1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Muutto Britteihin - Mikä liittymä?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Postiz, 24/8/11.

1. Postiz

Tykkäykset:
    1
    Tervehdys,

Muutan pian Englantiin ja pitäisi hommata liittymä Galaxy S2:een. Suomessa olen käyttänyt Saunalahtea ja 500min+Nopsa (17,90€/kk), joka on riittänyt omaan käyttööni vallan mainiosti. Kriteerinä pidänkin saada nopean netin skypen, juutuupin ja erilaisten streamien katsomiseen. Puheminuutteja max. 250min ja tekstareita en juuri lähetä.

Löytyisikö foorumilaisilta vinkkejä/kokemuksia sumusaarten operaattoreista? Ilmeisesti joudun lähtemään prepaideillä liikkeelle, koska minulla ei ole vielä brittien henkilötunnusta.

2. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Ootko kuinka pitkään?

Ajiotko avata pankkitilin siellä? Kysyn koska se vaikuttaa siihen että saatko muuta kuin prepaid liittymän, ja jotkut operaattorit ei edes anna pre-paidiä ilman pankkitiliä UK:ssa.

3. miklis

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3, Lumia 930
    Prepaidin saa kyllä mielestäni liki jokaiselta, sen kun marssii kauppaan ja hakee simmin. Noita simmejä antavat ihan ilmaiseksikin mukaan ja niitä voi ladata netin kautta tai myymälästä ostetulla voucherilla. Vakituinen osoite pitää olla ainakin ennen normiliittymän hankkimista, luultavasti myös tili ja debit-kortti. Direct debittiä tykkäävät käyttää laskujen hoidossa kaikki firmat. Prepaidillakin pärjää, mutta puhelut on aika hintavia, eli jos tuolle tulee paljon käyttöä, niin paketti kannattaa hankkia. Datan siirrossa tuntuu myös olevan kohtuullisen matalat kuukausirajat, joltakin voi toki löytyä aktiivikäyttäjälle sopivakin.

Minä olen nyt puolisen vuotta käyttänyt Vodafonen prepaidia, enkä kyllä ole kovin tyytyväinen. Muuten on kaikki kunnossa, mutta kuuluvuus on Suomen 90-luvun tasolla, eli pätkii ihan keskustassakin olevan pubin sisällä. Toki tuossa on alueellisia vaihteluita, eli kannattaa tutkia karttoja ennen pysyvämpää valintaa. Tuolta (http://ukmobilecoverage.co.uk/3g-coverage) voi käydä kurkkimassa kattavuuksia. Lisäksi kannattaa pitää mielessä, että Orange ja T-mobile ovat sopineet toistensa verkkojen ristiinkäytöstä, eli pieni etu niille.

Monella operaattorilla on myös erilaisia tarjouksia, esmes minulla Vodafonella saldon latauksen mukana tulee "ilmaista" puheaikaa muihin maihin. Eli vaikkapa muutama tunti puheluita Suomeen ladatun saldon lisäksi.

4. Postiz

Tykkäykset:
    1
    Avaan kyllä pankkitilin ja aioin asua siellä nyt lähtökohtaisesti ainakin valioliigakauden loppuun ;) Oh oh, on siellä tiukat vaatimukset saada edes prepaid käyttöön.

Ja kiitokset myös Miklikselle vastauksesta. Löysin ainakin three operaattorilta "all u can eat" datapaketti vaihtoehdon + 300min + 3000sms(hurraa) 15£. Kuulostaa sopuhinnalta.

Jaa tämä viestiketju