1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N8 vai Samsung Galaxy S

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja navigaattori, 18/7/11.

1. navigaattori Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    2
    Kumpi olisi parempi ostos kun hinta melkein sama Gigantissa. Myös perusteluja kiitos.

2. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Kerro kuitenkin mitä haluat puhelimelta, näin on helpompi kertoa kumpi on sinulle parempi. Tästä kysymyksestäsi alkaa kuitenkin jälleen kerran kinastelu kumpi on parempi eli ihan turhaa puuhaa.
    Aiemmin tuolla on kerrottu (jos oikein muistan) N8 vs HTC Desire vs Galaxy S, katso sieltä.

3. PELLEfin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    53
    Jos arvostaa kameraa edes hieman niin valinta on selvä. Ekassa galaxyssa on aivan luokaton kamera ja N8 voittaa sen 100-0.

4. Stumbelos Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Jos arvostaa mitä tahansa muuta ominaisuutta kuin kameraa niin Galaxy S..

5 henkilöä tykkää tästä.
  5. halcyon

halcyon Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    91
    Kuten Stumbelos sanoi: jos haluat erinomaisen kännykkäkameran tai sinulle on todella tärkeää ilmainen off-line navigaatio, osta N8.

Jos haluat monipuolisen, nopean, päivittyvän, erinomaisella näytöllä varustetun ja laajan softatarjonnan omaavan älypuhelin, osta Galaxy S.

Mutta tietenkin se ratkaisee, mistä itse tykkäät eniten.

Itse olen N8:ia kokeillut ja se on mielestäni enemmän buginen, merkittävästi hitaampi, tarjolla on huomattavasti heikommin ohjelmia, näyttö on *selkeästi* heikompi (koko, resoluutio, värit ja kirkkaus) ja yllättäen myös Galaxy S:n akunkesto on parempi, myös objektiivisten osapuolten testien mukaan. Myös saksalaisen Connect-lehden testissä Galaxy S (420 pistettä) pisteli Nokian N8:n (398 pistettä) kokonaisarviossa.

Galaxy S:ään saat tarvittaessa myös vaihdettavan tehoakun, jos käytät älypuhelintasi todella raskaassa käytössä.

1 henkilö tykkää tästä
  6. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Marketti täynnä lähinnä kelvottomia/ huonoja sovelluksia. Ja miettisin kaks kertaa ennen kuin sortuu noihin muovisämpylöihin joissa ei edes softa kunnossa.

7. PELLEfin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    53
    Taas kerran riippuu mitä haluaa. N8 hoitaa puhelut ja tekstarit kuten kuuluu. Netti toimii varsin sujuvasti opera minillä ja jopa vakio selaimella kunhan laittaa javan ja flashin pois päältä. Omassa käytössä mp3 soitin on tarpeeksi hyvä. Laitan puhelimeen siis vain ja ainoastaan ne levyt joita jaksan kuunnella uudestaan ja uudestaan ja sitten vaan soittimella ekasta biisistä alkaen soimaan. Myös FM lähettimelle on pari kertaa ollut käyttöä.
    Katsoin myös 70 leffaa HDMI liitännän kautta ensimmäisen kuuden viikon aikana kun luurin omistin. Myös nettiä olen käyttänyt telsun kautta ja usb hiiri luurissa kiinni.
    N8 oli myös eka luuri jolla jopa jaksoin jotain pelata n-gage qd:n jälkeen. Racing academy tuli vedettyä läpi ja siinä meni kivat 17t ja tuonhan saa vieläkin ilmaiseksi storesta.
    Lisäksi tullut käytettyä luuria ostoslistana johon myös saa softan ilmaiseksi.
    Facebookkiakin tullut ryyppy reissulla päivitettyä ja kuvia upittua. Tähän asti luuri on tehnyt kaiken mitä haluan ilman vittuilua tai jämähtämisiä.

Ainoa miinus oli itselle liian ohut ulkomuoto ja liian liukas pinta jotka korjaantui nokian oman silikoni "kuoren" kanssa. Nyt luuri istuu käteen ja pysyy siinä. Pitkästä aikaa tunne, että tämä on puhelin jonka pidän käytössä monta vuotta.

8. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Entten tentten teelikamentten...N8. Vastaus lähes yhtä laadukas kuin kysymyskin ;)

9. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Tuon ^ silikonisuojan kanssa n8 on melko halko, eikä sovi ainakaan omaan käteen

10. PELLEfin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    53
    Omaan käteen taas sopii. Minulla on vielä pienet kädet mieheksi. Tykkään siitä, että puhelin on kunnolla kädessa ja sormet tulee kunnolla ympärille eikä vaan pidetä sitä luuria parilla sormella kiinni kuin jossain applen mainoksessa. Esim N97 mini oli juuri sopiva käteen. Makuasioitahan nämä. Itse tykkään, että puhelimella on kokoa ja painoa.

Ote on siis tämä:

11. navigaattori Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    2
    Kiitos vastauksista.

Päädyin sitten N8siin. Toivottavasti en kadu.

12. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Itsekin noista kahdesta n8 ottaisin.

13. member

Tykkäykset:
    9
    Ei hitsi pitäis olla enemmän näitä kuvia kun just rupesin itekkin miettimään että mites mä pidän vaikka monta kuukautta ollu sama luuri kun kuvas :p

14. member

Tykkäykset:
    9
    Ei hitsi pitäis olla enemmän näitä kuvia kun just rupesin itekkin miettimään että mites mä pidän vaikka monta kuukautta ollu sama luuri kun kuvas :p

esim. miten porukka ottaa kuvaa kännissä / selvinpäin :))

Jaa tämä viestiketju