0
    G900 ja G900i ovat täysin samat mallit. Itse suosittelen G900 jos edes vähän aiot käyttää kännykkää kamerana, n81 kamera on niin surkea verrattuna G900. Eikä nyt unohdeta paksuutta ja painoa. N81 17,9 mm ja 140 g. G900 13 mm 99 g.

3. Da^Flameboy

Tykkäykset:
    1
    Tuo koko on kyllä kanssa yksi aika ratkaiseva asia. Ja ymmärtääkseni nokian tuo malli on hieman natiseva ja muovinen. Kokeilin yhdessä liikkeessä N81 ja kyllä kuoret tärisi jokasuuntaan. Se antaa pientä miinusta asiaan myös.

4. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Toisaalta N81 on aika paljon halvempi, SD malli alle kolme sataa ainakin verkkokaupassa. G900:ssa on aika paljon lisähintaa verrattuna N81, eikä sillä oikeen saa muuta kuin huonon 5mpix kameran, kosketusnäytön ja kompaktimman koon. G900:n on toisaalta hieman hitaampi käytössä, koska se käyttää ikivanhaa prossua. Jos kamera on tärkeä niin kannattaa vilkaista N82sta. Paljon parempi kamera, gps ja paljon muuta vain muutaman kympin lisähintaan (428€ hintaseurannan mukaan). Jos kamera ei ole tärkeä niin N81sen hinta varmaan houkuttaa.

P1 on myös kannattava vaihtoehto ainakin jos haluaa hieman suuremman näytön (2,6'' vs N82, N81 ja G900:en 2,4''). Hinnaltaa näyttäisi olevan samaa kauraa G900 kanssa, joten jos isompi näyttö ja QWERTY kiinnostaa niin P1 voisi olla myös hyvä vaihtoehto vaikka näyttääkin taskulaskimelta.

5. Da^Flameboy

Tykkäykset:
    1
    QWERTY ei kyllä iske. Yhtä puhelinta olen koittanut jossa ko. näppäimet kun oma puhelin oli huollossa ja ei istunut sitten yhtään. Olen silti tosiaan tuota P1:stä tutkinut mutta ulkonäkö ja koko on vähän miinusta. Mutta näytön koossahan G900 ottaa sitten takkiin.

Tosiaan N81 hinta on houkutteleva. Kameraa en käytä kun satunnaisesti joten sen ei tarvitse olla huippuluokkaa ja gps löytyy jo ennestään eli sekin ominaisuus on kovin turha. Siinä mielessä olen skipannut N82 vaihtoehdon.

6. handshake

handshake

Tykkäykset:
    1
    Kyllä lähtisin itse ennemmin noihin SE-malleihin. N81 on ehkä turhin Nokian N-sarjalainen sitten N72:n.

7. poikam

poikam

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    Samsung galaxy s7 edge
    Qwerty näppäimistö on aluksi outo mutta kun siihen tottuu niin se on paras(oma mielipide). Jos vastakkain on nokia ja sonyericsson niin ehdottomasti sony. Huomattavasti laadukkaampia puhelimia.

Jaa tämä viestiketju