1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N70 ja Jabra BT250 ongelma

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jankro, 17/5/06.

1. jankro

Tykkäykset:
    0
    Saako tuosta puhelimesta puhevalintaa pois päältä?

Syy: Jabran Bluetooth korvanappi handsfree. Aina kun kytkee virrat tuohon
    nappiin, puhelin ensin löytää kyseisen napin ja sitten automaattisesti
    odottaa soitettavan numeron nimeä. Jos taustalta kuuluu yhtään hälinää tai
    sattuu puhumaan, niin soitto menee satunnaiseen, puhelimen päättämään
    numeroon.
    Tämä alkaa jokapäiväisenä jo kyllästyttämään siinä määrin, että olen valmis
    viskaamaan tuon Jabran pusikkoon, vaikkakin tuo on ilmeisesti Noksun syytä.

Apuja??

jankro

2. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Hmm.. Itse ei ole jabraa tullut käytettyä, mutta niitä mitä on tullut käytettyä niin niissä on ollut mitä ihmeellisimpiä näppäin yhdistelmiä eri toiminnoille. Eli suosittelen ekana lukemaan BT HF:n käyttöohjeet.

Luulisi että kyseisestä ongelmasta olisi jo kuultu useammin jos sitä ei saisi korjattua, sen verta suosittuja kumpikin noista laitteista.

3. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    onko siinä HFssä virtanappi eri kuin vastaus/lopetusnappi?

4. jankro

Tykkäykset:
    0
    Ei vaan sama nappi.
    Siinä on vastaus/soitto/virtanappi ja volume +/-

jankro

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kun nyt äänivalinnasta tuli puhetta niin...krhhmm...joku voisi pistää palautetta Nokialle että tuollaiset automaattiset äänivalinnat ja syntetisaattoripelleilyt hiiteen. Takaisin mahdollisuus äänittää itse toimivat äänivalinnat luuriin valitsemilleen kontakteille ettei puhelin aina arvo satunnaisesti mihin numeroon soittaa kun käyttää äänivalintaa.

Palataan asiaan kunhan äänentunnistus kehittyy hieman eteenpäin.

6. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Kokeilin Nokia 7370:lla noita pari kertaa ja tulokset olivat huonot. Sanoin kaverin nimen "Janne" tunnistukseen, alkoi soittamaan kaverille nimeltä "Wacko G". 1/10 suhteella löysi hakemani henkilön, jos ei huonomminkin.

Että siis yhdyn Veppiksen ehdotukseen.

7. harde20

Tykkäykset:
    0
    N70:sen ohejkirjassa luki että puhelin mukautuu sitä eniten käyttävän henkilön ääneen eli josko tuo rupeaisi toimimaan paremmin ajan myötä vai onko tuo pelkkää p****puhetta?

8. Pete-fin

Tykkäykset:
    0
    Mulla ainakin puhelin osuu noin 9/10 oikeaan kun nimiä sille kerron. Tuo mainittu oppimistoiminto on ihan hieno ajatus, mutta siinä pitäisi olla mahdollisuus kertoa puhelimelle jollain tapaa, että nyt meni väärin, kokeillaan uudestaan. Nythän puhelin oppii väärin jos se ei osu oikeaan arviossaan. Se kuitenkin hoitaa oppimisprosessin sen mukaan, että soittaja olisi halunnut soittaa tälle väärälle henkilölle.

Minä kaipaisin puhesyntetisaattoria kertomaan tulevan puhelun yhteydessä kuka soittaa, ettei tarvitsisi kaivaa puhelinta taskusta kun se soi vaan voisi suoraan vastata hf:n vastausnapilla.

Ketjun avaajan ongelmaan minulla ei ole ratkaisua. Itse olen tehnyt niin että painan soitto/vastaus -nappia kun puhelin kysyy nimeä, jolloin toiminto peruuntuu.

9. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kyllä se sinne BS:n puolelle menee...

Puhelimessa on olevinaan joku opetustoiminto jos tulee väärä valinta niin voi "kertoa" puhelimelle että väärin meni ja sitten puhelin tarjoaa listan vaihtoehdoista, jotka sen mielestä sopivat lausuttuun nimeen. Joskus siellä on oikea jonka voi valita, joskus ei ja silloin ainoa mahdollisuus on peruuttaa soittoyritys. Ei ole tullut ainakaan minun laitteeni yhtään fiksummaksi vaikka olen yrittänyt sitä opettaa.

10. Petex

Petex

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung NOTE Edge, S5 Duos + Nokialaisia
    Hiukan riippuu nuo toiminnot siitä liittääkö Jabran profiililla vaiko ilman, siis kuinka tuo äänivalinta toimii / saa pois. Yleensä jos on hiukankin taustamelua (ja sitähän on) ei valinnat mene kohdalleen, ellei niitä ole syöttänyt tyyliin Yksi, Kaksi -- tai muuten vaan simppelisti :) Eikä ole muutkaan HF:ät sen parempia. Autosarjassa valinnat toimii paljon paremmin, mutta auton sisällä onkin "vakio melutaso".

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Äänivalinta on kuitenkin yllättävän toimiva. Asiaan ilmeisesti vaikuttaa muutamat seikat.

