1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

n-gagen ylikellotus

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja j_antti, 10/10/06.

  1. j_antti

    Liittynyt:
    11/8/06
    Viestit:
    95
    Tykkäykset:
    0
    No tulipa pistettyä puhelimeen tuo itäisen naapurimme zg:n ylikellotuspatch ja on se vaan ihmetyyppi: toimii ja puhelin nopeutui.

    Ajoin pari kertaa spmark04:n ilmaisen version ja alkuperäiset lukemat kohentui jonkin verran, n 20-25 prosenttia.

    Esim 3d game oli alkuperäisellä n 8 ja kellotettuna hiukan yli 10.
    3d fillrate n 1.8 ja kellotettuna 2.20. Kokonaispojot oli jotain 616 kellotettuna. Turha sitten romuttaa "mahtavat" tulokseni jollain uudella 3g-kännyllä ;)

    Joissain ohjelmissa, esim scummVM, jota tarvitaan vanhojen lucas artsin pelien emulointiin, eron huomaa erittäin selvästi.

    http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=28386

    Tuolla on keskustelua johon myös patchin tekijä osallistui.
     
  2. mae

    Liittynyt:
    15/1/04
    Viestit:
    231
    Tykkäykset:
    0
    Mitä ihmettä, mistä tuon saa ladattua?
     
  3. j_antti

    Liittynyt:
    11/8/06
    Viestit:
    95
    Tykkäykset:
    0
    http://www.geocities.com/benjustice2001/NgageOverclockPatch.zip

    No vaikka tuolta. Minulla ei ole ollut ongelmia, eikä keskusteluissa muillakaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Eli OMALLA VASTUULLA.

    Kannattaa ensin asentaa muistikortille ja jos toimii hyvin, niin sitten puhelimen muistiin. Ensin asennetaan fixss.sis ja sitten speedup.sis. Puhelin käynnistetään uudelleen ja siinä se.

    Jos haluat poistaa kellotuksen, niin poistat vaan speedupin hallinnasta.

    Jotkin pelit joillain eivät toimi ja samat pelit toisilla toimivat, eli aika yksilöllistä on tuon patchin sopivuus. Minulla on kaikki toiminut.

    Prossusta tulee n. 130 Hz, eli aika paljon tehoa verrattuna alkuperäiseen 104. Tekijä on testannut myös 143, mutta siinä kaatuilee liikaa. Yrittää myös muistien kellotusta, jos se auttaisi kaatuiluun.

    http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=6709

    Tuolla on lisää keskustelua, mutta tuohon moddaus-keskusteluun pitää olla rekisteröitynyt.

    Yksi ongelma on suurentenut virrantarve. Mminulla ainakin pelatessa akku hupenee paljon nopeammin kuin tekijän mainitsema 10% virrankulutuksen kasvu, mutta on minulla vanha akkukin, että jos se johtuu siitä.

    Ja sitten tärkein: Tämä käy VAIN originaaliin n-gageen. Siis EI QD-malliin.
     
  4. kimmo Vieras

    Alkaa tuntua siltä, että nyt on kaikki nähty/kuultu..auttaiskohan vesijäähy tohon kaatumisongelmaan.
     
  5. j_antti

    Liittynyt:
    11/8/06
    Viestit:
    95
    Tykkäykset:
    0
    Ei kun kompura reppuun ja gage taskuun. Vanhana gage-fanina olen iloinen, että gage-scene voi hyvin ja siihen vielä jotkut suhtautuvat intohimoisesti kehittelemällä nerokkaita ohjelmia, joita ei muihin puhelimiin saa. Tosin luulisi saavan, jos kerran yhteen s60-malliin saa.

    Saa nähdä puuttuuko nokia malleissaan tähän ja lukitaanko ja suojataanko puhelimet tarkemmin, että tällainen ei ole tulevaisuudessa mahdollista.
     
  6. mae

    Liittynyt:
    15/1/04
    Viestit:
    231
    Tykkäykset:
    0
    Sehän toimi, jbencmark tulokset 21xx -> 26xx. Enpä olisi uskonut jos en itse olisi nähnyt. Pelejä pitää kokeilla välittömästi, jospa Call of dutyakin voisi jo pelata vähemmän ärsyttävällä diaefektillä.
     
  7. j_antti

    Liittynyt:
    11/8/06
    Viestit:
    95
    Tykkäykset:
    0
    Itsekin pidin tätä ensin aprillipilaosastoon kuuluvana, mutta pakko uskoa. SpMarkilla tulokset paranee entisestään, jos ajaa ohjelman sisäisestä muistista, eikä kortilta. Mutta toisaalta pelithän pelataan kortilta, niin antaahan se kortilta ajaminen sitten realistisen kuvan.

    Tässä vielä omat tulokseni SpMarkilla, verrattuna ei-kellotettuun:

    vanha -> kellotettu
    SPMark04 score 719 -> 955
    3d score 485 -> 616
    System score 465 -> 630
    3d game 8.05 -> 10.17 fps
    3d fillrate 1.73 -> 2.20 Mtexels/sec
    3d polycount 27.52 -> 34.98 Ktriangles/sec

    2d image 37.33 -> 38.31 FPS
    image scaling 1.58 -> 2.00 bitmaps/sec
    jpeg encoding 156.78 -> 195.44 Kpixels/sec
    contacts 1.40 -> 1.94 contacts/sec
    calendar 2.33 -> 6.40 events/sec
    disc access 2.64 -> 4.64 files/sec

    Tuo nyt on vähän sekava, mutta kyllä noista luvuista sen näkee, että asioissa joissa laskentaa tarvitaan, tulokset ovat kyllä parantuneet selkeästi.

    Nythän gagen prossu on tehokkaampi kuin vaikka nokia 7160:ssa, joka on yhä myynnissä.
     
  8. Crossfade

    Crossfade Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/12/02
    Viestit:
    2011
    Tykkäykset:
    0
    Viekö kovasti enenmmän akkua ku kellottaa?
     
  9. Igor

    Liittynyt:
    2/2/05
    Viestit:
    285
    Tykkäykset:
    0
    Opetellaan lukemaan. ;)
     
  10. j_antti

    Liittynyt:
    11/8/06
    Viestit:
    95
    Tykkäykset:
    0
    Unohda call of duty. Kokeilin quakea ja doomia ja nyt ne pyörivät ihan maukkaasti. 25 prossaa lisää tehoa tekee ihmeitä noille.

    Tuolta quake:

    http://quakes60.sourceforge.net/

    Ja tuolta doom:

    http://koti.mbnet.fi/mertama/

    Sitten kaivat levyhyllystä vanhat cd:t ja kopiot wad tai pak filut muistikortille ja alat pelata. Miljuuna kertaa parempia kuin call out of duty...
     
  11. Javapa

    Liittynyt:
    28/9/05
    Viestit:
    112
    Tykkäykset:
    0
    Onko tuota Spmark:ia mahdollista saada N73:een? Olisi kiva kokeilla mitä irtoo.
     
  12. Hedgehog

    Hedgehog Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    15/10/04
    Viestit:
    4006
    Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Haha! :D

    Ite en klikannut tätä ketjua luettavaksi kun otsikko vaikutti niin järjettömältä, mutta siis ei ollutkaan mitään bulshittiä. Aika älyötn juttu!
     

Jaa tämä viestiketju