1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N-gage käykö samoin kuin 5510?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja apo_, 9/2/03.

1. apo_

Tykkäykset:
    0
    Katsoin tuota N-gage puhelinta nokia hommassa ja näyttää melkee samanlaiselta kuin 5510 kun oikein katsoo? Onkohan siellä taas sisällä 3310 niikuin 5510 ja narskuukohan puhelin ku mikäkin?
    Ja putookohan hinta samanlailla kuin nokia 5510 puhelimen kanssa... ensimmäiseksihän se oli jotain 500euroa mut sit melkee pariviiko päästä julkasusta 100euroo aleni!
    Mä vähän epäilen tuota puhelinta että tuleeko tuostakin uusi floppi mistä ei tuu mitää hittii!
    Ite käytän 5510 mutta juuri vaihtamassa ja syystäkin.
    TÄnne vaa mielipiteitä!

2. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    uskoisin ettei aivan yhtä floppi kuin 5510, puhelin jossa on pelikone, mp3 ja radio ja siihen valmistetaan pelejä voi olla ihan mukava yhdistelmä... en usko kyllä mihinkään suur suosioon koska hintansa laitteella on mutta kyllä uskoisin sen löytyvän jonkun kohderyhmän josta löytyisi ostajia.

3. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Veikkaisin, että ei tule myymään paljoa ainakaan hyvällä katteella. Valtaosa puhelimen käyttäjistä ostaa edelleen se peruspuhelimen, eikä kalliimpaa pelipuhelinta, toisekseen tuota ei mahda löytyä bisneskäyttäjien taskuista. Ainoaksi puhelimeksi tuo vähän painavahko.

Hyvin pitää nuorison perustella tarpeensa, jos vanhempien kukkarosta meinaavat tuon maksaa, varsinkin jos kotoa löytyy ennestään esim. PS2.

Mutuilu loppuu, vuoden päästä ollaan viisaampia:)

4. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ei tee samallaista floppausta, kuin 5510 ja syykin on selvä. N-Gage on ihan erinlainen ominaisuuksiltaan. Mielestäni ei ole edes syytä vertailla näitä kahta toisiinsa ja N-Gage ei todellakaan muistuta 5510:ä.

5. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    saattaapa flopatakin, mutta toivottavasti ei.
    mutta itse ainakin odotan tuota todella paljon,
    koska se tarjoaa mulle enemmän kuin 3650.

ja nyt siellä sisällä ei oo mitään 3000-sarjaa

aika vanhaa tekniikkaa taitaisi toi 3310 nyt jo N-Gagen sisällä edustaa...

6. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    Floppaamisesta en osaa sanoa, mutta on aika turha verrata 5510:aa ja N-Gage, sen verran erilaisia kapistuksia ne kuitenkin ovat. Ja 5510 muka pelikone? eikös se ollut enemmänkin sellanen messaging device (täys näppis) ja mp3-playeri? Tai no onhan siinä Snake. :)

NGagen takana on kuitenkin jo nyt melko laaja Symbian-softa tuki. Noh aika näyttää.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    En ainakaan minä usko että siitä samanlaista floppia tulee kuin 5510:sta, koska onhan siinä kaikennäköisiä herkkuja että mä sen ainakin ostaisin joa olis rahaa. Ja mun mielestä 5510 ei muistuta N kakkua yhtään, mutta jos muistuttaa niin kyllä kakku hienomman näköinen on!

8. jonipyka

Tykkäykset:
    0
    olen samaa mieltä

9. Puppe

Tykkäykset:
    0
    N-Gage tulee olemaan sen verran tehokas laite että sillä on mahdollista pyörittää aivan eriluokan toteutuksia kuin esim. GBA:lla.
    Tuollainen tuote ei voi kusta, kun sillä voi tehdä muutakin kuin pelata ja pelit ovat graafista tykitystä.
    eikö GBA sisällä 16MHz ARM? CPU:n ja N7650 104MHz ARM9 CPU:n ja laskuteho on on jotain 0.9-1.1 MIPS/MHz.
    tuskin N-Gage sisältää hitaampaa prossua kuin 7650 ja suuri yleisö kyllä haluaa moninpelejä ja hienompaa grafiikkaa.
    Näytön resoluutio on lähes samaa tasoa kuin GBA:lla, joten se tuskin paljoakaan haittaa.

