MPF:n Kokit

Ile...

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
662
Puhelinmalli
Honor 20
Pitää varmaan käydä hakemassa nacho-pelti tarpeet lähikaupasta. Sen verra hyvälle näyttää.

nistop

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1603
Puhelinmalli
iPhone 8+
En tiedä kuinka oikeaoppinen, mutta näin mä sen teen:

- 750g / 800g jauhelihaa
- iso sipuli
- pari pussia tacomaustetta
- pussi xtran (koska hyvä, iso ja halpa) juustonachoja (tai tavallisia)
- iso purkki (n.450g) chunky salsaa
- purkki cheddar-Koskenlaskijaa

Ruskista jauheliha pannulla ja lisää loppuvaiheessa joukkoon pilkottu sipuli. Kun jauheliha on valmista ja sipuli kuullottunut, lisää tacomausteseos. Vähän vettä perään ja anna porista välillä sekoittaen kunnes enin neste on haihtunut.

Levitä nachot tasaisesti pellille. Siihen päälle sitten ensin jauheliha, sitten salsa ja lopuksi juustokastike. Salsan voi laittaa myös vasta uunituksen jälkeen, mutta itse laitan senkin jo tossa vaiheessa.

Sitten vaan uuniin, 225 astetta ja keskitasolla n. 5-7min. Juustokastike kuivuu ja menee kasaan, jos on liian kauan uunissa, niin toi 7min on aika maksimi.

Annosta lautaselle, kylkeen vähän ranskankermaa (jota ei meillä nyt ollut) ja ei kun ääntä kohti.
Tämä piti ihan ottaa suosikkeihin. Tämä menee varmasti testiin (y)

Yksi mikä on täällä mainittu, mutta minulta kadoksissa on se nakkikastike resepti mihin laitettiin muistaakseni tummaa olutta(?) Olikohan @apek joka sen joskus linkkasi. Tuli silloin kertaalleen tehtyä, mutta on suosikeista kadonnut :D

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4195
Puhelinmalli
S10e
Tämä piti ihan ottaa suosikkeihin. Tämä menee varmasti testiin (y)

Yksi mikä on täällä mainittu, mutta minulta kadoksissa on se nakkikastike resepti mihin laitettiin muistaakseni tummaa olutta(?) Olikohan @apek joka sen joskus linkkasi. Tuli silloin kertaalleen tehtyä, mutta on suosikeista kadonnut :D
Sivumaku blogin reseptin olen ainakin minä joskus linkannut ja on kyllä hyvä kastike.

nistop

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1603
Puhelinmalli
iPhone 8+
Sivumaku blogin reseptin olen ainakin minä joskus linkannut ja on kyllä hyvä kastike.
Tämähän se oli. Kiitoksia! :love:

temppa.kk

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
57
Puhelinmalli
Xperia
En tiedä kuinka oikeaoppinen, mutta näin mä sen teen:

- 750g / 800g jauhelihaa
- iso sipuli
- pari pussia tacomaustetta
- pussi xtran (koska hyvä, iso ja halpa) juustonachoja (tai tavallisia)
- iso purkki (n.450g) chunky salsaa
- purkki cheddar-Koskenlaskijaa

Ruskista jauheliha pannulla ja lisää loppuvaiheessa joukkoon pilkottu sipuli. Kun jauheliha on valmista ja sipuli kuullottunut, lisää tacomausteseos. Vähän vettä perään ja anna porista välillä sekoittaen kunnes enin neste on haihtunut.

Levitä nachot tasaisesti pellille. Siihen päälle sitten ensin jauheliha, sitten salsa ja lopuksi juustokastike. Salsan voi laittaa myös vasta uunituksen jälkeen, mutta itse laitan senkin jo tossa vaiheessa.

Sitten vaan uuniin, 225 astetta ja keskitasolla n. 5-7min. Juustokastike kuivuu ja menee kasaan, jos on liian kauan uunissa, niin toi 7min on aika maksimi.

Annosta lautaselle, kylkeen vähän ranskankermaa (jota ei meillä nyt ollut) ja ei kun ääntä kohti.
Tuota ei taida ihan kerralla vetäistä naamariin :ROFLMAO:

Janne76

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6874
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro Max
700g broilerin paistileikkeitä, jotka leikkasin pienemmiksi. Oli valmiiksi marinoitu. Paistoin kuumassa öljyssä ja sinne sekaan 4 kevätsipulia ja yks kesäkurpitsa. Mausteina savupaprikaa, mustapippuria, kanaliemikuutio ja teriyakisoijakastiketta. Kun broiskut sai väriä, niin perään purkki mutti tomaattimurskaa valkosipulilla maustettua ja puoli purkkia vettä. Annoin muhia liki puoli tuntia ja sit puolet isosta purkista turkkilaista jugurttia sekaan.

Top Bottom