1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Myyjien ammattitaidosta

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Jupex, 9/4/03.

1. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Ihmetyttää kun myyjät puhuu mitä sattuu asiakkaalle. Ammattitaidosta ei tietoakaan.

mm. seuraavia oon kuullu matkanvarrella..

Motorolan jälleenmyyjä sanoi että..."Me ei myydä tarvikkeita samsungin puhelimiin" ... tämä siis sen jälkeen kun oli katsonut hetken mun puhelinta.

ja tänään mm.."Siis onhan Motorola T720i mallissa Bluetooth, kun kerta kaikissa muissakin uusissa puhelimissa on... "

ja sitten vähän myöhemmin..."Ja tottakai T720i:stä saa kuvat koneelle, esimerkiksi kaapelilla, tai irdalla Saahan tästä mun Nokiastakin :p"

Mitäs päättömyyksiä te ootte kuullu myyjien suusta? Kiinnostais tietää

2. Jombe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    3210
    Tää ei nyt ole mikään vika mutta, kaveri (Nyyrikki) kysyi että onko teillä (teleringis) 5100, et mä tahtoisin vaihtaa tän mun 6610:n. Ni se sano et miks sä vaihdat samat ominaisuudetkin? Mun mielestä myyjien pitäis sanoa et "juu tottakai meillä on kannattaa muutes vaihtaa" jotain semmosta. Tottakai jos joku hyypiö ei tie et kumpi esim on parempi niin...

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Voin valita vapaasti 7110 ja 3310 väliltä, molemmissa wap ja irda.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    heh..se siitä ammattitaidosta

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Karu totuus on että suurin osa tämän päivän myyjistä palkataan ulkonäön perusteella. Asiantunteva ja ystävällinen myyjä on todellinen harvinaisuus.

Sanokoon mitä sanovat, mutta ei kaikkea voi ihmiselle kouluttaa. Esimerkiksi jos ei tekniikasta ole yhtään perillä tai ei halua siihen tutustua, niin on matkapuhelinmyyjänä väärässä ammatissa.

6. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Niitä kyllä taitaa olla no ainakin muistuu:

Joo tässä C35i on samallainen "patteri" akku kun tässä motorolassa (kyseessä motorolan malli jossa akku "patteripakkauksena" en muista mallia)...
    Onko mitään järkeä vaihtaa huippupuhelinta peruspuhelimeen... myyjä Nokia 3310 vaihdosta Siemens C35i:hin
    Juu näitä 5510 on tukku täynä ei ne muut liikkeet osaa eikä ehkä taho tilata... (totuus on toisennäköinen)

7. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Veppis puhuu täyttä asiaa. Itseäni huvittaa suuresti, kun katselen joidenkin kilpailijoiden työpaikkailmoituksia, joissa vaaditaan kuvan lähettämistä, muttei vaadita kokemusta alalta ollenkaan. Tällä alalla tuntuu olevan monesti muutenkin etusijalla täysin kokemattomat henkilöt, kun valitaan työvoimaa. Itsekin laitoin ihan huvikseni paperit, kun eräs uusi firma etsi työntekijöitä. En päässyt edes haastatteluun, vaikka minulla on seitsemäs vuosi alkanut tällä alalla ja menestystä on tullut erittäin mukavasti mm. erilaisissa myyntikilpailuissa. Syynä tähän on mielestäni se, että firmat haluavat nuoria, innokkaita myyjiä, joilla ei välttämättä ole konepuoli niin hyvin hanskassa, mutta liittymän tyrkytys sujuu..

8. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kun ite vaihdoin 3330:aani 7210:iin niin juuri sitä ennen olin viskassut puhelimeni pöydälle ja kun seuraavaksi sitä aktoin niin siinä ei ollut ollenkaan kenttiä ja koitin eri kortilla ja käyynistellä uusiksi mutta kenttiä ei tullut...no menin pokkana liikkeeseen ja kysyin kuinka paljon tästä saa 50€ vastattiin mutta kunhan annoin niiden tarkistaa se ensin..no se laitto oman korttinsa siään mutta ei ollut kenttiä joten ei saanut testattua puhe puolta..ja sitten se sanoi että "joo kyllä tästä saa ton 50€...täytyy vaan puhdistaa toi kajari niin sitten taas toimii"...vein siis rikkinäisen puhelimen liikkeeseen ja ne sanoo että kajarin puhdistamisella taas toimii :)

9. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Tästä aiheesta ollaan aikaisemminkin keskusteltu.

