1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Musiikkisovellukset

Keskustelu osiossa 'Sovellukset', aloittaja jhietala, 16/5/15.

1. jhietala

jhietala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1806
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Keskustelua eri musiikkisovelluksista.

Spotifylle tietääkseni on oma sovellus, mutta jätän tämän nyt tähän.

Mitä etuja Google Musicilla on Spotifyhin verrattuna. GMusicin sais kokeiluun 2 kuukaudeksi ilmaiseksi, mutta kun käyttää jo family Spotifyä niin vaihto toiseen tuntuu nihkeeltä. GMusicissa on ainakin cast-tuki.

2. akselic

akselic TicTac - vain yksi puhelin!

Tykkäykset:
    4442
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    Google Musiciin saa uploadattua omat musiikit (flacit tai wav tiedostot se muuntaa semihyvänlaatuisiksi 320 kbps mp3:ksi) ja niitä saa sinne ladata jonku 50 000 biisiä, joita voi kuunnella netin kautta tai suoraan käytetyltä laitteelta. Spotifyllä taas on parempi "oma" musiikkikirjasto.

Tossa mun mielestä se isoin ero. Mulle Gmusic voittaa ton suuren omien biisien tilan vuoksi koska Spotifystä ei vieläkään löydy tarpeeksi sellaista musiikkia mitä mä kuuntelen.

3. Patrikselin

Patrikselin Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    129
    Puhelinmalli:
    Moto G4 Plus
    Alkujaan ulin Spotifyn suurkuluttaja, mutta siirryin Google Musiikin pariin, kun se julkaistiin. Verkkosivu ja mobiisovellukset ovat mielestäni parempia kuin Spotifyllä.

Tarjonnassa ei ole ollut suuria eroja. Ainoa miinus on, ettei last.fm-palvelua ei ole integroitu (viimeisen päivityksen myötä 3. osapuolen last.fm-laajennus ei toimi).

Liitetyt tiedostot:

4. Edman

Edman Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    107
    Puhelinmalli:
    OnePlus One
    Yksi mainitsemisen arvoinen etu on myös, että Google Musiikin tilaajat saavat maksutta myös YouTube Music Key -betan käyttöön.

Mutta koska harrastan itse paljonkin jaettujen soittolistojen kuuntelua niin käytössä on Spotify.

Viimeksi muokattu: 16/5/15
    jhietala tykkää tästä.
  5. Patrikselin

Tykkäykset:
    129
    Puhelinmalli:
    Moto G4 Plus
    Ainiin, Google Musiikissa se on erittäin v-mäistä, että albumit ja singlet ovat sekaisin ja järjestys ei ole julkaisuvuoden mukaan. Olisi mahtavaa jos singlet ja live-taltioinnit voisi piilottaa.

Onko kukaan kokeillut Tidalia?

6. Edman

Edman Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    107
    Puhelinmalli:
    OnePlus One
    Muutama viikko sitten umpeutui oma kokeiluaika. Musiikkia löytyy kivasti omaan musiikkimakuun, mutta Tidalin käyttökokemus ei ole parhaasta päästä verrattuna esim. Google Musiikkiin tai Spotifyyn. Omilla musiikintoistolaitteilla en ainakaan kuullut juuri äänessä eroa vs Spotify-laatu.

7. jhietala

jhietala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1806
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Kyllä mä olen Spotifyynki laittanut omaa musiikkia, yleensä sellaisia mitä ei (vielä) löydy sieltä, esim. juuri julkaistut, muutoin mä olen lopettanut mp3:n ja muiden omien musiikkitiedostojen käytön kokonaan.

Muuten ok, mutta hinta vrt muut.

8. kartami

kartami Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    418
    Puhelinmalli:
    Oneplus 3T
    Jotenkin vierastan edelleen tietokoneella näitä web käyttöliittymiä. Siksi aina palaan Spotifyyn. Nyt korjasivat Android appsiakin niin että menee avatessa suoraan omaan musiikkiin.

9. bierko78

bierko78

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Osaisko joku sanoa minkä takia kun Spotifylla kuuntelee jotain albumia, se soittaa biisit aina satunnaisessa järjestyksessä? En paina satunnaistoistoa, vaan esim aina albumin ekan biisin ja haluaisin kuunnella levyn järjestyksessä, mutta ei.... onkohan mulla joku asetuksista jäänyt huomaamatta :-/

10. XDream

XDream Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    56
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    Ainakaan ilman premium -tilausta ei voi kuunnella haluamassaan järjestyksessä. Jos sulla on premium niin sit en tiedä.

11. Laplander

Laplander Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    580
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note4
    Sama koskee soittolistoja.. Kysyin jo aikaa sitte vaan ei ole ongelma poistunu.. Ärsyttävä ongelma
    Premium tili..

12. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Ootko klikannu siitä alareunasta sen biisin koko näytölle? Sieltä löytyy suffle ja repeat namiskat.

13. Janza182

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Oli jossain tietotekniikkalehdessä kokeilussa spotify, deezer ja tidal.
    Deezer "voitti" flow-ominaisuuden takia.

Itse en ole kokeillut muita kuin deezeriä. Myönnettävä on että flow tulee painettua lähes aina päälle. Hyvin oppii musiikkimaun!
    Miinusta että satunnaisesti yrittää samoja biisejä soittaa hyvin lyhyellä välillä. Joskus myös ei halua sammua (siis jää androidissa yläpalkkiin kuvake), mutta tämä tuntuu olevan ongelma välimuistissa tms. Tyhjentää niin alkaa pelaa ja tuntuisi vielä muistavan musiikkimieltymykset eli ei sitä sotke.

14. Patrikselin

Tykkäykset:
    129
    Puhelinmalli:
    Moto G4 Plus
    Flow-tyylinen ominaisuus löytyy ainakin Google Musiikista (muistaakseni myös Spotifyssä).

15. zSx Rauhaton jäsen

Tykkäykset:
    838
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Eikös tuo ole Spotifyssa ollut jo pitkään, nimellä Radio? Sen saa lisäksi määriteltyä soittamaan jonkun soittolistan tai artistinkin tarkkuudella. Harvemmin tulee käytettyä.

Jaa tämä viestiketju