1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

N 3510:ssa näppisvika-mitä tehdä?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Liha, 26/9/03.

1. Liha

Liha

Tykkäykset:
    2
    Nyt on käynyt siten, että kyseisessä puhelimessa (ikää 16 kk) ovat 6- ja etenkin 3-näppäin muuttuneet sillä tavalla huonoiksi, että saa painaa aika kovaa, että numero tulee näyttöön. Voiko asialle mitään itse? Minulla on torks-ruuvareita, mutta pelottaa ottaa puhelin auki. Voiko näyttö levitä puhelinta auki ruuvatessa? Mikä on todennäköisin vika? Siellä näyttää olevan sellainen valkea muovikalvo...mitä sen alapinnalla on?
    Liha

2. dexta Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Todennäköisintä on että sen "muovikalvon" kontakti pinnan ja piirilevyn väliin on mennyt jotain töhnää, lähtee puhdistamalla.
    Erittäin yleinen vika ainakin 3310:ssa ja 3210:ssa

3. Metsis

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli toi sama vika 9-näppäimessä.

4. dexta Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Yleensä se iskee noihin kahden alimmaisen rivin näppäimiin, tai naviin jos sellainen on...

5. Liha

Liha

Tykkäykset:
    2
    Uskaltaako tuota ruuvvarilla avata? Onko kokemuksia?

6. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Juu avaa vaan. Ei se hajoa ellet runtele sitä todella pahasti. Puhdista ihan reippaasti näppiksen kontaktipinta.
    Minä korjasin viime kesänä kaverini luurin niin että putsasin näppiksen sormellani. Puhelimesta tuli kuin uusi ;)

7. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Aina kannattaa kuitenkin olla varovainen.

99,9% Nokia 3510sta missä näppäimet ei toimi kunnolla on ollut kastuneita, viimeksi tänään avasin ja putsasin yhtä, mutta oli niin pahasti että en saanut kuntoon

8. dexta Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Pumpuli puikot vai mitä ne on, on parhaita putsaus hommaan. yleensä Kostautta ottaneetkin saa kuntoon, tai ainakin minä olen saanut. Välillä ei auta muu kuin vaihtaa koko "kontakti muovisysteemi"

9. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minä olen se 0,1% ;)

10. System

System

Tykkäykset:
    0
    Minulla oli sama vika 3650:ssa, muuta en viitiny avata sitä, enkä kerenny viemään huoltoon. Se ongelma lähti pois käytössä. Nyt toimii kuin vikaa ei olisi ollutkaan.

11. Liha

Liha

Tykkäykset:
    2
    Kiitos kommenteista. Taidan ventata pari viikkoa ja katsoa, mitä vialle sitten kuuluu. Tuntuu, että välillä näppäin toimii paremmin, välillä huonommin. ...onkohan Nokialaiset muuttuneet huonommiksi sitten 2110-ajoista...?

12. Filvas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 4
    Ainakin valmistukseen käytetty aika per puhelin on kuulemma tippunut roimasti... Ja onhan se ihan loogistakin kun vertaa myytyjä puhelimia nyt ja 2110:n aikana.

Jaa tämä viestiketju