1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Näytön "lukitseminen" puhelimen soidessa?

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja mrKane, 27/6/13.

1. mrKane

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy SII+
    Onko mahdollista "lukita" kosketusnäyttö jotenkin saapuvan puhelun tullessa? Nyt puhelinta taskusta vedettäessä useammin kuin joskus tulee vahinkohipaisu, ja puhelu hylkäytyy, siihen tulee vastattua vahingossa tai jotain muuta tapahtuu. Tänään esimerkiksi puhelu hylkäytyi ja soittajalle lähti tekstiviesti, joka kertoi minun olevan varattu :)

Olen määrittänyt asetuksista kotinäppäimen vastausnapiksi. Se ei kuitenkaan poista käytöstä kosketusnäytön toimintoja.

Samoin käytössä on pin-lukituskoodi, eli puhelin on lukittuna taskussa ollessa. Saapuva puhelu kuitenkin avaa tuon lukon, ja kosketusnäyttö on käytössä, tai pikemminkin ne vastaus- ja hylkäysnäppäimet.

Puhelin täytyy vetää taskusta sivuista pidellen, ja varoa ettei se hipaise mihinkään :(

Haluaisin, että puhelimen soidessa mikään muu toiminto, kuin kotinäppäin ei olisi aktiivisena.

Olen myös kokeillu noita erilaisia lukitus-softia, mutta mikään ei vaikuta tuohon. Ilmeisesti käyttis ottaa näytön hallintaansa täysin puhelimen soidessa?

Ja laite siis on samsung galaxy S2+

2. Master of the Universe

Master of the Universe Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1200
    Puhelinmalli:
    SAMSUNG, tietysti. Mikäs muu? No Huawei
    ?? On. Mitä jos palauttaisit sen alkuperäisen vastaamistavan?

--"Puheluun vastaaminen: Kun puhelu saapuu, vedä (vihreä luuri) ympyrän ulkopuolelle tai paina kuulokemikrofonin painiketta."

3. mrKane

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy SII+
    Ilmeisesti en ilmaise itseäni tarpeeksi selvästi.
    Muutin siis vastaamistavan siksi, että kotinäppäimellä on helpompi vastata kuin vetelemällä sormella. Varsinkin kun puhelinta tulee/joutuu pitelemään yhdellä kädellä.
    Mutta tuo kuvaamasi vastaamistapa on silti käytössä. Kotinäppäin toimii vain lisänä (vai mikä sen fyysisen keskellä olevan näppäimen nimi on)
    Nimenomaan nuo kosketusnäytön toiminnot pitäisi saada pois - vastaaminen vetämällä, hylkääminen vetämällä ja hylkääminen/viestin lähetys. Niitä kaikkia on sattunut vahingossa puhelinta taskusta otettaessa.

Tuo hylkäysviestin lähetys on yleisin virhe. Se näkyy tapahtuvan napauttamalla sitä alariviä. Muut toiminnot vaatii enemmän vetämistä näytöllä, joten ei niin halposti vahingossa satu.

4. Master of the Universe

Tykkäykset:
    1200
    Puhelinmalli:
    Mulla ei ko.luuria ole, ja paremmat vastaukset olisit varmasti saanut kun samsungien(ko.samsungin) käyttökokemusketjuun olisit nämä laittanut.
    Androidista kyllä muuten jo muutaman vuoden kokemuspohjaa. (Hatarahan se vielä on)
    Mutta googlen play:stä noita lukitussoftia löytyy, ja luulen että ainakin launceria vaihtamalla ratkaisu ongelmaasi löytynee.

Vastauksen hylkäämiseen ja tekstiviestin lähetykseen, otaksun että asetuksista löytyy sen poisotto. Ainakin sieltä löytyy hylkäysviestin luonti ja asetus automaattiseksi. " → Puheluasetukset → Määritä hylkäysviestit"

5. mrKane

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy SII+
    Noita lukitussoftia olen koettanut puolenkymmentä.
    Muuttaako tuo launcher-softa myös näyttöä, joka näkyy, kun puhelin soi? Jotenkin minusta tuntuu, kuin tuo näyttö olisi käyttiksen puolelta "pakotettu", toivottavasti olen väärässä.

Asetuksista ei löydy hylkäämisen poisottoa. Jos löytyisikin, se ratkaisisi lähes koko ongelman. Tekstiviestit olen poistanut kaikki, kun en niitä käytä. Mutta kun erehdyksessä hipaisee "hylkää tekstiviestillä"-painiketta, puhelu hylkäytyy, ja menee tekstiviestin syöttö-näyttöön.

6. mrKane

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy SII+
    Jostakin löytyi infoa, että google olisi poistanut vastaamisnäytön muokkaamismahdollisuuden android 2.2 jälkeen..

7. Master of the Universe

Tykkäykset:
    1200
    Puhelinmalli:
    Eri launcereihin saa ainakin omia lukitusnäyttöjä...Tässä vaiheessa viimeistään suosittelen tutustumaan samsung-ketjuihin, sekä android-sovellukset ketjuun, ja heittää kysymystä siellä. Sieltä saatat saada parempia vastauksia. Ja viimeisenä mahdollisuutena sitten luurin roottaus, josta siitäkin foorumilta ketjua löytyy.

--Tuostakin ketjusta löytyy noita launchereita... ->http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/f...id-sovellukset-ja-pelit-78190/#post1058598654

Jaa tämä viestiketju