1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Musiikkikapula isolla näytöllä

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja hitt, 3/1/08.

1. hitt

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Ericsson W800i, Saunalahti
    Olen nyt yrittänyt etsiä vaihtoehtoja uudelle puhelimelleni ja päällimmäiset kriteerit ovat: hyvä mp3-soitin ja iso näyttö. Hyvällä mp3-soittimella tarkoitan hyvää äänenlaatua ja tietysti tilaa joko muistikortille tai sisäiseen muistiin, minne musiikkia voi tallettaa riitävästi. Sanotaanko näin, että tämän hetkisessä Sony Ericssonissani 512 Mt tuntuu riittämättömältä ja ainakin 1 Gt olisi päästävä. Nätön kokorajaksi olen itse asettanut sen 2,4", kun olen kännyköitä läpi kahlannut. 2,4" ei perustu mihinkään muuhun kuin fiilispohjaan. Nettisurffailun vuoksi etsin puhelinta isolla näytöllä. Nettisurffailun vaatima nopea tiedonsiirto nyt taitaa löytyä järestään nykypuhelimista, kun 3G riittää itselleni mainiosti. Sanottakoon nyt sen verran että perus GPRS ei riitä.

Olen löytänyt kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa: Sony Ericsson W910i ja Samsung SGH-i450. SE tuntui hyvälle kädessä, kun sitä kävin kokeilemassa ja vaikka kevyt onkin, niin ylä- ja alaosan erottava liuku, tai miksi ikinä sitä pitäisi kutsua, tuntui sopivan jämäkälle. Mobile-review myös piti tuota liukua laadukkaana. Kamera on erittäin vaatimaton, mutta niin on kuvaajakin. En siis pahemmin välitä, onko kameraa tai ei. 2 MP tulee varmasti riittämään niihin keskimäärin kahteen humalatilassa otettuun kuvaan vuodessa, mitä tulen ottamaan. Muutenkin yleiskuva kyseisestä puhelimesta on positiivinen. Liiketunnistin kuulostaa hyvinkin viehättävältä idealta, vaikka todellisuudessa sen käytettävyys tulee todennäköisesti olemaan kovin vähäistä.

Mobile-review kehui SGH-i450:sta vaatimattomaski markkinoiden parhaaksi musiikkipuhelimeksi. Yleiskuva jäi itselleni erittäin positiiviseksi, vaikkakin hiljattain lukemani arviointi GSMArena-sivustolla kyseisestä puhelimsta oli hyvin ristiriitainen äänenlaadun osalta tästä mallista. En nyt oikein tiedä kumpaa pitäisi uskoa. Käyttäjien kommentit GSMArena:ssa olivat kuitenkin hyvin positiiviset äänenlaadun suhteen ja siksi olen kallistunut enemmän uskomaan Mobile-review'n arviointia. Symbian käyttöjärjestelmä on ehdottomasti plussaa. 3,5 mm-kuulokeliitäntä suoraan puhelimessa on myös plussaa vaikkakaan en koe mitenkään ongelmalliseksi liittää omat kuulokkeet adapterin kautta.

Summa summarum. Siinä ovat ne kaksi vaihtoehtoa, mitkä olen itse löytänyt ja olen avoimena muille vaihtoehdoille. Nokian N81 oli myös mielessäni, mutta jotenkin se on nyt jäänyt taka-alalle omista kuvioistani. Jos jollain on hyviä argumentteja N81:n puolesta, niin otan niitäkin vastaan.

Vielä sellainen pointti, että uuden puhelimen meinasin ostaa kytkykauppana, eli se tulisi olla sitä kautta saatavilla. Ja itse olen hyvin uskollinen Saunalahden asiakas. Samsungia ei vielä ainakaan löydy kytkylistoilta, mutta lähetin jo tiedustelun tästä mallista asiakaspalveluun.

2. vle_

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N73 & Saunalahti
    Iso näyttö + hyvät musatoiminnot = Osta iPhone. Sitä vaan ei härmäkytkynä saa.

Jos iPhonea ei saisi äänestää, panostaisin jonkin Walkman-SE'n, W960i'n mikäli vaan perse kestää. 8GB muistia, 2,6'', kosketusnäyttö jnejne..
    Tuossa sopivasti yksi huuto.netissä.

3. Juniper

Tykkäykset:
    2
    Noilla spekseillä ei tosiaan ole muuta vaihtoehtoa kuin iphone...

4. wilikki

Tykkäykset:
    0
    Älä ainakaan Sony-Ericsonia osta, laatu tuntuu niissä olevan paskaa. Monella tutulla on SE:n kännyköitä ja erittäin monelta on hajonnut joystick noin puolessa vuodessa, ja Sony-Ericsonillahan on VAIN puolen vuoden takuu näppäimistöllä ym. kuluvilla osilla.

Eli osta ennenmminkin vaikka se iPhone, Nokialta kun ei taida kriteereihin sopivaa kalikkaa löytyä. Tai sitten osta erikseen puhelin ja mp3-soitin...

