1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N7650 ja automaattinen ajan päivitys

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja djj, 31/7/03.

1. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Eli 7650-puhelimessani automaattista ajan päivitystä käytettäessä JOKA kuukauden viimeisenä päivänä tähän mennessä puhelin on päivittänyt ajan aivan persiilleen. Tänäänkin päivämääräksi muuttui 1.7.2003. Jo joulukuusta lähtien (kun tämän puhelimen ostin) on puhelin päivittänyt pvm'n kuukauden viimeisenä päivänä aivan pieleen, yleensä ko. kuukauden ensimmäiseksi päiväksi, joskus on menty aivan eri vuodellekin.

Puhelimen softa 3.16 ja operaattorina Sonera. Johtuneeko sitten puhelimesta kun (muistaakseni) 8210 ja 8310-puhelimillani mitään vastaavaa häikkää ei ilmennyt?

Edit: Tästä onkin pitänyt kirjoittaa jo monta kertaa ja nyt viimein jopa muistin!

2. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Enpäs tiedä mistä johtuu, mutta mulla sama tapanen ongelma 3650:n kalenteri oli hypännyt yhen päivän eteenpäin ja liittymä on Saunalahti joka toimii Soneran verkossa. Onko tietoo mistä johtuu?? Vai johtuuko sitten tuosta Sonerasta??

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Me huollossa suositellaan että automaattista ajan päivitystä ei käytettäisi koska verkko antaa välillä väärät ajat/päivämäärät. Eli tällä ongelmalla ei oo mitään tekemistä puhelimen kanssa, verkko syynä ja sitä tapahtuu silloin tällöin lähes kaikilla operaattoreilla.

4. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ok, eli verkossa vikaa. Voihan tosiaan olla että 8210 ja 8310-puhelimissani oli välillä väärä päivämäärä, ei sitä tullut pidettyä niin silmällä ;)

5. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Ei oo vielä kertaakaan ollu ongelmaa automaattisesta ajan päivityksestä. 8910:ssä oli aina oikea aika ja päivänmäärä ja on tähän asti ainakin ollu 7250i:ssä ja 8850:ssä myös.

6. hipetihei

Tykkäykset:
    0
    Ei juurikaan onkelmia

Mulla ei ole ollut 7650:ssa juurikaan ajan kanssa ongelmia. Yhdessä vaiheessa päivät oli tosin sekaisin koska mulla oli puhelimessa World Clock Pro ja kun en sitä tarvinnut niin pakkasin sen Stackerilla. Myöhemmin kun käynnistin WC:n (haha!) niin aika oli väärä. Johtui todennäköisesti siitä että olin pakannut kellohässäkän.

Automaattisen ajan päivityksen (aina päällä) kanssa mulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia. Aina on ajassa pysynyt riittävällä tarkkuudella.

7. muju

Tykkäykset:
    0
    kävi tuon ajan päivityksen kanssa kun käytin ko. puhelinta kannettavan kanssa modeemina niin heti kun ir- yhteys muodostui niin puhelin päivitti kellonajan...

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: Ei juurikaan onkelmia

Mohdollinen syy ongelmaan, että olet määritellyt koti aikavyöhykeen väärin.

Jaa tämä viestiketju