1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N-gage + iPaq

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja keybo, 12/3/04.

1. keybo

Tykkäykset:
    0
    Olen yrittänyt googlettaa ja etsiä täältä, vaan en vastausta löydä:
    Voiko N-gagea käyttää modeemina www-surffaukseen iPaqilla?

Käytössä olisi wanha iPaq (PocketPC 2002) pcmcia-sleevellä, joten siihen saisi bluetoothin hommattua. Kauhutarinoita olen kuullut noiden vanhempien iPaqien bluetooth-yhteyksien luomisesta, mutta jos oletetaan, että BT:n saisi kuitenkin pelittämään. Alkoi epäilyttämään, kun Nokian sivuilla mainitaan, että jotta gagea voi käyttää tietokoneen modeemina, täytyy asentaa erikseen ajuri. Sellaista ajuria ei kuitenkaan PocketPC:lle olemassa. Toisaalta 6210:n sai IR:llä aikoinaan toimimaan ilman mitään erityisiä ajureita.

Kiitokset jo etukäteen vastauksista...

2. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    PCMCIA-liitäntäisiin BT-palikoihin en osaa ottaa kantaa, mutta ainakin minä sain Bluetooth-dialupin toimimaan HP Ipaqin sisäärakennetulla Bluetoothilla (PPC 2003) yksinkertaisimmalla mahdollisella tavalla, eli N-Gagen GPRS-modeemiasetuksiin yhteysosoitteeksi (APN) internet (operaattorikohtainen) ja Ipaqiin "soitto" numeroon *99# laiteparin luomisen jälkeen.

Samoiten BT-dialup toimi Apple Powerbookin sisäänrakennetulla BT-sovittimella yhdellä klikkauksella ilman mitään Nokian ajureita.

t. tero

3. keybo

Tykkäykset:
    0
    Jep, tätä tietoa juuri kaipasin, eli uskallan siis N-gagen hankkia. Kiitokset vastauksesta!

4. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Socketin CF-BT -kortti (kortin mukana tulee adapteri PC-korttipaikkaan) toimii kaikkien kokeilemieni vanhempienkin PocketPC-laitteiden ja Nokian BT-puhelimien kanssa erinomaisesti. Suosittelen Sockettia ongelmien välttämiseksi.

5. keybo

Tykkäykset:
    0
    Kiitokset myös HooHoolle, Socket lähtee hankintaan lähiaikoina ;)

6. keybo

Tykkäykset:
    0
    Olisi kiva jos joku voisi vielä valaista, mikä olisi hyvä usb-dongle socket-cf-bluetoothin ja n-gagen kaveriksi. Pitää tietenkin vähän googlettaakin, mutta jos jollain olisi suoralla kädellä heittää vastaus. Ilmeisesti TDK ainakin olisi ok?

7. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tarkoituksena itselläni olisi kokeilla PC-korttiaseman (ei pelkkää muistikortin lukijaa!) ja Socketin CF-kortin komboa. Jos kerran läppärissä tämä yhdistelmä toimii idioottivarmasti niin miksei myös pöytäkoneen PC-korttiaseman kanssa. Korttiasema on jo hankittuna, mutta aikaa kokeiluun ei vielä ole ollut.

Itse PocketPC&Socket CF-BT -yhdistelmällä pidin/pidän hyvänä vaihtoehtona 3commin USB-donglea. 3com on tosin kalliimpi kuin moni muu, mutta tuossa kokoonpanossa toimii varmemmin kuin widcommin siruun perustuvat vaihtoehdot. TDK:ta olen kuullut myös kehuttavan, mutta semmoista ei omiin käsiini ole vielä mistään joutunut.

8. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Osaan puhelimista löytyy suorat scriptit Os X:n puolesta. Jos ei löydy, niin netistä penkomalla sitten pitäisi...

Jaa tämä viestiketju