1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N80 vai N91?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Jarpa, 25/6/06.

1. Jarpa

Tykkäykset:
    0
    Eli uutta puhelinta haluaisin ja nuo olisivat ehkä mielenkiintoisimmat mutta hinta on sama ja ominaisuudet suurinpiirtein joten kumman te mieluummin ottaisitte ja mistä? kiitos jo etukäteen

2. captain

captain

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3
    Ehdottamasti n80, kevyempi pienempi, paljon parempi näyttö, parempi wlan (UPnP-tuki), nelitaajuus puhelin, 3,2 mpx kamera (n91 vai 2 mpx).
    n91 hinta tulee vain siitä että siinä on 4 gt kovalevy, kun taas n80 hinta tulee sen monista toiminnoista (näyttö, kamera, wlan ym.) ja sitä paitsi n80 saa muistikortin muistia saa lisättyä mini sd muistikortilla aina 2 gigaan asti, ja muutenki on kätevää kun puhelimessa on muistikortti jonka saa irti (esim: muistikortin lukijaa varten) (N91 kovalevyä ei paljoa irrotella, eikä siihen saa muistikorttia). tuossa nyt muutamia hyviä syitä ottaa n80. N80 kannattaa ostaa ehkäpä gigantista, tai jos haluat netistä tilata (mikä tulee halvemmaksi) niin (HAKKIS.FI, gigantin verkkokaupasta, Verkosta.fi tai vaikkaa KLC.fi:stä) HAKKIS.FI hinta taitaa olla se halvin (585e) mutta toimitus aika voi olla pitkä?..
    Toivottavasti tämä auttaa valinnassasi ;)

3. ScorpioN^

Tykkäykset:
    0
    No ite tilasin puhelimeni (N91) ihan sen takia, että siinä on iso muistikapasiteetti, loistava 3,5mm plugin tuki suoraan luurissa ja wlan.

Itse en tarvitse upnp tukea, joka aika monen foorumin mukaan kyseisestä luurista kyllä löytyy. Mutta oletan nyt että olet ottanut paremmin selvää asioista kuin minä.

Näyttö on toki isompi kuin N91ssä ja se painaa enemmän, mutta eipä haitanne nuokaan asiat mitään. Pääasia minulle, että se korvaa ipodin ja se on tyylikkään näköinen. Kuorethan siinä on tehty metallista :) jne.

Mutta kukin tietysti ostaa sen minkälaisia ominaisuksia puhelimelta haluaa.
    Itse olen noihin tyytyväinen.

N80 on törkeän ruma omaan silmääni, lähinnä siksi en sitä ostaisi :D

EDIT: Niin ja se kamera on aivan tarpeeksi hyvä kuvaamaan multimediaviesteihin tarkoitettuja otoksia yms. muita tarpeettomia tilanneräpsyjä. Digikamera on sitä varten, että kuvataan tosissaan.

Ja toki ne musiikkinäppäimet on niiiiin kätevät.

4. dille Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ja älkää siis antako hirveästi extrapisteitä tuolle N80:n kameralle, no lisätyt pikselit ei tee tuosta kamerasta paljoakaan. En myöskään käsitä, miksi he eivät ole laittaneet siihen autofocusta, joka tuon luokan kännykässä pitäisi kyllä olla. Niin SE:kin tekee.

Tuohon puhelimen valintaan. Nuo kaksi viestiä kertovat paljolti kummankin hyvät ja huonot puolet, joten se on enemmänkin kiinni siitä mitä puhelimelta tarvitset.

Ja lukkoa...

5. mjkall

Tykkäykset:
    13
    Melko tyly testiarvio N80:sta http://www.mobile-review.com/review/nokia-n80update-en.shtml
    Parin kuukauden testissä todetaan, että oi tuottaa pettymykset tämä "norsu perhosen siivillä", akun kesto pitäisi olla 8 päivää, mutta 30-40 minuutin puheella hädin tuskin iltaan kestää. Ensimmäisen kerran testaaja huomasi joutuvansa rajoittamaan puheluitaan! Mutta ehkä puhelinominaisuus alkaa olla sivuseikka. Myös MP3 ei selvinnyt kaikista filesta.
    N91 on aika iso ja sen kovalevy on Hitachin tekemä. Niissä on esiintynyt ongelmia.

Jaa tämä viestiketju