1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N 3650 vs SE P800

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Nemesis-88, 18/10/03.

1. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Eli mitä eroja on puhelimilla on?? Muuta kuin että P800:ssa on MP3 soitin, kosketusnäyttö ja huonompi kamera
    Kannattaako vaihtaa 3650 ---> P800??

2. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    EN veiläkään tajua miten näitä voi edes verrata keskenään. N on teinien lelu ja SE on työkalu aikuisille.

3. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    ..perusteluja, kiitos.

Edit: http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=7747&highlight=3650+p800

4. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
  5. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
  6. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    No tuossahan niitä jo tulikin... tosin esim. sitä ei näkynyt kuinka hyvin Nokiassa synkronointi toimii. Nyt kuulemma tuo 3.0 versio softassa vihdoin toimii tyydyttävästi. SyncML on kuitenkin sellainen etu, ettei paremmasta väliä... ei nääs tarvii enää synkata vaan puhelin hoitaa sen itse.

Todellisuudessa Nokia on todella kaukana bisneskäyttäjästä ja keskitynyt selvästikin enemmän lelujen (rahan) perään. Toisaalta, jo kuopatun SE:n maine nousee kohisten ja pian tässä käy kuin lätkämatsissa ainakin...

7. Arakin

Tykkäykset:
    0
    Ja SE keskittyy hyväntekeväisyyteen? Tuo N:n "lelu" maksaa monta sataa euroa vähemmän ja featuret ovat miltei samat... Ja nimenomaan business featuret ovat minusta aika hyvin kohdallaan myös S60:ssaä - tuo SyncML:kin löytyy ihan ilmaiseksi (remote sync):
    http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5371,00.html
    mutta kyseessä siis remote sync (e.g. GPRS:n yli)

8. pahkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Siis väitättekö te kaikki tosissanne, että teitä ei yhtään haittaa 3650:n suorastaan idioottimainen muistikortin sijoituspaikka? Itseäni ei ainakaan yhtään kiinnosta kortinvaihtoa varten ensin sammuttaa puhelinta, sitten ottaa akkua irti, vaihtaa kortti, ja sama sitten käänteisessä järjestyksessä. Eikö tuo muka tosiaankaan häiritse ketään muuta kuin minua? Tässä (ja monessa muussa) suhteessa P800 vie 3650:ä 6-0 ainakin minun arvoasteikollani...

9. Arakin

Tykkäykset:
    0
    Minua ei kauheasti häiritse, en tarvitse kuin yhden kortin enkä sitä vaihtele. Kosketusnäyttö on minulle sen verran iso miinus ja UIQ sekavampi että S60 on minulle parempi. Yhden käden usage onnistuu S60:lla helposti ... Ja se hintaero, huh-uh.

10. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Muistikortin paikalla ei ainakaan minulle ole juurikaan mitään väliä. Kun se on tarpeeksi suuri niin eipä tarvitse vaihtaa. Iso näyttö on melkoinen plussa mailien, kalenterin, webin ja lähes minkä tahansa käytössä. Ja ero EI ole pieni. Kosketusnäytöllä on omat loogiset hyvät puolensa esim. web-selauksessa, kun sormi toimii hiirenä. Esim. Communicatorissa homma on usein tosi hankalaa. Jos SyncML on Nokiassakin niin siitä heille piste. Paljon on kuitenkin vielä tekemistä, sillä tämä Ericsson on luotettavuudeltaa täysin eri planeetalta kuin yksikään koskaan omistamistani (reilusta 10:stä) Nokiasta. Olisi kiva nähdä %-vertailu moniko P800 on vaihdettu takuuna uuteen, ja moniko Commari. Commareista nimittäin lähes kaikki on vaihdettu, ellei enemmänkin. Minulla vaihdettiin 3 kertaa uuteen eikä se lintta sittenkään toiminut...

11. manu

Tykkäykset:
    0
    Intissä käytin kaverin p800:a surffailuun ollessani muutamia kertoja yöllä päivystyksessä. Ei ollut yksi tai kaksi kertaa kun laite pyysi irroittamaan akkunsa. Kerran vastaavan ilmoituksen jälkeen kone automaattisesti tyhjensi itsensä. Psionin Revo-kämmenlaite teki minulle joskus vastaavalla tavalla, ja siihen sen käyttö loppuikin. Lisäksi p800:n näyttö on kirkkaudeltaan/värintoistokyvyltään aivan onneton vrt. 7650/3650.

12. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Varmasti jossain on toinenkin viallinen P800. Väritoistosta ja kirkkaudesta olen toista mieltä, tai sitten sokea. Kaverini 7650 on ihan samanlainen kuin P800, tosin P800 näkyy päivällä (kirkkaassa auringonvalossa) paremmin.

13. manu

Tykkäykset:
    0
    Ehkä se sitten oli jokin maanantaina tehty. Näyttö oli sävyltään oudoon sininen ja himmeä. Ennen puhelimen näkemistä mietin vakavasti silloisen 7650:n vaihtamista p800:an, mutta johtuen todella huonosta ensivaikutelmasta päädyin 3650:an.

14. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Ehkä se P800 jota katsoit oli maanantaina tehty... toisaalta, nyt kohta vuoden P800 käyttäneenä en ole kaivannut kirkkaampaa näyttöä, eikä värientoistossakaan ole valittamista. En kylläkään katsele sillä sen enempää valokuvia kuin videoitakaan, sitä varten on merkittävästi parempiakin laitteita.

Mutta kun avaan kalenterin, niin 3650 kyllä naurattaa heti.

15. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Avaatko P800 vai 3650:n kalenterin?

16. niskalaukaus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Missään ei sanottu vertaillaanko näitä puhelimia nimenomaan "aikuisten" näkökulmasta, vai "lapsellisten teinien" näkökulmasta. Jälkimmäisille luulen että 3650 olisi parempi vaikka maksaisivat saman verran.... Mene ja tiedä.

17. manu

Tykkäykset:
    0
    Totta on että parempia laitteita tähän hommaan on, mutta kyllä minä kuitenkin puhelimeeni paremman näytön haluan kuin kokeilemassani laitteessa oli (oli se sitten yksilövika tai ei).

Itse olen 3650:n kalenterilla ihan hyvin pärjännyt, p800:a kokeillessani en huomannut kalenteria katsoa. Suurimmat syyt 3650:an päätymiselle olivat
    a) käyttöliittymä, UIQ on todella sekava vrt. s60.
    b) Juuri se näytön kirkkaus ja
    c) hinnan suhde ominaisuuksiin.

(edit: typot pois)

18. Shrike

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone, Saunalahti
    Se että on tottunut erilaiseen käyttöliittymään ei pitäisi olla mikään syy puhelinta valitessa. Ihminen tottuu uusiin asioihin todella nopeasti, jos viitsii yrittää ei uuteen käyttikseen tottuminen vie kuin päivän.

19. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Kumman vaan. Vaikka yhtä aikaa.

20. Frank

Frank Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samppa S7 Duos
    Lähes aina pelkästään Nokiaa käyttäneenä se oli erilainen, mutta myös Windowsia käyttäneenä en tosiaankaan voi sanoa sitä sekavaksi. Itseasiassa se on hyvinkin looginen, vaatii vain pienen opettelun kuten mikä tahansa uusi laite... nykyisellään olen siihen erittäin tyytyväinen enkä siirtyisi takaisin Communicator-maailmaan enää millään.

Jaa tämä viestiketju