1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saunalahti Muutoksia Saunalahden GSM asiakaspalvelussa.

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja lemon, 23/9/06.

  1. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Kaikki vastuulliset ja lukutaitoiset asiakkaat lukevat aina hartaudella laskun mukana toimitettavan asiakasinfo. Itse veikkaan että moni heittää kyseisen läpyskän pois. Toisaalta sähköinen laskutus aiheuttaa sen että tuota ei enään lähetetä. Koska asiasta ei ole vielä noussut haloota ja toisessa ketjussa annettiin hieman vinkkiä että tästä voisi myös perustaa ihan oman säikeensä niin tässä. Alla vielä tiedote jonka sain laskun välissä. Uskoisin että olen laskutusajon häntäpäässä, joten kaikilla sen pitäisi jo olla.

    Toivottavasti en kirjoittanut paljoa väärin. Ainakaan vielä en sitä löytänyt sivuilta sähköisessä muodossa.

    Itse tekstistä se, että oman muistikuvani pohjalta on jo pitkään hoettu että tuota lomakkeella tapahtuvaa asiointia nopeutetaan. Tuloksen eivät ole ainakaan Palstan pohjalta ollut kovinkaan mairittelevia. Toisaalta tuo teksti on sitä perinteistä, jota aina sanotaan kun jotain supistetaan.

    Kiva nähdä millainen haloo siitä syntyy sitten viikon päästä, kun tuo astuu voimaan. Voi aspa olla hieman ruuhkassa ainakin alkuvaiheessa, kun kerrotaan omat 'Terveiset' sinne.

    Lisäys:
    Vaikka muutamat ovat tätä lukeneet, niin lisätään se että olisi suotavaa pitää aspaa auki sunnuntaisin. Sopivaa avautumisaikaa en osaa heti antaa, mutta kiinni se voisi mennä kello 22. Avautuminen voisi ehkä tapahtua aikaisintaan kello 12, jotta porukka saisi levätä tarpeeksi. Parempi voisi olla ehkä kello 14. 15 myöhemmin se taas mielestäni ei toimisi, joten sunnuntaisin klo 14-22 voisi olla se paras idea. Tällöin se pavelisi normaaleja asiakkaita, jos jotain laskutukseen liittyvää olisi olemassa.
     
  2. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25699
    Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    En nyt ihan saanut selvää jaarittelustasi, mutta onhan se selvää että nykyisin painotetaan verkossa tapahtuvaan asiakasneuvontaan. Saadaanhan ainakin kitkettyä tietynu kaupungin menovinkkejä kyselevät pois jonotusaikoja pidentämästä.

    Aspa on aukisin virka-aikaan ja kiirelisissä asioissa 24h, joten mielestäni palvelee asiakasta. Jos operaattorien aspan pitäisi olla avoinna 24h niin pitäisi myöskin valtion virastojen palvella aina. Kysehän on kustannuksista. Laatu ja palvelu maksaa aina!
     
  3. hiltieetu

    Liittynyt:
    20/7/02
    Viestit:
    675
    Tykkäykset:
    4
    Minua tuo uudistus ei haittaa. Pidän sitä jopa hyvänä edellytyksellä että sitä laatua saadaan paremmaksi. Tosin voi myös olla että aukiolo vain lyhenee ja sitä luvattua tehostamista kiireaikoina ei tapahdu.
     
  4. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    saunalahden työntekijät tekevät sitten lauantaisin 9 tunnin työpäivän. otan osaa
     
  5. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Ja Elisalla asiakaspalvelun työntekijät ovat koko elämän työpaikalla, kun se on auki 24 tuntia vuorokaudessa.

    Tai sitten Saunalahdella on porukka kahdessa vuorossa lauantaina töissä.. Toiset tulevat aikaisemmin ja lähtevät aikaisemmin ja toiset tulevat myöhempään ja ovat aukioloajan loppuun asti töissä. Tätä kuulemma harrastetaan aika yleisestikin firmoissa, jotka ovat avoinna yli kahdeksan tuntia..
     
  6. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    meinaatko että launtaina työpäivä onkin vain sen 4,5h? enpä usko. ja toisaalta, mitä väliä
     
  7. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    Voihan se olla ihan normi 8 tunnin päivä. Ensimmäisellä ja viimeisellä tunnilla vaan vähemmän henkilökuntaa paikalla. Seitsemän keskimmäistä tuntia on sitten täysi miehitys.
     
  8. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    no niinhän se menee, huomaa että mun aivot eivät ole vielä heränneet tälle päivälle

    mutta asiasta vielä (oikeastaan vierestä), tämä aspan muutos voi ounastella myös muita muutoksia. millonhan julkistavat liittymiinsä aloitus tai vastaavat maksut...
     
  9. Osama

    Osama Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    5/10/04
    Viestit:
    1324
    Tykkäykset:
    145
    Äkkiä sitten tilaamaan kytkysopimus, ainakin 2v pysyy hinnat samana.
     
  10. sirpa52

    Liittynyt:
    27/6/06
    Viestit:
    8
    Tykkäykset:
    0
    Eikö tämän viestiketjun otsikoksi paremmin sopisi heikennyksiä SL:n asiakaspalveluun kuin muutoksia.
     
  11. Jago

    Liittynyt:
    15/9/04
    Viestit:
    114
    Tykkäykset:
    1
    Jos palvelun aukioloaikaa rajataan niihin aikoihin jolloin ihmisillä on oikeasti tarvetta kyseistä palvelua käyttää ja samalla resurssit uudelleenjaetaan niin että aukioloaikana palvelu on parempaa ja nopeampaa, niin minusta kyse on parannuksesta SL:n asiakaspalveluun.

