1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Näytön naarmuuntuminen

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja zeweri, 1/2/06.

1. zeweri

Tykkäykset:
    0
    Nykyajan uusissa kännyköissä ei oiken tahdo olla enään vaihdettavia kuoria. Itselläni on 6630, jossa on vaihdettavat kuoret, mutta näyttööni tulee aika nopeasti naarmuja, vaikken tiputtele sitä (johtuukohan hankauksesta farkkuihin taskussa?), joten ajattelin, että miten välttäisin mahd. pitkään naarmuuntumisen sillä olen ajatellut ostavani uuden puhelimen?

2. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Ei sitä nyt ihan jokasesta ajatuksesta tarvitse uutta otsikkoa tehdä...

Jos olet ostamassa uutta kapulaa niin kannattaa ottaa silmätikuksi joku tietty, ja sitten alkaa kyselemään kyseisen puhelimen käyttökokemus otsikoista käyttäjien kokemuksista. Jos nyt vinkkinä voin antaa niin uuden puhelimen suojamuovin päälle jättämien on hyvä idea, myös erillinen kotelo kännylle on näytön pelastaja.

3. Korma

Tykkäykset:
    0
    Toinen vaihtoehto on valita joku simpukkamalli.

4. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Juu, eiköhän paras vaihtoehto ole kuljettaa puhelinta vyökotelossa tai riippuvassa kännykkäpussissa, miten tykkää.

Ja jos alkuperäinen näytön suojamuovi ei ole enää tallessa niin uusiakin kalvoja saa, niistä oli jossakin topikissa juttua.

Ja jos näyttö on jo naarmuilla eikä uusia kuoria oikein saa, niin myytävänä on semmoista naarmunpoistoainetta joka tasoittaa sen muovin, en sitten tiedä kuinka hyvin/huonosti se toimii.

5. Perzzza

Tykkäykset:
    0
    Minulla on Displex-nimistä ainetta jota hierotaan puhelimen näyttöön (K700i käytössä) ja parit sellaiset "pienemmät" naarmut se peitti mutta näytön kulmassa on yksi sellainen näkyvä naarmu, joka ei kyllä haittaa yhtään, sitä se ei peittänyt. Eikä se kyllä kauheasti tee ihmeitä. Mutta peittää ja puhdistaa ainakin vähän.

Eli turha odottaa ihmeitä näiltä tököteiltä, ne vain vähän tasoittavat pintaa.

On muuten hieman ärsyttävää kun TFT-näytön edessä on naarmu, niin se näkyy sellaisena "sateenkaari"-ilmiönä kun kääntyilee.

6. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Displex, se on hyvää ainetta varsinkin automankkojen näyttölasien kiillotukseen... ja kännykän kuoren näytöille ym. ei sovi kaikkiin malleihin... kokeilemalla tietää. vuosia sillä oon tehny vaikka ja mitä ihmeitä.

7. zeweri

Tykkäykset:
    0
    Joo... Kävin itse tänään Stockalla ja niillä oli juuri semmoista kun "Displex - display polish". Sanoivat, että toimii puhelimiin, muttei kaikkiin joten kannattaa ensin testata. Onko kenelläkään kokemuksia uusien Nokia mallien ja Displexin kanssa? Itselläni 6630.

8. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Tuohon vaikea sanoa, kuorten reunat joskus saattaa tykätä huonoa tai ihan laidalta jos joutuu vetämään, mutta tekniikkana sanoisin et vedä jollain millä saa millin tarkasti hiottua. Vuole vaikka tulitikku ja paperia ja ainetta alle... aika tarkkaa jälkee oon saanu ja syviäkin uurteita. Ne on vaan pakko kokeille koska eipä sillä väliä jos vaihtaisi sen muutenkin. Linssejä olen joskus irrotellut. Hiokaa tasaisesti kaikkialta tai se hioutuu vain pieneltä alueelta ja taittaa valoa häiritsevästi muuten. Silmälasien muoveihin ei missään nimessä kannata edes kokeilla. Dioptrit eli taitekerroin voi muuttua :))

Käy useimpiin mutta ei kaikkiin, jos linssin voi irrottaa, irrota.

9. zeweri

Tykkäykset:
    0
    Onko se aika kymmeniä sekuntteja vai muutamia minuutteja kun pitää hioa?

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Itse hion 2min... laittaa sen verran ainetta että siinä ajassa ehtii kuivuakin... riippuu vähän kuinka naarmunen on. Sitte kiillotan pyyhkimällä puhtaaksi vain sen.

Nuo tuöllaset tuotteet niiinkuin Displex saattavat hyvinkin kauan seisoa hyllyissä. Jos neste on täysin kirkasta, ei hyvä, se hiova "rae" on putkilon pohjalla, kannattaa aina vähän heilutella ja puristella sitä jotta sekottuu.

11. zeweri

Tykkäykset:
    0
    Aaaa... No mulla on semmosta valkosta mönjää mitä sieltä tulee eikä se oikeen näytä toimivan. Johtuuko sitten siitä että hankaan liian vähän vai enkö hallitse tekniikkaa? Ei hajuakaan!

12. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    näytön lasien kovuuksissakin on eroja, mutta epäilen pientä tekniikka hommaa... pyörivin liikkein on tehokkainta, laitan pari kolme tippaa näytölle ja yritän pitää sitä "valkosta mönjää" niin kauan kuin mahdollista paperilla pyyhkiessä märkänä... mitä kovempaa vessapaperia, sen parempaa... liian imukykyinenkin on huono. 1-2min kuin oon pyyhkinyt kauttaaltaan, pyyhin kuivaksi ja uusin käsittelyn jos tarvis... syviäkin naarmuja on kadonnut.

Hassu homma, pari kertaa ei ole toiminut ollenkaan, kaippa sekin aikanaan vanhenee tai jotain.

13. Pertsa

Tykkäykset:
    0
    pahin virhe mihin vain harva luultavasti sortuu on se että pitää avaimia samassa taskussa ku luuria. Kantsii pitää lompakko perstaskussa ni jää toinen etutasku vapaaks luuria varten :)

14. WS

WS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mihin sitä toista etutaskua sitten tarvitset?

15. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    taskubiljardiin varmaankin :) ...mutta saako tuota displexiä yleensä "normaaleista" kännykaupoista, experteiltä, yms...? Vai onko tuota vain nettikaupoissa?

16. -Roeyheloe-

Tykkäykset:
    0
    Ainakin Turun clas ohlson kaupassa näkyi iso hyllyllinen tuota displexiä olevan.

17. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Prismoissa on ainakin... 3e oon maksanu yleensä

18. zeweri

Tykkäykset:
    0
    Stockalta ite ostin

19. Joni88

Tykkäykset:
    0
    Tää nyt ei liity tohon naarmuuntumiseen, mutta en viitsi tehdä uutta aihetta. Ite oon käyttänyt suojamuovia näytöissä. ostin class ohlsonista 3 arkkia suojamuoveja, mutt ne on todella huonoja. ne pysyy hyvin, mutta tarkkuus kärsii tosi paljon. näyttää että näyttö on taynnä naarmuja kun se on siinä päällä. eli kysymys onkin, että mistä saan sellasia todella kirkkaita suojamuoveja? sellasia jotka on puhelimessa uutena kiinni?

20. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Tämä nyt menee vähän niksi-pirkka osastolle, mutta onko kukaan keksinyt laittaa kontaktimuovia näyttöön? Voisi toimia aika loistavasti suojana :D

Jaa tämä viestiketju