1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Muutama GPRS kysymys Gprs-guruille

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja 3.1415926, 10/7/02.

1. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mulla on T65 malli, ja käytän gerpsiä päivittäin, mutta kuinka nopea sen netin pitäis olla wap käytössä? Soneran wap sivujen eri paikat avautuu yleensä alle sekunnissa mutta yleensä avaaminen kestää sekunti/kaks mutta joskus tuntuu siltä ettei ne sivut meinaa millään avautua, onko jotkut sivut oikeasti hitaita vai. Vaikuttaako gprssän nopeuteen myös kentän laatu mä oon huomannut että jos on huono verkko niin gerpsi voi olla tosi hidas vaikka kyse onkin soneran sivuista voihan se tietty olla mutuakin. Sitten tota vielä kuluuko akku gprs käytössä nopeammin kuin jos puhelin olis valmiustilassa omien kokemusten perusteella ainakin on sellainen tunne.

1. Kuinka nopea gprs kuuluu olla?
    2. Vaikuttaako kenttä nopeuteen?
    3. Kuluttaako GPRS akkua, vaikka data ei liiku?

2. Espe

Tykkäykset:
    0
    1, yleesä sivut aukeavat gprs:n kautta parissa sekunnissa. Jotkut palvelut vaativat ns. tiedon hakua toiselta palvelimelta--> sää, kartta ym, silloin lataus voi kestää kauemminkin.
    2, Kentän voimakkuus vaikuttaa nopeuteen. Jos verkossa on ruuhka ts. paljon puheluita/gprs liikennettä se vaikuttaa nopeuteen. Jos huono kuuluvuus taikka kaukana linkistä se hidastaa myös jonkin verran liikennettä ts. matkalla linkistä luuriin dataan saattaa tulla häriöitä joten tietoa joudutaan "tarkistelemaan ja lataamaan uudelleen"
    3, Gprs kuluttaa akkua vaikka dataa ei liiku. Kulutus on pientä mutta sen huomaa kuitenkin. Ja jos on huono kuuluvuus ja gprs on päällä kuluttaa se entistä enemmän virtaa

3. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Mulla olis vielä yks GPRS aiheinen kysymys, eli mulla on gerpsiliittymänä Open Data ja wapitin viime kuussa muistaakseni muutaman Megan edestä. Mutta silti laskussa oli vain tyhjää GPRS kohdassa, ja kun yritin tilata Saldo Gprs, niin sonera väitti että liittymällä ei ole siirretty Gprs dataa. Mutta kyllä mä tiedän että käytän Gprs:ssää sillä kun painan Sinistä näppäintä("valinnat) ja katson tila niin yhteystyyppi on Gprs-data.

4. YaRi

Tykkäykset:
    0
    Olisikohan syynä tämä tarjous:
    "Open Data -palvelulla voit käyttää Soneran wap-palveluja ilman datasiirtomaksua 31.12.2002 asti kiinteän kuukausimaksun hinnalla. "

Jaa tämä viestiketju