1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N-Gage QD sammuilee -> ei käynnisty *laite vaihdettiin*

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja masu, 19/5/05.

  1. masu

    Liittynyt:
    26/6/02
    Viestit:
    164
    Tykkäykset:
    0
    Missähän vika? Laite sammuu ihan missä vaan, yhtäkkiä näyttö menee valkoiseksi ja kohta laite sammuttaa itsensä. Kun yrittää käynnistellä niin ei oikein tahdo lähtee tulille ja joskus näyttää tekstin, joka menee jotenkin näin: "Laitteen yhdistäminen ei onnistunut. Ota yhteyttä jälleenmyyjään." Kun painaa OK niin virrat menee taas pois päältä. Sillon kun on päällä niin toimii moitteettomasti kunnes sammuu taas...
     
  2. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Re: N-Gage QD sammuilee -> ei käynnisty

    jos ei ole kastunut eikä tippuillut niin tod. näk. softavika. jos ei formatointi auta niin huoltoreissu edessä.
     
  3. masu

    Liittynyt:
    26/6/02
    Viestit:
    164
    Tykkäykset:
    0
    Niin, joo, tarkennuksena vielä, että se sammuilee pari kertaa tunnissa... laitoin perusasetusten palautuksen, mutta se ei liene auta mitään. Taitaa tulla huolto reissu, onneks on takuu voimassa.
     
  4. xXWWXx

    Liittynyt:
    24/3/04
    Viestit:
    609
    Tykkäykset:
    0
    perusasetusten palautus ei auta mitään, vaan pitää tehdä formatointi.

    *#7370# - Soft format - this will resets all the phone memory (like re-format a disk); make sure to have full battery charged !

    Tuolla saat kunnolla formatoitua. Kokeile kuitenkin ensin käynnistää ilman muistikorttia.
     
  5. masu

    Liittynyt:
    26/6/02
    Viestit:
    164
    Tykkäykset:
    0
    Koneessa ei ole ollutkaan korttia. Yritin myös tuota *#7370# mutta ei mitään apua. Se sammuu silleen että yhtäkkiä ruutu värähtää, kaikki haalenee pois näytöstä kunnes se on kokonaan valkoinen. Siinä se viipyy hetken ja sitten sammuu.

    Edit: Niin ja se voi toimia muutaman tunninkin nyt ja sitten suuttuu, tilttaa ja uudelleen käynnistäminen on tuskaa. Usein käy niin että se kysyy pinniä ja kun alkaa jotain näppäilemään niin se vaaleneminen alkaa taas -> sammuu.
     
  6. xXWWXx

    Liittynyt:
    24/3/04
    Viestit:
    609
    Tykkäykset:
    0
    toivottavasti sulla on takuuta jäljellä, sillä nyt taitaa olla huollon paikka. Jos ei kerran minkäänlainen formatointi auta niin sitten on joko softavika taikka joku muu... Eli huoltoon vaan
     
  7. masu

    Liittynyt:
    26/6/02
    Viestit:
    164
    Tykkäykset:
    0
    Puhelimeen vaihdettiin "rippi"... mikä se on? :)
     
  8. masu

    Liittynyt:
    26/6/02
    Viestit:
    164
    Tykkäykset:
    0
    Näin kävi, että luuri toimi huollon jälkeen keskiviikko aamupäivästä torstai iltaan ja alkoi taas tilttailemaan. Täsmälleen samalla tavalla kuin aikaisemmin. Onko kenelläkään kokemusta, että miten nuo huollot tekevät kun ei ole huolto auttanut? Onko niillä semmonen käytäntö, että ensin tehdään yleisimmät jutut, laitetaan luuri takas asiakkaalle testattavaks ja kun ei vieläkään toimi niin sitten vasta tehdään jotain oikeita huoltotöitä? Vähän kyllä jurppii kun näissä S60 luureissakin on jo niin paljon kaikkea tavaraa asetuksista lähtien että taas se nollaantuu ja joutuu odottamaan. Tietysti se on ymmärrettävää, että nuo on tommosia kökköjä ja että niiden vaihtoluurit on niitä 3310:ia, mutta kun tuo puhuminen alkaa olla niinku melkein toisarvoista noissa vehkeissä. Se 3310 vaihdossa ei paljon lämmitä mieltä...
     
  9. Spaceman

    Liittynyt:
    13/9/04
    Viestit:
    441
    Tykkäykset:
    0
    Oletko mahdollisesti palauttanut BU:n jonka olet ottanu silloin kun puhelin on ollut viallinen ? Noissa noksuissa tuntuu olevan se paha vika että jos kyseessä on softabugi nin bu:n palautus palauttaa myös sen. Eli jos nyt tulee uusi huoltoreissu niin koita testata puhelinta ihan "tehdasasetuksilla" muutama päivä enennkuin bu:ta palautat.
     
  10. samumanu Vieras

    Ja huollossahan ei ole aikaa testata puhelimia useita päiviä koska asiakkailla on niin kiire sen rakkaan kännyn kanssa et sehän ei onnistu. Tää vaikuttaa osaltaan siihen et kaikki ei aina tuu 100% kuntoon.
     
  11. masu

    Liittynyt:
    26/6/02
    Viestit:
    164
    Tykkäykset:
    0
    En ollu palauttanu koneelta backuppia, mutta hyvä tietää tulevaisuudessa, että tommonenkin voi vaikuttaa...

    Kuinkahan paljon yleisesti ottaen nuo asennetut ohjelmat vaikuttavat tuo käyttiksen vakauteen? Mulla ei ollu oikeastaan mitään softia asennettuna. Jos nuo softat vaikuttaskin niin tuntuu hassulta, että puhelin esim. ei aina lähde edes päälle PIN kyselyyn asti. Ei kai siinä vaiheessa vielä mitkään asennetut softat vaikuta...?
     
  12. masu

    Liittynyt:
    26/6/02
    Viestit:
    164
    Tykkäykset:
    0
    No, nuo "puhelimet" alkaa olla niin monessa asiassa tärkeitä, että käytännössä kuluttajasuojalain mukaan niiden kuuluisikin antaa takuuhuollon ajaksi vastaavilla ominaisuuksilla varustettu laite vaihdossa. Tämä taas ei ole mahdollista kun ne laitteet on niin kalliita. Minäkin käytän oikeastaan lähes kaikkia ominaisuuksia kyseisestä mallista ja niin kauan kuin laite seisoo huollon hyllyssä se on minulle todellinen haitta. Uskoisin edelleen niin että tuon huoltoketjun ylläpitäminen on niin kallista, että jos ei sillä olisi vioista informoivaa vaikutusta niin olisi paljon, paljon halvempaa antaa viallisten kappaleiden tilalle aina uusi...
     
  13. masu

    Liittynyt:
    26/6/02
    Viestit:
    164
    Tykkäykset:
    0
    No, nyt laite vaihdettiin ja toistaiseksi on toiminut hyvin. Aluksi pidin sitä ihan puhtaana ja nyt on FExplorer, AgileMessenger ja Putty asennettu... edelleen toimii hyvin. Koko ajan kuitenkin odottaa että millon se ny oikein sammuu :).
     

Jaa tämä viestiketju