1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

MSX emulaattori

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja triacc, 16/9/04.

1. triacc

Tykkäykset:
    0
    Oottekos selvillä että myös MSX -emulaattorin saa puhelimeen?
    Itse käytän tuota n-gagella. Ihan kiva lisä nes ja c64 emulaattorien rinnalla.

2. tonza19 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mikä MSX?

3. dumm

Tykkäykset:
    0
    Vanha tietokonevalmistaja.

4. Bustis

Tykkäykset:
    0
    [OT: MSX-vehkeitä valmistivat useat eri firmat kuten Sony, Yamaha, Panasonic, Toshiba, Daewoo, Philips ja SpectraVideo. Tuolta lisää.[/OT]

5. dumm

Tykkäykset:
    0
    No kaikkea ei voi muistaa, kiitos oikaisusta.

6. Dthamilaye

Tykkäykset:
    0
    Onko se vain minä, vai onko täällä muitakin, jotka tuntevat itsensä vanhaksi? :)

7. JuhaN

Tykkäykset:
    16
    On täällä muitakin...

nimim. entinen SVI-728-omistaja ;)

8. dumm

Tykkäykset:
    0
    Minäkin voin sanoa olleeni SCI-728:n omistaja, tosin en koneella oikeastaan mitään itse tehnyt kun commodore mies olen aina ollut ja tulen olemaan. ;)
    Tuon SVI:n myin pois kun serkulta sain vajaat 20 vuotta koneen julkaisun jälkeen.

9. Janneboy

Tykkäykset:
    0
    Mutta alkuperäiseen juttuun: sen MSX - emun saapi tosiaan täältä

Sinclair Spectrum emulaattori täältä

Mame - emulaattori (kolikkopeliemulaattori, jos joku ei tiedä) löytyy täältä

Sega Megadrive - emulaattori taas täältä

Gameboy Color emulaattori täältä

ja Gameboy Advance emulaattori (ei ilmainen) täältä

heitetään vielä mukaan nuo triacc:n mainitsemat C46 ja NES (ei ilmainen) - emulaattorit.

Noilla varmaan saapi hetken aikaa kulumaan puhelimensa parissa - varsinkin jos aikoinaan omisti/omistaa noita vempeleitä :)

Jos joku tietää Amiga - emulaattorista S60 - alustalle, niin kiinnostaisi kovasti :)

10. dumm

Tykkäykset:
    0
    Taitaa tuo Amiga emu viedä jo liikaa tehoa.

11. Kerppis Vieras

Eihän Amiga nyt mikään hirmu tehokas ollut. Prosessori n. 7MHz, muistia 512kB.

Paljon lienee muistia N-Gagessa? Prosessori siinä ainakin on jotain n. 100MHz.

12. Janneboy

Tykkäykset:
    0
    dumm on liene oikeassa, että Amiga-emu voi olla vähän turhan vaativa N-Gagelle vielä. Itse "pääprosessori" ei Amigassa ollut mikään ihmeellinen, kuten sanoit, mutta Amigassa oli lisäksi useita muita prosessoreita (Paula, Denise ja Agnus ensimmäisissä versoissa) jotka oli räätälöity tiettyihin tarkoituksiin ja joilla oli suora pääsy laitteen muistiin (eivät kuormittaneet pääprosessoria). Myöhemmissä Amigoissa nämä prosessorit olivat vielä hurjasti tehokkaampia.

Lisäksi Amigan resoluutio (640x512 4096 värillä) voi olla Gagelle vielä hieman kova pala (176x208 4096 värillä). Ainakaan toistettavaksi niin, että näytöstä saisi velä jotain tolkkua...

Mutta elän odotuksessa :)

13. Kerppis Vieras

Niin varmaan onkin. Ajattelin vain teoriassa, että noiden suoritusarvojen perusteella Amigan ohjelmat/pelit voisi pyöriäkin.

14. Poenttoe

Tykkäykset:
    0
    Parempi Sinclair Spectrum emulaattori täältä

Jaa tämä viestiketju