Mutta itse henkilökohtaisesti yritän palvella jokaista asiakasta parhaani mukaan. Jokaisella myyjällä on huonotpäivät, mutta aina pitää yrittää asiakkaan takia pitää hymy kasvoilla.

Olen huomannut nuorena ihmisenä, että vanhemmat myyjät eivät jaksa enää kiinnostua niin tästä nykyajan tuomista uusista tekniikoista. Nuoremmat jaksaa ja haluaa opiskella ja innostuu paremmin.
    Vanhemmat myyjät tekevät asiat silleen miten he ovat aina tehneet, ja ajattelevat kaikki sillain, onhan siitä hyötyä mutta myös haittaa.

Itse yritän parhaani mukaan olla perillä uusista tekniikoista, palveluista.
    Uudet puhelimet käyn läpi silleen että tiedän mitä ne pitää sisällään.

Jo foorumia lukemalla saa todella paljon apua ja hyötyä päivittäiseen kaupankäyntiin.

Toivotan kaikille myyjille tsemppiä ja jaksamista, mutta jos tälläalalla haluaa olla, niin ei voi vaan myydä, myydä, myydä, pitää tietää, tietää ja myydä. :)

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Hienoa kun oma kehu haisee....ihan tänne Helsinkiin asti.No esimerkkinä Tikkurilan Mediapuhelimen nuori hoikka tyttö,joka ei tunne puhelinmalleja.Ei edes perussellaisia,vaan pitää soittaa pomolleen kysyäkseen siitä .Ei oikea tyttö niihin hommiin ja sanoinkin,että oletkohan ihan oikeasssa paikassa hommissa.Alepan kassa mun mielestä parempi paikka.Perusasiat on tunnettava jokaisen myyjän.Ei mene kuin viisi minuuttia oppia uusi malli ,pois lukien P800,kommut tyyliiset tuotteet,joihin menee 10 minuuttia.Toinen asia,että hyvitys hinnat on tiedettävä ilman,että pitää siitäkin soittaa puhelu.Esim 11 kuukautta takuuta olevasta T191:sen hyvitysarvo ei ole 5 euroa:D,vaikka ei mikään hyvä kampe olekkaan ja halpis sellainen.Ulkonäkö asiaan en kommentoi,koska itiksen DESKissä oleva brunette ja itiksen Teliassa oleva brunette läpäisee kriteerini sen suhteen.Muut alan naiset....no comments

11. Tanjuzka

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    No anteeksi vaan, mutta kyllä minä tunnen kommunikaattorit ja P800t ja muut tuotteet mielestäni hyvin, sekä vaihtotuotteiden hinnat.. ilman että soittelen mihinkään.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0

Hei dami,mä tarkoitin koko ajan sitä Tikkurilan typykkää,ellet sitten satu olemaan juuri se

13. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Uusi puhelin myyty liikkeestä normaalilla 12kk:n takuulla reilulla alennuksella. Kuittia ei saanut mukaan, koska jossain oli jotain häikkää. Myöhemmin kun sai kuitin, niin hinta oli alv0%. Alv-velvollisena olisin mielelläni vähentänyt hinnasta alvit pois. Missään vaiheessa ei mainittu, että puhelin oli takuuvaihdettu uuteen ja sen vuoksi hinta on alv0%.

P.S. Sorry tanjuzka, mutta sinun ketjusi kyseessä.

14. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Tanjuzka onkin erikois tapaus näissä matkapuhelinmyyjä naisissa... ;) On niitä yhtätuntevia naismyyjiä mut ei niitä kovin monta suomessakaan ole. ;) Naiset jotka tiedätte paljon matkapuhelimista, olkaa onnellisia se on melkein jo rikkaus ja yrittäkää pysyä ajan tasalla... ;)

Paras on kai ollu ku kyselin HFää DNA liikkeessä 6210aan (mulla on simkortti adapteri eli vanhan mallinen HF ei sovi uus sopii) ja se kysy mul et onko toi 6210 vai 6210i malli mä katoin sitä hetken ja sanoin juu tää on ihan nomraali 6210. Ja sanoin et ei mun mielestä nokialla ole 6210iitä se sano no varmasti on sellanen 6210i missä BT. Mä vastaan okei olkoot. Sehän lisävaruste ja akkussa on BT eli ei ole 6210iitä. No en tiedä luuleeko se myyjä et vielläkin et on 6210i?? ;)

Sit kävin Deskissä kysyy hyvitystä 5210sta 6310i:hin, tarjosko se 50e vaikka puhelin silloin kun kävin nii uutena maksoi 270e. Et välirahksi olis tullu 400e. Mut päämiehessä sain 220e väleillä vaihdettua ja viellä nokian originaali vyölaukun siihen... Tossa noita mitä nyt tuli mieleen.

