1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N78 ei herätä jos akku loppuu kesken yötä?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Petomaani, 16/2/09.

1. Petomaani

Tykkäykset:
    0
    Onko otsikon ongelmaan saatavissa lääkitystä? Entinen Nokia 3230 osasi herättää vaikka akku simahtikin kesken yötä, N78:lla on pari kertaa jo nukuttu pommiin... Olisikohan tähän vaivaan saatavissa jotain softaa tms, viimeisimmät päivitykset on luuriin kyllä asennettu?

2. Rickhard

Tykkäykset:
    0
    Eipä tuohon tietääkseni mitään lääkitystä ole. Suosittelen laittamaan aina yöksi latauspiuhan päähän, niin ei pääse syntymään tuollaisia ongelmia. Näin ainakin itse teen.

3. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Tuohan on sula mahdottomuus. Ei se puhelin tyhjästä sitä virtaa saa. Toisin sanoen jos laitteen akku on tyhjä niin ei mikään puhelin kyllä herätä.

4. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Paitsi että nuo vanhemmat puhelimet kyllä jaksoi vielä viimeisillä virroillaan herättää aamulla, vaikka olikin yöllä puhelmesta akku loppunut niin että oli sammunut...

5. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Niin jos se on niin tehnyt, että sammunut yöllä. Silloinhan siellä akussa vielä on sen verran virtaa, että sen päällekkin saa hetkeksi menemään yleensä. Eli silloin akku ei vielä aivan loppu ole. Eikö uusissa sitten muka toimi enään? Jos se niin tyhjäksi sammuessaan menee, että ei napista edes käynnisty niin tuskin herättää.

6. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3133
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Mulla ei oo viimeiseen kolmeen puhelimeen ainakaan toiminut enää niin, että lähtisi napista painamalla edes valot päälle, kun puhelin itsekseen sammunut. N95, N95 8GB, 5800 ainakaan. N70:stä en muista.

7. poppah

poppah

Tykkäykset:
    0
    Oot ittes kans erimieltä asiasta?

Luulen, että uusi akkutekniikka on sellainen ettei se lataannu enää huoneenlämmössä siten että jaksaisi vielä herättää tai peräti käynistyä. Tuo taisi olla NiMH:n hyviä puolia. /mutu

8. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230

Laitat itse puhelimen kiinni yöksi jos ei ole lataukseen mahdollista laittaa. Sitten sulla jää punnittavaksi enään, että onko sen arvoista riskiä pitää puhelintaan auki etteikö akku loppuisi. Puhelin herättää vaikka se olisi kiinni, itse suljettuna. Se on eriasia kuin että akku loppuisi. Ihmettelen miksi tuosta pitää nyt tehdä edes ongelmaa kun sitä ei ole.

9. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Jos kyse on kylmä/kuuma ilmiöstä... Lämpimään tuotuna käyttöaika lioneilla pitenee huomattavasti. En tarkota tietenkään että saunaan pitäs mennä nukkumaan sen takia ;)

Lioni on sellanen et se saattaa nuukahtaa. Vanhemmissa puhelimissa, puhelimen sai uudestaan päälle kylläkin. Mutta sekin edellytti monesti, että oli kylmässä ilmassa loppunut akku, näin itse muistelen.

10. Kaljamaha

Kaljamaha Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1171
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Aijaa, kun minä olen mutuillut itselleni sellaisen teorian että nuo uudet puhelimet vaativat jonnin verran enemmän milliampeeritunteja käynnistyäkseen.
    Kyllä minulla lähtee viiden vuoden takainen 6170 käyntiin vaikka kuinka monta kertaa akun "loputtua" vaikka se akku on Li-Ion.
    Vaimolla on taas joku uudempi noksulainen ja se ei inahda mihinkään jos akku pääsee loppumaan suorilta käsiltä.

11. ilkkes Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    49
    oisko nuo aiemmat puhelimet suunniteltu niin, että ne sammuvat ennenkuin akku on tyhjä? Vaikkapa 5% kohdalla. Täten virtaa jäisi vielä mm. herätyskelloa varten.
    Tuskin asia näin on, mutta ei olisi huono idea ;)

windows mobile luureissa taitaa olla tuon tyyppinen toiminto, 10% kohdalla puhelintoiminnot menevät pois päältä (ainakin omniassa). Ne saa kyllä takaisin päälle halutessaan, mutta näin puhelin säästää viimeisiä virran rippeitä

12. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3133
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Sekin pitää varmasti aika hyvin paikkaansa, että uudet älypuhelimet vaativat paljon virtaa, jotta ne jaksaa käynnistyä. Näkeehän sen usein, kun vaikka buuttaa puhelinta, niin yksi palkki on saattanut mennä jo siinä.

13. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    No semmonen on kyllä helposti säädettävissä puhelimen softaan, joka valvoo kuinka paljon akkua on jäljellä. Kuten läppäreissäkin. Monesti on kuitenkin syystä tai toisesta asetettu siten, ettei puhelin käynnisty uudestaan. Uskoisin näin. Koska uudelleen käynnistys ja akun rääkkääminen vie jännitteet pian niin alas, ettei sitä saada kuin laturilla herätettyä henkiin. Li-ion saa aina peruuttamatonta damagea siitä, että akku liian vähissä.

Ehkäpä toisissa luureissa ratkaisun akun jännitteeseen liittyen muissa puhelimissa on tehnyt joku asiasta tietämätön tai huolimaton työntekijä Kiinassa tai missä nyt ovatkaan... Li-ion toimii täysin toisella tavalla kuin vaikka Ni-MH.

14. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Ei olisikaan huono idea, tosin kyllä asia on tiedetty jo pitkään ja käytettykin. Parhaiten selviää oma valvonnalla kun pitää akkua aina mahdollisimman täynnä.

Jaa tämä viestiketju