1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N70 sekoilee.

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Maracon, 26/7/08.

1. Maracon

Tykkäykset:
    0
    Moi.

Kävi näin hassusti tälla kertaa. Aamulla heräsin ja katsoin puhelinta joka oli ollut pöydällä yöllä, oli näyttä ihan sekava, toisi kirjava ja ei mitään saanut selvää näytöstä. En ole tiputtanut puhelinta edes pitään aikaan.

No joo eli uutta ostamaan taikka sit vien huoltoon jos ei mitään mukavaa löydy ihan heti.

Joo mut siis miksi tämän ketjun aloitin on kaksi ihmetystä. 1. Puhelimelle tuli kuukausi sitten 2 vuotta ja takuu aika täyteen. Tapahtunut ennenkin näin Nokialla. 2. asia mikä pisti mieleen, et kävin juuri edellisellä päivänä riitelemässä Elisan kanssa kun he olivat lähettäneet minulle 78e laskun, jolle ei ollut mitään syytä. Joutuivat sit perumaan sen eilen.

Karma is a bitch

2. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    1:Meinaatko, että Nokia koodais luurit menemään sekaisin heti takuuajan päätyttyä jotta ihmiset ostaisi uuden luurin?
    2:Meinaatko että Elisa olis sekottanu sun luuris kun et suostunu maksamaan tuota laskua?

3. Maracon

Tykkäykset:
    0
    En
    Ja
    EN

Kuha nauratti ajankohta

4. Mr.Tyson Vieras

Heh. Itellä sama homma! Eli mun N70:stä meni kuuloke v*tuiksi melkeen päivälleen silloin ku takuu loppui.. Pistää väkisinkin miettimään että mahtaako olla yhteensattumaa. Kuulokkeenkin vaihdoin niin ei apua ollu että en sit tiedä onko oikeen rautavika vai mistä kiikastaa..

5. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4676
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Jokainen Nokialainen sisältää tuollaisen laskurin. Takuu umpeutuu niin rikki menee. Tuota ominaisuutta ei omenassa olekkaan.

6. J.C.A.

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N97 ja Saunalahti TotaaliMAX
    Mut hei, jos luuri on kaks vuotta vanha niin sehän on jo tosi vanha. Nykyään kun tekniikka menee eteenpäin niin jumalatonta vauhtia. Ei muutakun uutta luuria peliin! :D

Näyttösi oli siis kirjava? Eikä ollut mitään halkeamia tms?
    Veikkaisin että näytön liitin huonosti kiinni, softa seonnut tai näyttö halki. En ole huoltomies, mutta villi arvaukseni.

Oothan kokeillu nykiä akkua irti ja käynnistää uusiksi?

7. Maracon

Tykkäykset:
    0
    Ei ole halkeami näytössä. Kaikki mahdolliset osat on revitty auki ja yritetty helutella, mut ei auta. Oli ihan pöydällä seistessä mennyt rikki. Eli vois veikkaa just tohon softa vikaan. Pystyyks tollasen softan asentaan uudestaan mitenkään.

Ja mitä tuohon tulee, että 2v vanha puhelin on vanha, niin olenkin tässä jo vähän aikaa miettinyt uutta luuria hankkia. Mut mieluummin hankkisin sen omilla ehdoin odottaen ja tarkkailen hieman, enkä näin "pakosta".

8. kimmo Vieras

Itsellä on vastaava vekotin, joka takuuaikana alkoi sekoilla vastaavasti. Joskus pelkkä valkoinen näyttö, joskus teksti/numerot vinossa, joskus näyttö täynnä eri värisiä pikseleitä jne.
    Vein luurin huoltoon, josta se tuli takaisin ja huoltolapussa luki "näyttö vaihdettu" ja "ohjelmisto päivitetty". Kotona laitoin luurin päälle, eikä parannusta ollut tullut, vaan samat näyttö-ongelmat olivat edelleenkin.
    Piti viedä puhelin takaisin huoltoon, mutta putosi hattuhyllyltä ja kulmasta lohkesi pala. Arvelin että syyttävät sitä pudotusta, joten jä viemättä.
    Tänä päivänä puhelin voi pöydällä ollessaan toimia jonkun aikaa hyvin, mutta eips kuitenkaan kestä kuljetusta, vaan sekoilu alkaa.
    Olen purkanut luurin atomeiksi ja välillä tuntuu, että heiluttelemalla näytön ja "emolevyn" välistä kaapelia jotain tapahtuu, välillä taas tuntuu että näppislevyä liikuttelemalla korjaantuu. Ihan selkeää syytä en ole itse löytänyt, ohjelmistonkin olen päivittänyt ilman apua.
    Tuon ohjelmiston saat Nokian sivuilta, jos siitä jotain apua olisi ongelmissasi.
    Huoltoon en ainakaan itse veisi, jos/kun takuuaika ummessa..pelkän näytön vaihtaminen maksanee yli 50euroa, eikä tuon luurin arvo enää nykyisin kovin kummoinen ole. Näytön toki vaihtaa helposti itsekin, silloin selvinnee halvemmalla.
    Pura luuri ja koita painella sitä piiriä/lattakaapelia, mikä näytön ja emon välissä..siitä voi selvitä jotakin.

9. Nicce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Rautavialta vaikuttaa enemmän ku softavialta. Mulla oli vanhassa N70:ssä sama ongelma ja sain uuden luurin toisen huolto kerran jälkeen.