15. Tanjuzka

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Jaa no tosta sai sen käsityksen että mua tarkotit =)

Joo en ole kyllä tikkurilassa ikinä töissä ollut :)

O.J.: Tuosta mulla ei ole mitään tietoa. Pahoittelen kuitenkin tapahtunutta.

16. Anonymous

Tykkäykset:
    0

Jos vaivautuisit lukemaan tekstini ajatuksella,niin tarkoitin siinä suhteessa pelkästään sua,kun sanoin,että hienoa kun oma kehu haisee.Loput sitten koskikin sitä Tikkurilan tyttöä,koskien mallien opettelua yms.Mutta näköjään sullekkin pitää vääntää asioita rautalangasta.Ettet sittenkin olisi sukua sille Tikkurilan tytölle;)

17. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    1. tarvikkeita hakemassa Sony Ericssoniin
    Ewert: Onko teillä hf Sony Ericssoniin?
    myyjä: On meillä täällä.

5 minuutin etsiminen

m: Niin minkälainen puhelin sulla on?

Ewert antaa puhelimen mallin ja tiedot sekä puhelimen myyjälle.

m: Niin mikä puhelin tämä on, ei taida olla Nokia?
    E: No ei ole.
    m: Joo no ei meillä tämmöiseen ole.

2. hyvitystä puhelimesta eri kuin edellisessä
    Ewert: Paljonko antaisitte tästä hyvitystä?
    m: Mikäs tämä on, onko tämä Nokia?
    E: blaa blaa se ja se...Tässä on kaikki mitä uudessa puhelimessa vain voi olla. Yksi edistyneimmistä mitä rahalla saa.
    m: No onko tässä WAP?
    E: Kyllä.
    m: No ei tästä paljoa voi hyvittää.

myyjä ottaa taskustaan Nokia 3310-puhelimen

m: No tämä sinun puhelin on suurinpiirtein tämän 3310 kokoinen eikä se ole edes Nokia. Valmistetaankohan näitä edes enään?
    E: No kyllä tämä minun puhelin aina 3310 voittaa.
    m: No minä hyvitän tästä 50€, ei tästä enempää voi antaa.
    E: Kiitos ja näkemiin. 50€ saa just ja just tämän puhelimen ohjekirjan.

3. kakkospuhelinta ostamassa
    E: Onko teillä Ericsson R310:ä tarvisin varapuhelimeksi?
    m: Ei meillä ole Ericssonia, ei se käy oikein kaupaksi.
    E: Jaa no ei sitten muuta.
    m: No kuule ostaisitko Ericssonin tilalle Nokia 8310:n? Tämä on aivan uusi ja parempi kuin Ericssonit.
    E: Tiedätkö millainen on R310? Sanoin tarvitsevani kakkospuhelimen. R310 ja 8310 ovat hieman erilaisia ja eri käyttötarkoitukseen.

18. HMK

Tykkäykset:
    12
    Puhelinmalli:
    Lumia 640 LTE

Myytävien laitteiden tuntemus kuuluu hyvään ammattitaitoon, mutta niin kuuluu myös asiakaspalvelun osaaminen. Seuraava toisesta viestiketjusta lainattu tapaus ei ole hyvää palvelua:

Myyjän tehtävä ei todellakaan ole asiakkaiden kiusaaminen tai halveksiminen asuinpaikan perusteella (mistä muuten päättelit, että hän oli maalta? Kertoiko hän osoitteensa, vai?) Vaikka markat ei enää virallisesti olekaan käytössä, ei varmasti olisi kovin paljon kieltä kuluttanut kertoa se hinta myös markkoina. Olisi tullut kaupat ja asiakas olisi poistunut tyytyväisenä liikkeestä.

19. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Aikas hyviä... ;) Mikä puhelin oli kysees mitä tarjosit??

20. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Erittäin hyvä pointti! Aika ikävä tosiaan jos myyjän asennekin heti on "hittoako tuo juntti täälä tekee" tyylinen. Tai jos asennevamma ulottuu jopa sinne asti että sen verran palveluhalukkuutta ei löydy että jonkun markkahinnan kertoisi. Monelle se markkahinta kuitenkin vielä kertoo enemmän kuin eurohinta.
    Tuollaisissa tapauksissa on kyllä erittäin hyvä että asiakas vain kävelee ulos liikkeestä ja ostaa sitten naapurista saman tuotteen - pois mennessään käy vaikka vielä vittuilemassa kun myyjä menetti kaupat ;)

Jaa tämä viestiketju