EDIT: siis 7650 on 52MHz ARM9 ja 3650 on 104 MHz ARM9

10. jonipyka

Tykkäykset:
    0
    se on kyllä varma ostos tää puhelin(n-gage,jos hintaa ei tuu olemaan paljoa!?!?paljos muistia on tässä vehkeessä?

11. Tuom4s

Tykkäykset:
    0
    Ei siitä nyt mitään joka muksun pelikonetta tule, luulisin. Sitten kun se hinta alkaa kuulostaa järkevältä (siis aikuisten korviin) niin siitä saattaa tulla hyvin suosittu puhelin nuorille, koska ei tarvitse erikseen ostaa game boyta tms. Itse en ottaisi käyttöön suuren koon takia, mutta saattaa mieli muuttua kun sen livenä näkee!?

Hinta-arvioita?

12. Tuom4s

Tykkäykset:
    0
    kyllä sitä hintaa tulee olemaan paljoa! ainakin alussa..

13. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    4 megatavuu sisäistä muistia + paketissa mukana yksi 64 megatavun kortti.
    (jos haluaa pelata muistikortilla olevia pelejä, laitteessa ei voi pitää samaan aikaan esim. musiikkiin tarkoitettua muistikorttia)

14. jonipyka

Tykkäykset:
    0
    muistia on kyllä ihan hyvin musan kuunteluun...mä olen taas sitä mieltä että tosta puhelimesta tulee todellinen menestys,edellyttäen että hinta on alle 300ekee..

15. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    Eikö kukaan vieläkään tiedä miten tuohon puhutaan puhelun aikana?
    Hyvältä vaikuttaa muuten paitsi koon puolesta.

16. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Nokia on luvannut sen hintaan "alle 500 euroa".

17. jonipyka

Tykkäykset:
    0
    no toi on kyllä ihan liikaa tuo 500ekee,eipäs tulekaa hitti puhelin...aluksi vähän ihmettelinkin kun puhuvat tuosta 300ekestä,et miten voi olla noin halpa tuollaiseksi puhelimeks

18. maizena80

Tykkäykset:
    0
    joo ja sitten kun penskat koulussa pelaa sillä niin opettajat on helisemässä kun nappulat ei opi.

19. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Niin vaikuttaa

20. niskalaukaus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Specsit lupaavat hyvää. Mutta mitä jos myynti ei ala odotetulla tavalla? Noh, pelin kehittäjät saattavat sitä jonkun aikaa katsella, mutta uskoisin että tuskin hekään jaksavat kauaa tehdä pelejä joille ei ole pelaajia?

Lopultahan minun mielestäni menestykseen vaikuttaa yleensäkin puhelimen toimivuus ym. seikat. Olihan 7210:kin specsien perustella oikea ässä, mutta ainakin minun mielestäni se oli siinä mielessä täysi floppi, että näyttö ei pelaa, hf:ssä on ongelmia yms.

Nyt päästään siihen tilanteeseen että aletaan kinastelemaan kiinnittääkö Pentti huomiota puhelimen toimivuuteen yms. No, rehellisesti sanoen; tuskin, joten siinä mielessä vähintään tällä puhelimella on hittipotentiaalia.

Tässä tapauksessa uskoakseni myös pelien laatu ratkaisee jonkin verran, tuskin tuollaisella kukaan jaksaa pelkästään puhua, on niin paljon mukavempiakin tapoja kuin kantaa tiiliskiveä.

Missä pelejä myydään? pelikaupoissa vai matkapuhelinliikkeissä? Ja kuinka kauan?

Jaa tämä viestiketju