1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

näytön väreily

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Nemesis-88, 10/3/03.

1. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Saako näytön väreilyä poistettua/korjattua mitenkään? auttaako softa päivitys tai näytön vaihto? (puhelin on 5100) Kiitos etukäteen

2. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Jos laitat näytön kirkkaudesta näyttöä kirkkaammaksi niin väreily vähenee. Ainakin 6610 väreily loppui melkein kokonaan kun siihen tuli uusi softa.

3. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Toi näytön kirkkauden säätö ei auttanu. Onko muuten uutta softaa tullu?

4. Sami

Tykkäykset:
    1
    Paras apu väreilyyn on PC-Suite ja/tai joku kuvankäsittelyohjelma. Kaikki, ennen todella häiritsevästi väreilleet kuvat olen saanut lähes värinättömäksi pakkaamalla ne uudestaan ja/tai muuttamalla kuvatyyppiä esim. gif->jpg. tai toisinpäin. Näin siis 7210:llä, samoin lienee asia 5100:ssa.

Niin, softaus ei auttanut pätkääkään ainakaan omalla kohdallani.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ei oo uutta softaa tullu. Nokialta on osalle huolloista annettu sellaiset ohjeet koskien 5100:aa että niitä ei edes korjata vaan laitetaan suoraan nokialle ja laitteet vaihdetaan uusiin. Tämä siksi että tahtovat kerätä viallisia kappaleita alussa ja tutkia vikoja tarkemmin...

6. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Mulla ei ns. ole vikoja mutta päivittämässä pitäis käydä valikot hidastelee.

7. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Mulla on "väreilyjä" tullut lähinnä kuoren linssiin tulleista
    tahroista, ne kun aiheuttaa sellaista mukavaa rasteria
    suoraan katsottaessa (painoalan ihmiset varmaan tietää).

Siihen vaivaan auttaa tietenkin linssin pyyhkiminen,
    muuten suosittelen ottamaan liian monivärisen taustakuvan
    pois käytöstä. (Kannattaa katsoa mitä kuvaa käyttää,
    virheellinen koko & värimäärä voi aiheuttaa väreilyjä)

8. Ron^

Tykkäykset:
    0
    Olen huamannut että kylmyydelläkin voi olla jotain tekemistä väreilyn kanssa. Kun oma 6610:n näyttö on usein alkanut väreileen kun on ollut kylmässä. Joskus puhelimen sammuttaminen ja käynnistäminen auttaa.

9. Sir Hector

Tykkäykset:
    0
    Onko tämä pakkasen aiheuttama väreily kuitenkin vain väliaikaista? Eli puhelimen lämmettyä väreily palaa ennen pakkaseen menemistä olleelle tasolle, vai? Ehkä vähän vaikeasti selitetty, mutta tarkoitin siis että kun puhelin on pakkasesta tulon jälkeen lämmennyt, niin pakkasesta aiheutunut väreily häviää, eikä jää pysyvästi näytölle. Onko näin?

Tämä nyt menee hieman aiheen vierestä, mutta laitan tämän silti tähän jatkeeksi. Eli siis kun jossakin keskustelussa joku sanoi, että jo 1 asteen pakkasessa puhelimesta tulee onnettoman hidas. Joskus puhelin kuulemma jopa sammuu jo pienessäkin pakkasessa. Pitääkö tämä paikkansa? Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Jos näin on, niin onko asialle jotakin tehtävissä? Johtuuko tämä akusta vai itse puhelimesta?

Kysyn, koska joudun talvellakin aina pyöräilemään kouluun, eikä matka ole aivan lyhyt. Jos puhelimeni tykkäisi pakkaspyöräilystä kyttyrää, niin ehkä minun on harkittava vielä 6610:n ostamista...

Jaa tämä viestiketju