1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N6600 Rikki

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Jocce^, 20/12/06.

1. Jocce^

Tykkäykset:
    0
    Eli mulla on ollut Nokian 6600:sesta virtanappi hajalla ja oon saanut
    jollain törkittyä luurin aina käyntiin... nytte se ei sitte enää
    käynnistynytkään ja totesin että olen jonku purkin rikkonut virtanapin
    kohdilta...

ja sitte toinen kysymys mitkä ovat tuossa piirilevyllä startti pinnit...

http://www.cc.puv.fi/~e0300955/noksu1.JPG

Tuossa kuva piirilevystä

Oli tuossa ylimääräistä aikaa niin tutkinasiaa...

2. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Mikä se eka kysymys on? :D

Mitä tarkoitat purkilla?

Menee aika kikkailuksi jos alat ite kolvailemaan, täällä kuitenkin on hieman kuvaa puretusta 6600:sta, jos ois vaikka jotain apua.

3. Jocce^

Tykkäykset:
    0
    lisäselvitys

Niin ku siinä on ollu kaks samanlaista komponenttia ilmeisesti vierekkäin ja toinen on onnistuttu ronkkimaan ja murtamaan poies...

Että aattelin vaan mikä tuo komponentti on ollut ja onko ns.välttämätön

juuh eipä mulla nytte välttämättä oo tuosta puhelinta tarkoitus enää tehdäkkään mutta jos sais sen käynnistettyä ees ja otettua jotain tietoa talteen

4. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Hmm.. jos näkis paremmin.... Varmaan joku konkka lähteny kiitämään. Kannattaa avata ehjä 6600 ja kattoa siitä tai hommata vesivahinko luuri ja ottaa puuttuvat pelipalat semmosesta, mitä sulla puuttuukin. Voithan koittaa näyttää huollolle ja ostaa myös ne puuttuvat osat. Tarkempi kuva näyttäs paremmin, itse käytän jalustaa kun digikamerat on niin paskoja. hmmm... Tuossa ylimmässä mikä on lähteny kävelemään on starttinappi, samalla on mahollisesti vasemmasta ylälaidasta foliot lähteny kävelemään ainakin osittain, sen verran tummaa näyttäs olevan. Jos haluut saada sen toimimaan, älä tee sitä itse sillon. Veikkaan, että hyvällä tuurilla juuri tuolla jalalla ei tee mitään ja haittaa ole, mut jos johtimet on, niin menee hyvinkin tarkaksi. Mut mahdollista tuo on korjata. Rappaa johtimien päältä varoen lakka rikki ja käytä mieluiten hopealiimaa. Sellasta sähkönjohtavaa ja se siitä, puhdista hyvin ja hyvin varovasti. Johdin on hiuksen paksuuden luokkaa joten, mieti sitä ennenkuin kosket. Starttinappulan kans on vähän tarkka kans oltava, että se on suorassa ja ei liian ulkona ja liian sisällä. Muuten painelet sen irti herkästi uudestaan. Nyt puhutaan millin kymmenyksen matkoista. Jos foliot on 10 prossaaki tallella, sen saa kolvattua kiini, tekemällä alustan. Ei helppoa kuitenkaan tehdä hyvin.

5. Jocce^

Tykkäykset:
    0
    Juuh tiedän kyllä että aikas tarkkaa on ja eihän näitä oo ees tarkotettu korjattavaksi mutta eipä muutakaan tekemistä tässä ollu...(näin joulun alla kröhmm)

6. june74

Tykkäykset:
    0
    Itse asiassa tuosta puuttuu 3-komponenttia virtakytkimen lisäksi , katsoin huoltomanuaalista. eli se isoin kondensaattori on 1.0uF ja lisäksi puuttuu kaksi vastusta . Eli jos katsot sen virtakytkimen paikan ja kondensaattoreiden väliin , siinä on 3-paikkaa , reunasta päin ensimmäinen on ollutkin tyhjä , eli ei osaa , mutta sitten keskelle siihen tulee R132 joka on 2.2K ja sitten keskellepäin tulee
    R133 14V/50V 1825133 , olisikohan sitten VDR eli jännitteellä säätyvä vastus , tai sitten ylijännitesuoja . osia siihen voit kysyä huollosta tai elektroniikka komponentteja myyvistä liikkeistä
    jos vaikka myisivät osia , varsinkin tuo R132 on tärkeä koska se toimii virtakytkimen sarja / suoja vastuksena , ja ilma sitä et saa virtoja päälle.

Jaa tämä viestiketju