    PIN-koodit, liittymien tilapäiset sulut yms kiirelliset asiat voi edelleenkin hoitaa 24/7. Tuskin kauhean monella on akuutti tarve joskus klo 3 yöllä lähteä selvittämään jotain laskuasioita tai jonkun lisäpalvelun saatavuutta.
     
  12. -Mercury-

    Liittynyt:
    11/6/04
    Viestit:
    47
    Tykkäykset:
    0
    Viime viikolla otin yhteyttä laskutusasiassa lomakkeen kautta, vastaus seuraavana päivänä. Parannusta huomattavasti viime kevääseen jolloin kesti n.5-7 vrk.
     
  13. MCW

    Liittynyt:
    26/3/04
    Viestit:
    23
    Tykkäykset:
    0
    Mikäpä tuossa, liksaa maksettaneen sitten 9 tunnin mukaan. Ei siellä omalla ajalla olla.
     
  14. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Ei varsinaisesti heikennyksestä ole kysymys vaan aukioloajan muutoksesta. Palvelutaso pysyy yhtä hyvänä/huonona erilaisella aukioloaikaprofiililla(huh mikä sana) :)
     
  15. mjk Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    24/11/04
    Viestit:
    621
    Tykkäykset:
    94
    "Aukioloaikamuutoksen myötä pystymme jakamaan resursseja uudelleen palvellaksemme asiakkaitamme entistä paremmin silloin, kun siihen on eniten tarvetta. "

    Nämä operaattorien tiedotteet koskien palveluiden heikennyksiä tai vaikka hintojen nostoja ovat kyllä yksiä kielikukkasia. Sama juttu on sähkölaitoksen hinnankorotusten ilmoittamisessa.

    Mikseivät voi kirjoittaa suoraan otsikossa jo selkokielellä, että "Nostamme hintoja" tai "Heikennämme palveluita" tai muuta vastaavaa? Kohta varmaan Saunalahti kertoo tiedotteessaan "Kehittävänsä palvelua entistä paremmaksi asiakkailta saatujen palautteiden pohjalta ja pyrkivänsä jatkossa tarjoamaan aiempaa parempaa palveluita ja sen vuoksi uudistavansa hinnoittelua asiakkaiden toivomaan suuntaan" kenties hehkuttaa siinä samassa yhteydessä sitä, että ihmiset ovat Suomessa kyllästyneet hintakilpailuun ja Saunalahti vastaa tähän ihmisten toiveeseen ja kyseisen liirumlaarumin tarkoituksena on vain sanoa "Nostamme hintoja" tai "Otamme käyttöön aloitusmaksun ja nostamme näin hintoja.
     
  16. june74

    Liittynyt:
    17/9/06
    Viestit:
    204
    Tykkäykset:
    0
    voisivat supistaa sen aukiolon 8-tuntiin , niin toinen vuoro voisi jäädä kotia ;) ja taas tulisi säästöä ;)
    (nimimerkillä: kyrsii)
     
  17. hatyri

    Liittynyt:
    25/5/06
    Viestit:
    191
    Tykkäykset:
    0
    Mikä toinen vuoro? Osa porukasta tulee töihin lauantaine klo 9 ja loput klo 10. Aamutunneilla ei kuitenkaan ole muuta ruuhkaa kuin ne jotka on perjantai-illalla puhelimensa kadottaneet. Jos nekään kun todennäköisesti vielä tajuttomana sängynpohjalla nekin vielä autuaan tietämättömänä asiasta.

    Sikäli uudistuksella ei ole hirveästi merkitystä jos automaatti ottaa juuri vastaan näitä katomiasia ja ottavat vastuun puhelimella soitetuissa puheluista automaattiin jätetyn ilmoituksen jälkeiseltä ajalla.
    Aspaa kun lähinnä joutunut vaivaamaan vuosien mittaan näiden puhelimien asetuksien takia ja nykyisin nekin tulee puhelimeen automaattisesti. Ainoa joka joillakin liittymillä jäänyt joskus kiven alta kaivettavaksi on että mitä sähköpostin lähtevää palvelinta he käyttää. Mutta näyttää sekin olevan nykyisin puhelimessa velholla.
    Kunhan vaan muistavat ton muuten palveluiden tehostamis lupauksen joka todennäköisesti unohtuu.
     
  18. Basu

    Liittynyt:
    14/6/03
    Viestit:
    569
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    A5 (2016)
    En löytänyt pikaisella etsimisellä enkä viitsi uutta topickia tehdä, joten laitanpa tänne koska on lähes sama firma ja asia.

    Elisa henkilöasiakkaiden asiakaspalvelun uudet aukioloajat 19.2.2007 alkaen!

    "Henkilöasiakkaiden asiakaspalvelun palveluaikoja yhtenäistetään. Jatkossa palvelemme kaikkia asiakkaitamme samojen palveluaikojen puitteissa, lukuun ottamatta sunnuntaita, jolloin palvelemme vain matkapuhelinasioissa."

    0800 95 050
    Ma-pe: 7:00-22:00
    La: 9:00-18:00
    Su: 9:00-18:00

    Lähde: Elisa uutiset matkapuhelinasiakkaille 1/2007
     
  19. miklex

    Liittynyt:
    10/7/06
    Viestit:
    267
    Tykkäykset:
    17
    No just. Eikä oo pitkä aika kun joku Elisan pomo kertoi uutisissa, että puhelinpalvelun aukioloaikaa supistamalla ei saataisi juurikaan säästöjä aikaan. Minkäköhän takia näitä nyt sitten yhtenäistetään? No parempi tämäkin kuin puhelujen aloitusmaksut ja minuuttihinnoittelu.
     
  20. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    toinen ääni kellossa, parempi kun ei manaa mitään, seuraava uudistus tapahtuu hinnaston puolella ;)
     

Jaa tämä viestiketju