5. gogland

gogland Mr Vip

Tykkäykset:
    2100
    Puhelinmalli:
    iphone 5S
    Noksu 6267
    Jos hieman tinkii näytön koosta... 2,2" Dna kytkynä 6,9 eu /24/kk, Saunalahdella tais olla kympin kuussa. Tänään vielä 900 min puhe aikaa.
    itsellänikin oli kriteerinä tuo näytön suuruus väh. 2,4". mutta tällaisen kuitenkin hankin.
    Tässä puhelimessa on uusimmat höysteet st. bluetooth, päänäyttö 16 milj. väriä. Pix näytössä 320 x 240. Tukee 4 gigan korttia, 2,5 mm kuuloke, 2 megan kamera salamalla, Vidoekuvaus qvga tasoa. Radio hakee kanavat automaattisesti. Läppä puhelin, ei naarmuunnu näyttö. Series 40.
    Operaako ajattelit selaimeksi?
    Käyppäs nokian sivuilla vilkasemassa.
    sitten vielä puhelinvertailu

6. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ja jos haluaa Soneran lyhyemmällä kytkyllä niin 9,90e x 12kk.

7. MikeTys

Tykkäykset:
    0
    Ensinnkäkin, W910:ssä ei ole joystickiä. Lisätään vielä, että oman k800i:n joystick kestänyt jo yli vuoden moitteetta.

8. wilikki

Tykkäykset:
    0
    No joka tapauksessa vaikka W910i:ssä ei ole joystickiä, en itse ainakaan luottaisi SE:n laatuun.

9. samumanu Vieras

Itsellä kokemusta, työnkin kautta, kännyistä todella intensiivisesti jo toistakymmentä vuotta ja nokiat on ollu niitä jotka hajoo mut se, samppa ja lg kestäneet. Ostankin nykyään lähinnä vain se:tä vaikka nokiat saan kaikki mallit ilmaiseksikin, ku ei vaan kestä/toimi. Eli kokemuksia on monenmoisia!

10. wilikki

Tykkäykset:
    0

Totta voi olla tuokin, en väitä vastaan. Kumma juttu sinänsä, että omilla tutuilla on monen SE hajonnut, erityisesti joystickejä on mennyt kuin heinää. Nokialaiset ja Samsungit sen sijaan ovat kestäneet kovaakin kuritusta.

Itselläkin on ollut vain Nokialaisia, koska muiden valmistajien käyttöliittymät ovat pelottaneet. Yksikään ei ole hajonnut.

Kokemuksia on todellakin erillaisia, mutta oma mielipiteeni on tämä.

11. juhzi

Tykkäykset:
    0
    Omenapuhelin.

12. ripakinttu

ripakinttu

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    joo iphone on kyllä varmaan sopivin... mutta et n95 ole harkinnut??? ei mikään turha puhelin sekään.. :)

13. Noksa

Tykkäykset:
    0
    mikä toi iphone on? voitteko laittaa linkin

14. dille Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Et suinkaan itse voi tehdä sitä?

15. Keila

Tykkäykset:
    0
    Miten olisi N81? Nyt Gigantista ja Markantalosta saa tarjouksella 299€.

16. Noksa

Tykkäykset:
    0
    Saako toi n81 299 eurol ihan kaikist markinataloist ja giganteist?

17. slayer666

slayer666

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 4 ja Sonera
    gigantin tarjous koski mielestäni vain nettitilauksia.

Markantalosta en osaa sanoa

18. hitt

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Ericsson W800i, Saunalahti
    hjkghk

Tervehdys!

Onhan tuosta jo muutama päivä vierähtänyt, kun mitään tänne kirjoitin, mutta luurin metsästys edelleen käynnissä. Todella houkuttelee tuo Samsungin SGH-i450 vieläkin, mutta ei edelleenkään saatavana "härmäkytkynä". Sony Ericsson edelleenkin suunnitelma B, mutta en ajatellut siihen mennä. Eli rahojen kerääminen käynnissä kertaostoon.

Edelleenkään muut mallit eivät juurikaan herätä kiinnostusta, vaikkakaan en koe olevani aivan ajan hermolla. iPhone ei oikein itseäni kiinnosta, eikä sitä käsittääkseni Suomesta edes vielä ole saatavilla. Muutenkin olin lukevinani jotain juttua sen suljetusta käyttöliittymästä tai jotain, mikä joka tapauksessa herättää epäillyksiä. Mahdollisten takuuhässäköiden vuoksi en mielelläni lähtisi kapulaa maamme rajojen ulkopuolelta tilaamaan.

Joku täällä mainitsikin N95:n, minkä GPS-paikannin eteenkin näin melko tuoreena pääkaupunkiseutulaisena viehättää. Toistaiseksi olen selvinnyt karttapalveluiden avulla nykyisellä kännykälläni, minkä näyttö tosin on epäkäytännöllisen pieni minkäänlaiseen surffailuun saatikka karttojen ymmärtämiseen.

N81:stä kävin hiplailemassa kaupassa ja ei oikein iskeny... sen sijaan Samsungin hiplailu oli erittäin viehättävä kokemus.

Eli vahvoilla argumenteilla ollaan liikenteessä - edelleen.

19. tonyyq Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Iphone
    Sony Ericsson on hyvä puhelin, mutta se kuuloke/datakaapeli/laturi liitäntä, ei sellaista. Kuulokkeet löystyy, kaiuttimelle aina sillon kun ei pitäis. En nyt tiedä et onko tossa mallissa sellaista liitäntää mut tämmöne yleisilmoitus-

20. ripakinttu

ripakinttu

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    Puollan edelleen melko vahvasti tuota n95... Ja en ole siitä löytänyt juuri yhtään moitittavaa.. ja ysifemman kamera päihittää sampan mennen tullen
    http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=n95&p2=i450 tuolla varmaan oot jo käyny vertailemassa mutta linkitin kuitenkin.. Wlania ei i450 löydy mutta n95 löytyy... mutta päätös tottakai on sun.

Jaa tämä viestiketju