- Jos käyttäjä on valinnut erikielin kuin hänen puhumansa kieli, niin ongelmia syntyy.

- Osoitekirjansisältö ilmanmuuta vaikuttaa paljon toimivuuteen, suuri osoitekirja lisää merkittävästi sekaantumisen vaaraa.

- Merkittävä tekijä ilmeisesti on se miten on nimetty, joillakkin on konservatiivinen tapa, että nimet ovat oikeita Matti Virtanen, Pekka Jokinen jne. Jolloin toimivuus on usein yllättävän hyvä.

- Ongelmia toki syntyy jos osoitekirjassa on parikymmentä heikkilää ja etunimet ovat hyvin samankaltaisia, jolloin jotuu vähän pohtiin nimeämistä.

- Laiteet oppivat enemmän tai vähemmän hyvin käyttäjän tavoille, mutta se vaatii sitä opettamista, eli jos laite arvaa väärin niin kertokaa sille mikä on oikea., isoa osoitekirjaa käyttäessä jopa väärin arvaaminen on yllättävän näppärää, sillä luuri yleensä löytää sen halutun vaihtoehto listaan.

12. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Täytyy sanoa että tässä (Nokian) tapauksessa olen eri mieltä. Tunnistus ei ainakaan omalla puhelinluettelollani toimi riittävän luotettavasti. Eikä autoa ajaessa voi alkaa mitään laitteen opettamisia tekemään.

Vanhassa vara parempi.

13. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    jep, eli nytkun nuo muut on saanu OTn loppumaan niin palataan "to problem at hand" :p

eli tässä tapahtuu tuolla HFllä ilmeisesti niin, että kun painat pitkään sitä nappia, virrat menee päälle, yhdistyy laitteeseen ja sen jälkeen luuri aktivoi vielä sen voice dialin koska luulee että käyttäjä painoi sitä vastaus/lopetusnappia soittaakseen sitä kautta. :(

ongelmaa ei tapahtu millään semmoisella HFllä missä on virtanappi ja vastausnappi erikseen. ;)

14. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kyllä homma toimii ilman erillistä virtanäppäintäkin (eipäs vedetä kotiinpäin Pärä ;). Oletan nyt että olet paritus on kokeiltu purkaa ja tehdä uudelleen. Entäs kauan siinä Jabrassa virtanappia painetaan? Jos kevyt hipaisu niin aika lohduton tilanne. Jos nappia pitää painaa pidempään niin kokeile vapauttaa nappi heti kun HF antaa elonmerkkiä.

15. jankro

Tykkäykset:
    0
    Sitä pitää painaa n. 5s, kunnes valo syttyy, tai kuuluu äänimerkki kuulokkeesta. Lyhyt painallus vastaa/lopettaa puhelun tai aktivoi äänivalinnan. Pitkä painallus 8s. aktivoi isännän etsinnän asennustilanteessa.

Olen yrittänyt niin lyhyttä painallusta kuin vain voi, mutta se on aina liian pitkä.

jankro

16. Lapa

Tykkäykset:
    0
    Erittäin ärsyttävä ominaisuus, onneks on jo lihasmuistiin tarttunut se uusinta painallus puhevalinnan perumiseksi. Toinen tapaus on myös se, kun kävelee kantaman ulkopuolelle ja taas takaisin, niin puhevalinta menee päälle. Töissä kävi juuri noin, kävelin autolta pois ja autolle takaisin ja heti taas pois, itselle ei tullut mitään rekisteröintiä puhelusta korvanappiin, mutta kaveri ilmoitteli illalla, että mitäs sää mun muijalle soittelet vastaajaan ;)

17. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    voih :( no ei voi mitään.. koitan itekin tätä myöhemmin kun löydän jostain tuota jabraa vastaavan HFn (siis missä yks nappi:)

kantsii ostaa 100% puhelimen kanssa yhteensopiva HF ;) (veppis myös :p)

18. Igor

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on tuo sama HF, ja tuota ominaisuutta olen kanssa kironnut muutaman kerran. Ja homma ei tosiaan ole luurista kiinni, sen verran monen eri puhetta tunnistavan luurin (kaikki tosin Nokian symbian-laitteita) kanssa tuota on tullut käytettyä. HF kyllä kertoo merkkiäänellä milloin se puheentunnistus aktivoituu, mutta jos on esim. autossa radio päällä, niin ääntä ei välttämättä erota.

Ongelmasta pitäisi päästä parittamalla HF:n luuriin ilman sitä bt-profiili-ominaisuutta, mutta tällöin tietty menettää muutakin toiminnallisuutta siinä sivussa...

19. Igor

Tykkäykset:
    0
    Tuo ominaisuus löytyy käsittääkseni kaikista S60 3rd edition -laitteista.

20. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    N70:n puhesyntsa-puheenväärinymmärrys on pettymys. No, myönnetään, etten ole alkuaikojen testien jälkeen viitsinyt sitä edes käyttää. Se vanha systeemi oli vaan yksinkertaisesti parempi (esim.6630, 7610, 7600, 6230,...). Mulla nyt on Jabra bt 200, joka vieläpä toimii muuten loistavasti puhelimen kanssa, joten ot.

Jaa tämä viestiketju