1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N7650 sähköpostin lähettäminen ei onnistu

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Ricky, 21/3/03.

1. Ricky

Tykkäykset:
    0
    Missähän mahtanee olla vika kun sähköpostin lähettäminen ei onnistu, kun yritin lähettää sähköpostia, tuli vain viesti:

"Sähköposti: Viestin lähetys epäonnistui. Tarkista sähköposti asetukset."

Asetukset puhelimeen laitoin http://www.mbnet.fi/mbinternet/ohjeet/7650

Muuten sähköposti toimii, yhteydenmuodostaminen laatikkoon onnistuu, viestien lukeminen onnistuu (imap4) mutta lähettäminen ei onnistu, lähtevän palvelimen osoitteita olen kokeillut sekä posti.mbnet.fi ja mail.mbnet.fi mutta sama tulos. Yhteysosoitteena käytän mbnetin antamalla ohjeilla kun soneran omilla asetuksilla ei suostunut yhdistämään sähköpostilaatikkoon. Missä vika? apuja kiitos... =)

2. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Joku voi olla korjata, jos olen väärässä. Eikös lähtevän postin palvelimen pidä olla internetyhteyden tarjoajan palvelin?

3. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Koita mail.inet.fi lähtevän postin palvelimena.

4. SecondWave

Tykkäykset:
    0
    Totta

Juuh näin se on että lähtevä palvelin tulee olla oalvelun tarjoajan lähtevän mailin palvelin Radiolinjalla se on esim. smtp.mobiili.net!

5. Ricky

Tykkäykset:
    0
    kokeilin tuota ja nyt toimii, kiitos avusta :)

6. wintermute

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vinkistä! Itsekin olen tapellut tuon lähtevän postin ongelman kanssa, mobiilioperaattorina minulla Sonera mutta varsinaisena Internet-palveluntarjoajana Saunalahti (eli Saunalahden SMTP-palvelimen jos määrittelee puhelimeen niin viestit ei lähde). Syynähän tuohon "toimimattomuuteen" on sinänsä ihan looginen tietoturvaseikka, eli spammäysriskin pienentämiseksi yleensä palveluntarjoaja sallii lähtevän postin palvelimen käytön vain omien soittosarjojen kautta kytkeytyville omille asiakkailleen.

Soneran hinnastoja selailtuani luulin, että vaatii erillisen sähköpostipalvelun tilaamista jos meinaa käyttää Soneran lähtevän postin palvelinta, mutta nyt rohkaistuin ja laitoin Erkkiin kokeeksi tuon mail.inet.fi ja sehän toimi!! Kiitos vielä kerran! Nyt vaan hieman pelokkaasti odotellaan seuraavaa laskua, onko tuon palvelimen käyttö todella ilmaista vai "rankaiseeko" Sonera asiakasta omatoimisuudesta...

7. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    Kyllä se on ihan ilmasta.

8. wintermute

Tykkäykset:
    0
    No sitten voi mennä kevein mielin nukkumaan... ;)

Jaa tämä viestiketju