10. Nasutin

Tykkäykset:
    2
    Itse olen epäillyt jo pidemmän aikaa että nyky elektroniikka sisältää laskurin joka raksuttaa takuuaikaa. Kun takuu on ummessa laite hajoaa. Itselle on käynyt monen laitteen kohdalla että laite hajoaa hetken kuluttua takuun umpeuduttua. Kyseessä ei enään voi olla sattuma vaan laitteet on ohjelmoitu hajoamaan ;)

11. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4676
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Juu ja Ahvenanmaa on suomen Area 51 ja Paraisilla sijaitsee Pentagonin haarakonttori ;)

12. Maracon

Tykkäykset:
    0
    No mutta sattumaa se varmasti on, mutta osa selittyy logikalla. Tätä voi selittää yksinkertaisesti sillä että puhelimia hajoaa jokaikisenä päivänä ostopäivästä, joten on täysin loogista että osa niistä hajoaa juuri taku ajan umpeutumisen jälkeenkin. Ja tietenkin tästä nostetaan haloota, eli jää sellainen tunnelma että tätä tapahtuu usein. Ja puhelin kuluu käytössä koko ajan eli se on altis hajoamiselle joka päivä enemmän ja enemmän. Ja tämän varmasti kaikki tietävät, ja tästä on laskettu takuuajaksi sopiva pituus.

13. heppu30

Tykkäykset:
    0
    Niin no tuo kuulostaa siltä että 2 emi filtteriä pitäisi vaihtaa.

14. kimmo Vieras

Valitettavasti olin juuri sen tunnin aikana pois koulusta, kun käsiteltiin emi-filttereiden vaihtoa. :)
    Luultavasti on kuitenkin jotain, mihin tavallisella ihmisellä ei ole tarpeellisia vekottimia, tarveaineita, mutta voithan toki yrittää asian selittää jos jotenkin onnistuu.
    Luultavasti kuitenkaan ko komponentit eivät sijaitse näytössä, miksi siis huollossa oli se vaihdettu, toki ilman parantavaa vaikutusta.

15. heppu30

Tykkäykset:
    0
    Tunneilla

Siis kyseessä sama kun vaihdetaan mikro pga piiri, jotka vaihdetaan juotosasemalla...tuskin monella löytyy kotoa sellainen. Taikka laitteita joilla voidaan kohdistaa pieneen n. 5x5 mm alueeseen n. 400 asteen lämpötilaa ilman että vaurioitetaan piirlevyä.
    Miksi huollossa vaihdettiin vain näyttö...sitä voi vain arvata mutta paras arvaus mitä itse voisin niin vika ilmaantui huollossa ja ensin kokeiltu näytöllä jonka jälkeen vika ei ilmaantunut, joten hankalaa ruvata muuta vaihtaa jollei vikaa enää ilmaannu. Että varmaan todettu näytön vaihdolla olisi tullut kuntoon.

16. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Tutulta kuulostaa, kaverin N70 oli kutakuinkin tasan 25kk vanha kun tuo näyttöpommi laukesi. Johonkin ketjuun siitä jo kysymystä laitoinkin.

17. kimmo Vieras

Toi 400 astetta ei ole mikään ongelma, kohdistuskin vielä menee, luultavasti kuitenkin metriä lähempänä olevat komponentit saattavat kärsiä. :)
    Mistähän päin nämä ko komponentit löytyvät n70-levyllä?
    Vikaselostehan huollolle oli suunnilleen samanlainen, kuin mitä täällä kirjoitin..saattoi olla vielä tarkempikin ja selkeämpi.
    Miksi siis ei virallisessa huollossa todettu noiden filttereiden viallisuutta, vaan ruvettiiin näytön vaihtoon, jos kerta heppu30kin veikkaa niiden vaihtotarvetta yhden viestin perusteella?
    Täällä on ollut joskus ketju nokian huolloista ja niiden tasosta. Muistaakseni aika paljon tullut haukkuja ja samaa luuria on lähetetty moneen kertaan uudestaan "korjattavaksi" ilman vaikutusta..kunnes sitten jossain kohtaa on saatu tilalle uusi puhelin.
    Itse veikkasin silloin, että kaikki "vaikeat" työt jätetään tekemättä, viat korjataan juuri tuolla tyylillä; näyttö sekoilee>näytön vaihto ja softaus. Asiakas sitten testaa kotonaan, että sattuiko huoltomiehen veikkaus kohdalleen. Jos ei tullut kuntoon ja tulee uudestaan, niin sitten kenties vaihdetaan seuraavaksi koko piirilevy ja testataan "jokohan nyt sattuis kohdalleen".

PS näitä näytön sekoiluja on täälläkin näkynyt aika ajoin, joten uskoisin että kyse ihan "tyyppiviasta", minkä luulisi virallisen huollon hanskaavan ihan kokemuspohjalta.

18. Maracon

Tykkäykset:
    0
    Tai sitten tuolla huollossa suurin osa työntekiöistä ei osaa tehdä muuta kuin vaihtaa noita "yksinkertaisesti" vaihdettavia komonentteja ja softata. Ja sit siel on kourallinen huoltomiehiä ketkä osaavat tehdä muitakin hommia. Ja näille annetaan sitten puhelin huoltoon kun tulevat toista kertaa huoltoon.

19. samumanu Vieras

Tai sit vaan per puhelin on niin vähän aikaa et kunnon testausta ei ole taloudellisesti järkevää tehdä? Tällei mulle muutamakin ukko kertoillu vuosien saatossa..

20. kimmo Vieras

Uskoisin, että molemmista viesteistä löytyy totuus, samumanulta varmasti.
    Asiakkaan puolelta tuo on kuitenkin väärin. Jos luuri laitetaan huoltoon, missä se useinkin viipyy montakin viikkoa, niin kyllä asiakas olettaa että tulee ehjänä takaisin. Jos korjaus epävarma, niin pitäisi suosiolla antaa swappi tilalle, eikä käyttää ostajaa koekaniinina.

Jaa tämä viestiketju