1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

näyttö rikki

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja wekky, 18/3/07.

1. wekky

Tykkäykset:
    0
    terve sain joululahjaksi nokia 5300 xpressmusic.Eilin rikoin näyttöni.Onko tietoa paljonko uus näyttö maksaisi?

2. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Jos osaat vaihtaa itse niin näyttömoduuli maksaa 40€, jos viet huoltoon niin arvaan että noin 85€ (näyttö ja tunnin työveloitus).

3. wekky

Tykkäykset:
    0
    onko näyttömoduulin vaihtaminen vaikeaa?

4. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Riippuu henkilöstä kuka sen tekee... Vaikka joku ei miellä siivoamistakaan vaikeaksi, ei ne silti osaa ja osaa tehdä sen ainakin hyvin hankalaksi. Kyllä mä veikkaan että perus kaduntaalaajan on aika riskaapelia mennä sotkemaan sinne. Aina voi jotain käydä. Hintaero on houkutteleva. Osta näyttömoduli ja vie se jollekin joka osaa sen vaihtaa ja maksa siitä jotain. Ammattikoulun sähköpuolella löytyy varmasti joku joka osaa tai on joskus itse vaihtanut vaikkapa. Tai paikkakunnaltasi löytämään henkilöä tätä kautta. Missä päin asut?

5. wekky

Tykkäykset:
    0
    porvoost
    a

6. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    periaatteessa näin:
    a. pura puhelin (muutama torksiruuvi pois ja nätisti kuoret ja muut muovit irti)
    b. näytön kaapeli irti
    c. näytön vaihto
    d. kaapeli kiinni
    e. kokoa puhelin

kuulostaa helpolta, mutta: tuon puhelimen kohdalla vaikeusaste (1-10) ehkä 8. tuo slider-mekanismi vaikeuttaa kapulan purkamista hieman :/

suosittelen, että annat homman jonkun osaavan käsiin ;)

7. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kuka asuu muuten Porvoon suunnalla joka vois hoitaa tuon homman? Löytyykös infosta?

8. wekky

Tykkäykset:
    0
    hinta ero on aika iso.Jos mä lähetän sen korjettavaks se makssa yli 100 e.

9. Fartos

Fartos

Tykkäykset:
    0
    Minä voin vaihtaa näytön kaikkine kuluineen 55 eurolla, jos uskallat postin kautta laittaa.

10. samumanu Vieras

Itse olen saana ton homman huollossa yhteensä 59€ eli toi yli 100€ on kyl todella kallis. Valitettavasti en voi huoltoo kertoo mutta kyse on aivan normaalihinnasta eikä mitään tutunkauppaa ole mukana. Kannattaa soittaa vaikka muutamaan huoltoon ja kysästä.

11. nitrox

Tykkäykset:
    0
    Aika kallista, joku ottaa tuostakin hinnasta taas välistä.... Pitäisi maksaa 40€ näyttö+ 30€ mekaaninen työ ja muutaman euron pystyy tuosta työstäkin yleensä tinkimään...

12. Jre

Tykkäykset:
    0
    Onkohan nuo nokia 5300:set vähän heikkoa tekoa, kun itselläni kävi niin että puhelin oli takin taskussa salibandytreenien ajan ja katsoin ennen treenejä niin kännykkä ihan toimi sitten treenien jälkeen näyttö oli mennyt aivan sekaisin. Näytölle ilmestyi jotain ihmeellisiä raitoja ja valo sammui. Vein sitten kyseisen puhelimen huoltoon niin sanoivat, että takuu ei ole voimassa koska näyttöön on kohdistunut isku. Itse en kyllä mitään iskua liikkumattomana olevaan takkiin nähnyt kohdistuvan. Korjaus olisi maksanut Nokiacare-liikkeessä noin 80 e. Taidan itse korjata sillä tuo näytön vaihtaminen on melko helppoa ja näytöt ovat kuten jo aikaisemmin tässä ketjussa mainittiin 40 e kappale kyseiseen puhelimeen.

13. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Tota.. tuntuu että muuten voi olla... Sama ongelma oli 6100 puhelimissa. Mulla hajosi farkkujen taskussa. Poljin pyörällä. Joissaki versioissa näyttö oli niin kait tiukkaan vedetty kuorien sisään, että se vaan rapsahti, todella helposti. Kerran vippasin pöydälle nopeesti kun tulin töistä. Sen verran vaan että pyörähti ympäri ja taas paskana.

Se joka sulle sano siitä näyttöön kohdistuneesta iskusta, ei tartte välittää, se ei ole asiantuntija siitä päättämään. Neuvoisin hankkimaan puolueettoman kannan asialle. Voisit neuvotella kuluttajaneuvojan kanssa. Näyttäisit hänelle ensin sitä. Nokian on helppo sanoa että puhelimeen on kohdistunut iskuja, jos ei ole, ei ne voi välttää ongelmaa näin. Todisteita iskusta pitää olla, jos ei ole ja et tunnusta, kukaan ei voi muuta väittää ilman perusteluja.

Tietty jos osaat korjata itse ja haluat näin päästä helpommalla. Mikäs siinä.

14. boodle_

Tykkäykset:
    0
    Mielenkiintosta! Mulla on samsungin sgh-z400 kännykkä.Sain kans joululahjaks ja nyt jo näyttö rikki.Itse juoksin vaan junaan ja ku junassa otin puhelimen esille näyttö oli rikki ja halkemamia joka suuntaan.Vaikka ei osunut mihinkään ja sitte näytön korjaus 148€ ei oo kertakaikkiaa sellaseen varaa.Ärsyttää ku nykypuhelimet hajoo niin nopeesti.

15. jaketson

Tykkäykset:
    0
    näyttö maksaa 35 euroa.. lähetä minulle niin korjaan sen 45 eurolla

16. maxed

Tykkäykset:
    0
    Mistä näyttöjä?

moi! mistä olette ostaneet sen näytön? onko esim. Salossa tai jossain ihan eteläisimmässä Suomessa joku paikka josta sen 5300 näytön saa 40€ tai voiko tilata netistä?

17. jaketson

Tykkäykset:
    0
  18. Drummaster

Drummaster

Tykkäykset:
    0
    osaisko kukaan sanoa että paljon maksaisi 6280 näytön korjaus huollossa?kyseessä äiteen puhelin ja sisko sai siitä näytön rikki,puhelin oli äiteen laukussa ja sisko heitti laukun autoon ja näyttöön tuli kivasti halkeemia.

19. samumanu Vieras

60-80€ kuulostaa aika normaalilta..

Jaa tämä viestiketju