1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mustalista

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja Anonymous, 21/3/04.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Saako kannatusta sellaisesta ajatuksesta,että laitetaan kylmästi tuonne puhelintorille mustalista,missä on huijarit joilta ei ole saatu rahoja,tai puhelinta puhelinkauppojen yhteydessä?Pari kolme nimeä olisi jo valmiina.Mielipiteitä...

2. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Minä ainakin kannatan.
    Helpompi huomata huijarit, jotka ovat ehkä aiemminkin tehneet kepposia. Ei tarvi välttämättä sitten ite kokea kantapään kautta.

3. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Passaa mulle.

4. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Melko turha IMO kuitenkin, mutta ei haittaa vaikka olisikin olemassa.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä petetty kauppakumppani voisi kertoa koko kaupanteko stoorin ja paljastaa huijarin nickin ja kaikki tietämänsä tiedot.Mutta jos sattuu niin,että kyseinen nk. huijari toimittaa joko rahat,tai luurin pienellä viiveellä,niin poistaa tekstin sitten luonnollisesti pois.Alkaa olemaan noita sutkeja sen verran liikkeellä,että olisi varmaan paikallaan ne myös tuoda julkisuuteen.

6. paerikss

paerikss Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    tonisaa on ilmeisimmin huijannut minua kaupassa jossa ostin häneltä 5100 nokian!

annan asiasta lisäinfoa tarvittaessa!

7. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Johan semminen oli kerran, mutta poistui aika äkkiä. Mulle kelpaisi, siitä mahtaa kyllä tulla tappelutopic...

8. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Ajatuksena hyvä, mutta taitaa tulla lain kiemurat vastaan tällaisen listan ylläpidossa vastaan (en ihan tarkkaan kuitenkaan aihetta tunne).

Lisäys; Pelkään pahoin, että listasta alkaa kehittyä lista jossa haukutaan lyttyyn myös kauppiaat joiden kanssa kaupat eivät ole jostain syystä sujuneet, vaikka kyseessä ei huijauksesta olisi millään tavalla.

9. paerikss

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    jos on rehellinen kunnon kauppamies ei listalle pitäisi joutua. Jos itse teen huonoa ja joudun listalle kestän sen kuin mies!

10. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Olen samaa mieltä, mutta valitettavasti jotkin kauppiaat noudattelevat kovinkin toisistaan poikkeavia määritelmiä "kusetuksesta" mm. sisällyttäen siihen ihan vain epäonnistuneet kaupanhieronnat, onhan täälläkin väännetty peistä "lupasit ostaa mutta sitten et ostanutkaan" -tapauksista jotka toisen osapuolen tulkinnan mukaan ovat "kusettamista" vaikka lähestulkoon kaikki muut pidämme tuota vain epäonnistuneina kauppoina.

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä nuo tyhjän lupaajat ei ole mustalle listalle kuuluvia,vaan ne jotka ottavat rahat,tai puhelimen eikä maksa,tai lähetä puhelinta toiselle osapuolelle.Kuten tässä paerikssin tapauksessa.Sen verran tyhmä jätkä tuo toinen osapuoli,kun oman tilinumeronsa on antanut,niin näyttö 100%ia ja jää taatusti kiinni.Tekis kunnon rikoksia,missä hillot tuhatkertaisia,kuin puhelin kaupat.Nyt tulee petossyytteet ihan pikku summista ja pääsee linnaan,MISSÄ VANHAT KONNAT PANEE PERSEESEEN.

12. paerikss

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    olisiko hyvä sääntö listalle joutumisesta se että tuotetta ei toimiteta tai sitä ei makseta. mitään perumisia ym ei lasketa vaan vain "rikoksen" merkit täyttävät tapaukset?

13. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Juuri näin,rikoksen piirteet omaavia juttuja vain.Perumiset kuuluu ikävä kyllä tähän kuvioon,kun kauppoja väännetään.

14. paerikss

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    ikävä fakta on se että viimeisen 6kk aikana on viheltäjät lisääntyneet niin paljon, että jotain on tehtävä asiaan vaikuttamisen vuoksi. toinen tapa on tietysti kaupankäynnin lopettamien.

15. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Huijareita on aina ollut ja aina tulee olemaan, musta lista ei toimi koska joku huijaa kuitenkin sielläkin. Eri nettifoorumeilla on ollut monenlaista mustaa listaa, toimivia ja varmoja ei yhtäkään. Lisäksi mustalla listalla on aivan liian helppo pilata jonkun luotettavan kauppamiehen maine.

16. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mä ainakin henkilökohtaisesti olen laittamassa pikku hiljaa pillejä pussiin kauppahommille.Oma kommu enään myymättä ja sekin menee tod näk liikkeeseen,kun saan 9500n tilalle.Sitten on finaalis kaupankäynti.Tämä kannattamaton homma on jo nähty.Syy ei ole se ,että olisin joutunut huijauksen kohteeksi,vaan se että itseasiassa vituttaa koko foorumilla hengailu ja tauko paikallaan.

17. Canis lupus

Canis lupus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joo. Mielestäni luotettavat kauppakumppanit on turha topicci. Kun enemmän hyötyä on epäluotettavat kauppakumppanit topicista.

18. rewcast

Tykkäykset:
    0
    Tosiaan jos tuollainen mustalista tulee niin selvät rikokset tulisi olla ainoa mitä sinne tulee, ei myynnin perumisia eikä muita asioita, jotka voivat olla seurausta epäselvyyksistä, ohimarsseja kun sattuu tälläkin "alalla". Siinä olisi vaarassa luotettavien ja muuten harmittomien henkilöiden maine. Nickeillä pelaaminen tosin aika turhaa, ei ole mahdottoman vaikeaa luoda uusi käyttäjätunnus. Oikeilla nimillä (oletetuilla) kikkailu voi taas olla hieman arvelluttavaa, kuten Jussi totesi:
    Kannattaa käyttää omaa järkeä eikä luottaa kehenkään sokeasti, tämä kannattaa kaupoille aikovan lukea. Näin säästyy monelta mielenmurheelta. Mustalista ei mielestäni välttämätön.

19. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Kannatan

20. consul

Tykkäykset:
    0
    Kannattaa tutustua tähän ennenkuin alatte haaveilla mistään listoista.

Jaa tämä viestiketju