1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Murhamies tietää numerosi...

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja J.J-75, 25/7/06.

1. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Seuraavan kerran kun tiedustelet numeroa Italiassa, sinua saattaa palvella murhaaja. Italian suurin puhelinoperaattori Telecom Italia on nimittäin avannut uuden numerotiedustelun Rooman suurimpaan vankilaan. Keskuksessa 24 vankia vastaa päivittäin tuhansiin numero- ja osoite-tiedusteluihin.

Telecomin mukaan vangit saavat näin työkokemusta, mikä valmistaa heitä vankilan ulkopuoliseen elämään.

- Hyvää iltapäivää, minä olen Gianluca, kuinka voin auttaa? Kiitos, että soititte Telecom Italiaan, jutustelee puhelimeen Gianluca Descenzo, joka on suorittamassa 13 vuoden vankeustuomiota murhasta.

Vangit saavat 12 senttiä jokaisesta vastaamastaan puhelusta, joita kertyy päivän aikana noin 200.

Telecomin mukaan vankien pääsy maanlaajuisiin numero- ja osoitetiedostoihin on riskitöntä.

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=585345

Eiköhän oteta meillekin käyttöön sama meininki, ei ainakaan tulis piruiltua ihan liikaa langan toiseenpäähän ;)

2. sane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    13
    Ihan hyvä että yritetään vangit sopeuttaa normaaliin elämään, ja eiköhän nuo ole jotenki valikoitu et ei siel sentää mitää pedofiilejä oo vastaamas..

3. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4720
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Jos istuvat niin hyvä että tekevät jotain hyödyllistä. Italiaanothan voisi vielä kehottaa vankeja vastaamaan tässä muodossa: "Nimi, syyte ja tuomio. Kuinka voin auttaa?". Tulisi varmaan aika äkkiä lyöty luuri kiinni kun sieltä vastattais "Numeropalvelut Giuseppe puhelimessa, murhapoltosta elinikäisen sain. Kuinka voin auttaa?" ja vielä sellaiseen yliystävälliseen ääneen.

4. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Kuittaan tämän. Toisaalta kai sielläkin finderin tms. vastaavia palveluja tai jopa puhelinluetteloita, joista kuka tahansa saa numeroita selville.

5. kieran Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jenkeissähän vangit on hoitaneet telemarkkinointia ja vastauspalveluita jo vuosia, eli ei toi niin uutta ole

6. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Voisivat kokeilla vaikka lehtimyyntiä :)

7. -Mercury-

Tykkäykset:
    0
    -Tilaa lehti?!!
    -Ai et vai. MÄ TIEDÄN MISSÄ SÄ ASUT!!

8. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Toi on ihan positiivista. Jos michael Mooren dokkarit on tuttuja niin Jenkeissähän vangit on pistetty myös puhelintyöhön, esim. matkatoimiston.

Kellekkäs tosta nyt haittaa olisi? Vangit saa tehdystä työstä palkkaa (pientä tosin) ja aivan sama se on asiakkaille kuka siellä luurin toisessa päässä vastaa. Todennäköisesti jokainen puhelu nauhoitetaan ja vangit itse vastaavat seuraamuksista jos jotain asiatonta möläyttää puhelimessa.

Itse työskentelen eräässä firmassa jonne asiakkaat soittelevat. Meillä jokaikinen puhelu nauhoitetaan ja tallennetaan, ja yleensä asiakas ei sitä tiedä. Ja voi pojat sitä määrää kuinka paljon tulee reklamaatioita asioista joita meidän firma on hoitanut väärin. 99,99% tapauksissa vika löytyy asiakkaasta.

9. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Voitte myös kuvitella kuinka monta puhelua päivässä tuollaisessa työssä tulee. Harva siinä jaksaa alkaa mitään leikekirjaa pitää.

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Mietin tuossa että hommassa on helppo käyttää esteettömiä palveluita itsensä hyödyksi. Jos on jääny vaikkapa vanhoja kaunoja jollekin, tai toiset vangit tilaa tietoja jostain ihmisestä. Ajatellaampa, että joku murhaaja soittaa murhatun naapuriin tai sukulaiselle. Kaippa ne nekin nimensä sanoo puhelun alkaessa...

11. m0k0ttaja

m0k0ttaja Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    177
    Puhelinmalli:
    OP2
    Ammatti- ja taparikollisten osalta tuo tietoturva-asia voi olla ongelmallista, jos miettii esim. "vasikkalaitumen" sijaintia.

12. mk123

Tykkäykset:
    0
    Olen ihan luullut, että Suomen laki vaatii ilmoittamaan jos puhelu nauhoitetaan. Minä olen ainakin aina joko kuullut automaattisen ilmoituksen puhelun alussa, että puhelu saatetaan nauhoittaa laaduntarkkailun yms. vuoksi tai sitten erikseen sopimuksen solmimisen kohdalla on ilmoitettu, että puhelu nauhoitetaan tästä hetkestä eteenpäin.

13. JuhaT

Tykkäykset:
    0
    http://www.tietosuoja.fi/29001.htm

Kyllähän nauhoituksesta pitäisi kertoa soittajalle, mutta tosiaan välttämättä ei vaadita ilmoitusta puhelun alussa. Asiasta voi kertoa sopimuksessa, jonka yritys ja asiakas ovat keskenään tehneet. Ja sopimuksiahan ei ole tapana kovin tarkasti lukea.

Olisi kyllä kohteliasta ilmoittaa nauhoituksesta aina suoraan, kunkin puhelun alussa. Ehkäpä yritys, joka jatkuvasti saa tapella asiakkaidensa kanssa ja osoittaa heille olevansa oikeassa, voisi miettiä tiedottamistoimintaansa tarkemminkin.

Jaa tämä viestiketju