1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N73 äänenvoimakkuus vähissä

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja nokia80, 4/10/08.

1. nokia80

Tykkäykset:
    0
    Eli soittavan henkilön ääni ei kuulu kunnolla korvaan, vaikka äänenvoimakkuus on säädetty puhelun aikana täysille. Eli puhelu kyllä kuuluu, mutta todella hiljaisesti. Akun irrottelut ei vät auta siis asiaa.

Olisiko kuuloke mennyt rikki vai missä on vika? Tässä laitteessa kun ei ole enää takuu voimassa, ei sitä kannata huoltoon lähettää.

Tiedustelenkin nyt:

Jos kuuloke on rikki, niin riittääkö kun hankkii esim.

tämän: http://www.polkumyynti.com/product_details.php?p=3000
    vai tämän? http://www.polkumyynti.com/product_details.php?p=3037

Onnistuuko vaihto yksinkertaisesti?

2. nokia80

Tykkäykset:
    0
    No hei!

Kai täällä nyt joku guru tietää?

3. Byobbi

Byobbi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    Nokia 1110i
    Äänenvoimakkuus siis on joskus ollut kuuluvalla tasolla ja nyt sitten jostain syystä alkanut vaimentua vaiko alusta asti ollut hiljainen? Onko puhelin saanyt kolhuja tai vastaavaa?

Käsittääkseni tuo ensimmäisen linkin kaiutin on se soittoäänille yms muille koville äänille tarkoitettu ja tuo toisen linkin kauiutin (paremmin nimettynä kuuloke) on kuuloke josta puhe kuuluu

http://www.polkumyynti.com/product_details.php?p=3037

Vaihdon pitäisi onnistua melko helposti jos yhtään tietää mitä tekee.

4. nokia80

Tykkäykset:
    0
    On toiminut ennen hienosti. Nyt vaan ääni ei kuulu kuin hiljaa. Ei ole saanut kolhuja.

Mistä tuon voi tarkistaa, että kumpi kaiutin pitäisi vaihtaa? Youtubessa on N73 avausvideoita aika paljon. Niitä olen jo tutkinut. Vai olisiko jotain parempaa keinoa? En nimittäin ole avannut N73 koskaan.

5. samumanu Vieras

Oikea on toi rdf kaiutin, paremmalta nimeltään kuuloke. Vikaa voi myös olla esim liassa etukannen kuulokkeen reiässä.

6. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1874
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    ekana melkein kannattaisi avata puhelin ja ronskisti sormella puhdistaa kuulokkeen kalvon, koska aika useasti siihen kuulokkeen kalvolle menee jotain metalli hiukkasia/muuta kakkaa, ja näin ollen kalvon alla oleva mangneetti vetää metallipölyn/lian itseensä, ja siinä samalla myös kalvon, jolloin kalvo ei pääse tarpeeksi liikkumaan.

7. nokia80

Tykkäykset:
    0
    Nyt on vaihdettu täysin uusi RDF-kaiutin. Ei yhtään muuttunut äänenvoimakkuus kovemmalle. Mitäs nyt? Missä on vika?

8. kimmo Vieras

Itsekö teit, vai huolto? Jos huollossa niin luuri sinne takaisin..jos itse, niin vika ehkä jossain muualla. Itse koittaisin resetoida luurin, kenties tarkistaisin vielä kertaalleen asennukseni.
    Lisäkysymyksenä heittäisin, että kuuluuko musiikki, entä kuuluuko kuulokkeilla?

9. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Veikkaan niinkin yksinkertaista ja aika yleistä vikaa kuin, että etukuoren kuulokkeen reikä on tukossa. Ja siitä johtuen ääni kuuluu todella hiljaa.

Kun sen etukuoren irroittaa niin näkee sen reiän ja jolloin sopivan pienellä saa sen tökittyä auki. Ensin pitää irroittaa varovasti se suojaverkko mikä sitä kuulokereikää peittää.

10. nokia80

Tykkäykset:
    0
    Itse tein, koska sen osasin tehdä. Ja hyvin varovainen olin myös. Resetointikaan ei auttanut asiaa.

Musiikki kuuluu hienosti, mutta ne tulevatkin täysin eri kajareista. Kuulokkeilla kuuluu hienosti. Testasin juuri. Normaalikovuudella.

11. nokia80

Tykkäykset:
    0
    Muuten hyvä, mutta etukuori ei ole edes kiinni ja ääni on hiljainen. Siis olen ottanut etukuoren pois, koska se ääni oli hiljainen ja yhtä hiljainen se on edelleen. Ja se RDF-kaiutin on myös vaihdettu uuteen.

12. kimmo Vieras

Jeps, ei ollut tarkoituksenani epäillä kykyäsi suoriutua tehtävästä, halusin vaan tietää kuka sen teki.
    Itselläni ei ole tarkkaa tietoa näistä puhelimista komponenttitasolla, koska en ole huollossa työskennellyt. Moniin vikoihin auttaa puhelimen nollaus, tahi uusimman softan asennus.
    Jos ei se kuitenkaan auta, niin ymmärtääkseni täällä jokunen kaveri ymmärtää näitä ihan "työnsä puolesta" ja kenties voi valottaa mahdollista vikaa.
    Kysymykselläni halusin vain tarkentaa, että "koko puhelin ei ole mykkä/hiljainen".

13. samumanu Vieras

Joskus etukannen pitää olla paikoillaan jotta ääni kuuluisi kunnolla, kuuloke esim tekee yhdessä etukannen kanssa semmoisen kaikupohjan jolloin toimii paremmin. En millään keksinä parempaa sanaa, sitä en tiiä onko n73 noin mut testaisin kumminkin ja poistaisin maholliset paskat etukannen reiästä.

14. Noekiae

Tykkäykset:
    0
    nostetaas tämä ketju uudestaan esille, koska itselläni sama ongelma. Ostin jo uuden RDF kaiutimen, mutta nyt amatöörinä en osaa vaihtaa sitä. Vinkkejä kaivataan.
    Nyt olen siis irroittanut kuoret, mitä nyt? En viitsi sooloilla etten riko koko kapulaa.

15. samumanu Vieras

Ui-modulin(sis näppiskontaktit) päällä oleva muovinen "suoja" ekana pois, laidoilla klipsit. Sit ui-moduli pois, huomio kortinlukijan luukku. Sit näyttö pois ja kaikki ruuvit irti, sen jälkeen hiukan kuoria levittää niin sen metallisen "rungon" saa pois. Sen jälkeen onkin jo kuuloke näkyvillä(Mikäli tolla kuuloketta tarkoitit).

16. Noekiae

Tykkäykset:
    0
    Joo kiitoksia neuvosta. Kyllähän se onnistui kun jaksoin vähän tarkemmin katsoa mitä tekee..

Jaa tämä viestiketju