1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Myyntipalstan kimppatilaus..

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja jukra, 26/11/06.

1. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    En sano että kyseessä olisi mitään hämärää(!!!) mutta viime aikoina on ollut usealla foorumilla todella paljon "kimppatilaushuijauksia" joten kannattaisi ehkä seurata http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=62219 miten tuon kanssa käy.
    Ilmoituksessa ei kuitenkaa anneta hotmail osoitetta tarkempaa tietoja kaverista kuten yleensä näissä huijauksissa on.

Perinteinen kaavahan on että pyydetään etukäteismaksu tavarasta ja tavaran tulo viivästyy syystä jos toisesta(tehtaalla häikkää, tukkuri ei toimita, postissa jumissa, lapsi kipeänä) ja lopulta kaveri katoaa kokonaan rahojen kanssa.

En siis tahdo pilata kenenkään kauppoja mutta kuten aina kaupanteossa kannattaa pitää järki päässä. Itse sain juuri kaksi viikkoa sitten käräjäoikeuden päätöksen täälä foorumilla tehdystä huijauksesta jossa minulta vietiin rahaa jonkin verran. Nämä huijarithan on lähes poikkeuksetta "varattomia" eli rahaa ei tule edes perinnän kautta joten kannattaa aina miettiä kenen tilille ennakkorahoja makselee(itse en enää mailiosoitteen ja tilinumeron(ja salaisen numeron) perusteella kenellekään anna).

2. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Olen huomannut kyseisen ketjun ja seuraillut sitä. Tilauksen järjestäjän olen IP-osoitteiden perusteella jäljittänyt sinne mistä hän kertookin olevansa. Tämähän ei tosin takaa sitä etteikö olla esim. proxyä käytetty foorumille kirjoittaessa. Ja vaikka kaveri onkin siellä, niin ei sitä tiedä ollaanko puhtain paperein liikkeellä.

Kannattaa siis olla erittäin varovaisia näiden kimppatilauksien kanssa, ja erityisesti jos myyjä (kuten tässä tapauksessa) on ulkomailla. Jos ongelmia tulee niin mahdollisuus siihen että myyjä joutuu vastuuseen on huomattavasti pienempi kuin sillä että myyjä asuisi Suomessa.

En siis väitä että myyjä olisi tälläinen, mutta varovainen kannattaa ehdottomasti olla ja hyvä olisi vaatia jonkinlaisia todisteita myyjältä ennen kuin rahojaan rupeaa lähettelemään vieraissa maissa asuville tuntemattomille ihmisille.

3. kimmo Vieras

Ihmettelen itsekin, miten mahdollinen muutaman kympin säästö saa ihmiset vauhkoontumaan. Miten sitten menetellään mahdollisten ongelmien tullessa? Laitteet voivat hajota viikon sisällä, miten hienosti toimii takuuhuollot/-korjaukset? Ei pysty ymmärtämään.

4. Peppokani Vieras

Kyselin hiukan tarkemmin tuolta jannulta, että mitä Xbox360 maksaisi jne. Ihan luotettavaltahan tuo vaikutti, mutta muutama juttu lopetti minun ostohaluni:
    *Ei takuuta koneilla
    *ALV tulee summan päälle
    *HUOM!!!! KONEEN MUKANA EI TULE SUOMILATURIA!!!! HUOM
    *Haluaisi Suomesta jonkun "välityshenkilön", joka sitten hoitaisi täällä koneet oikeille omistajille. Mikäköhän olisi tämän välityshenkilön vastuu, jos koneet ei tulisikaan/olisivat rikki jne jne. Ja jos poliisit/tulli kiinnostuisi enemmän (jos olisi aihetta kiinnostua?), niin tuo välittäjähän siinä olisi tulilinjalla. Lisätään se, että jannun oma veli asuu täällä, joten miksei se voisi sitten olla se välittäjä?

En halua tuolle jannulle mitn pahaa tms, mutta nämä asiat vain minua mietityttivät.

5. vanderer74 Vieras

.ioknkjlsdfrr

6. vanderer74 Vieras

vauhkoontumaan

7. vanderer74 Vieras

poistettu222

8. vanderer74 Vieras

poistettu

9. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Niinkuin sanoin niin ei tässä olla kenenkään kauppoja pilaamassa!!! Tai rosvoksi syyttämäsä.
    Mutta kuten itsekin sanoit, avoimus kaiken A ja O ja silti seuraavaksi: "(muuta ette tassa vaiheessa tarvitse)", eihän noista antamistasi osoitteistakaan voi kukaan kysellä "tunnetteko kaverin vanderer74@hotmail.com?"
    Hienoa että joku jaksaa järjestää ja tehdä "palveluksen" tämän foorumin porukalle mutta ymmärrät varmaan itsekin että hotmail osoite ei ole mikään tae siitä että hommat toimivat ja varsinkin jos rahoja pitää olla lähettämässä ulkomailla etukäteen :)

10. Peppokani Vieras

Niin, mitäs silloin kukaan tekee koneella täällä Suomessa, jos siinä ei ole Suomen verkkoon sopivaa laturia/muuntaja?

Kuten sanoin, ei todellakaan ole tarkoitus pilata kauppojasi. Täällä vain oli puhetta tästä tilauksesta ja toin oman kantani esiin.
    Jos joku sinun kautta haluaa tilata, tuskin minun kirjoitukseni hetkauttaa sitä suuntaan taikka toiseen.
    Ja hienoa, että joku jaksaa vääntää tämmöisiä tilauksia.

E: Niin, olen aika paljonkin tilannut Kanadasta/Japanista/Hong Kongista tavaraa. Tuon ALV-kohdan toin sen takia esille, koska tuskin kovin moni muu sitä tajuaa. Niillä on ainoastaan päässä se, että nyt saa koneen halvalla.

11. vanderer74 Vieras

poistettu...

12. vanderer74 Vieras

poistettu...

13. vanderer74 Vieras

poistettu...

14. vanderer74 Vieras

poistettu...

Jaa tämä viestiketju