1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N8/N9 fontin kasvatus ja herätysominaisuudet?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja caputurina, 16/5/13.

1. caputurina

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800
    Ajattelin hommata uuden mutta käytetyn Noksun, jos löytyy pari hassua vaatimusta jotka minulla puhelimelle olisi:

a) Herätyskello, joka toimii samaan tapaan kuin Nokia 5800 XPressMusicissa, eli siihen saa laitettua vaikka puoli tusinaa tai enemmänkin herätyksiä peräkkäin, saman tapaisella logiikalla kuin tuossa vanhassa S60 5th edition -puhelimessani

b) Nykyisen lukulasien tarpeeni vuoksi fontin kaikissa mahdollisissa toiminnoissa saa ISOMMAKSI kuin 5800:ssani (mielellään hyvinkin isoksi).
    Eli että pystyisin käyttämään sitä ilman lukulaseja. Jos jostain löytyy ohjelma, jolla tämän saa toteutettua, niin sekin voisi ratkaista asian, mutta vaikka S60-puhelimiin tiettävästi jokin kaupallinen ohjelma löytyykin, tämän rekisteröinnissä on ollut ongelmia.

c) Kamera saisi mielellään olla selvästi parempaa tasoa kuin tuossa 5800:ssani, kun ei vain jaksa raahata erillistä kameraa kovin usein mukana.

N8 on Symbian S^3. Se on vain 3.5" kooltaan vs. 3.2" tämä 5800. Resoluutiot ovat samoja. Saako fontteja kasvatettua monipuolisemmin ja isommaksi kuin 5800:ssa, vai onko tässä muuta eroa kuin hitusen isompi pikselikoko 5800:aan verrattuna?
    Herätyskello-ominaisuudet samat kuin 5800:ssa, vai?

Entä N9 fonttikokojen säädön osalta verrattuna 5800:aan (ja N8:aan)? Mites herätyskello, saako vähintään 6 kpl herätyksiä, ja onko käyttölogiikka sama kuin 5800:ssa?

Kamerat: N8:n kamera on 12Mpix ja N9:n 8 Mpix. Mutta kumpi on parempi, ja ovatko erot suuret? Kyky kuvata vähäisessä valossa lienee minua kiinnostavin ominaisuus kameroissa.

Voi toki jotain muutakin em. vaatimukset hyvin täyttävää edullista puhelinta ehdottaa, mutta kun käyttöni on lähinnä puhuminen, harvojen tekstiviestien vilkaisu ja vielä harvempien kirjoittaminen, ja herätyskello, niin en taida jaksaa enempää kuin maks. satasen käytetystä maksaa. Enkä edes kahta sataa sijoittaa uuteen, luulen.

Jaa tämä viestiketju