MPF:n Kokit

sataratas

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1858
Puhelinmalli
iPhone
sairaan mielenkiintoinen idea. Miltä maistuu, onko tekemisen arvoinen? Miten teet makkarat?
(olen joskus tehnyt kokonaisia siskonmakkaroita ja hyvää tulee)
Siskonmakkarat kävi pikaisesti kiehuvassa vedessä, jotta pysyvät paremmin kasassa, sit pannulle. Sairaan hyvää, halpaa ja riittoisaa! :)

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
iPhone X
Siskonmakkarat kävi pikaisesti kiehuvassa vedessä, jotta pysyvät paremmin kasassa, sit pannulle. Sairaan hyvää, halpaa ja riittoisaa! :)
Ei tartte edes käyttää vedessä. Pysyy hyvinä ihan, kun pullauttaa pannulle. Tai jos haluaa kuoren kans ni saksii vaan. Sekin on syötävää. Pysyy hyvin kasassa. Siskonmakkarapihvit on parahautta.

3

35736

Palaute - 0%
0   0   0
Ei tartte edes käyttää vedessä. Pysyy hyvinä ihan, kun pullauttaa pannulle. Tai jos haluaa kuoren kans ni saksii vaan. Sekin on syötävää. Pysyy hyvin kasassa. Siskonmakkarapihvit on parahautta.
Riippuu makkarasta. Kaikissa siskonmakkaroissa ei ole syötävää luonnonkuorta.

3

35736

Palaute - 0%
0   0   0
Missä ei ole syötävää kuorta? Kiinnostaa. kaikkiin mihin olen törmännyt, niin on ollut.
On varmaan vuosien saatossa muuttunut koska tiedän, että sellaisia on ollut, mutta esim. Wurstin siskonmakkaroiden kuorta ei valmistaja suosittele syömään vaikka onkin syötävää kollageenia.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
iPhone X
On varmaan vuosien saatossa muuttunut koska tiedän, että sellaisia on ollut, mutta esim. Wurstin siskonmakkaroiden kuorta ei valmistaja suosittele syömään vaikka onkin syötävää kollageenia.
Juu ne sanoo sen takia, ettei tule sitkeetä yms. Mutta ei niistä tule. Just Wurstia useimmin käytän.

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8053
Puhelinmalli
Apple iPhone 8
Anna palaa.

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
464
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Menee ehdottomasti kokeiluun. Siskonmakkarat iso herkku.

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
6158
Puhelinmalli
OnePlus 5T
Nachopeltiherkuttelua taas pitkästä aikaa.

800g jauhelihaa tacomausteella, iso sipuli, pussi Xtran juustonmakuisia nachoja, jotain mexicolaista salsaa ja purkki cheddar-Koskenlaskijaa. Tuli kokeiltua ekaa kertaa noilla juustonachoilla ja täytyy sanoa, että toimii vieläkin paremmin kuin tavallisilla. 6/5

IMG_20190711_005649-01-01.jpeg

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
464
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Väännäpä rautalangasta kuinka nachopelti tehdään. Olen kerran kokeillut, eikä toiminut. Ravintolassa kuitenkin tykkään.

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
6158
Puhelinmalli
OnePlus 5T
Väännäpä rautalangasta kuinka nachopelti tehdään. Olen kerran kokeillut, eikä toiminut. Ravintolassa kuitenkin tykkään.
En tiedä kuinka oikeaoppinen, mutta näin mä sen teen:

- 750g / 800g jauhelihaa
- iso sipuli
- pari pussia tacomaustetta
- pussi xtran (koska hyvä, iso ja halpa) juustonachoja (tai tavallisia)
- iso purkki (n.450g) chunky salsaa
- purkki cheddar-Koskenlaskijaa

Ruskista jauheliha pannulla ja lisää loppuvaiheessa joukkoon pilkottu sipuli. Kun jauheliha on valmista ja sipuli kuullottunut, lisää tacomausteseos. Vähän vettä perään ja anna porista välillä sekoittaen kunnes enin neste on haihtunut.

Levitä nachot tasaisesti pellille. Siihen päälle sitten ensin jauheliha, sitten salsa ja lopuksi juustokastike. Salsan voi laittaa myös vasta uunituksen jälkeen, mutta itse laitan senkin jo tossa vaiheessa.

Sitten vaan uuniin, 225 astetta ja keskitasolla n. 5-7min. Juustokastike kuivuu ja menee kasaan, jos on liian kauan uunissa, niin toi 7min on aika maksimi.

Annosta lautaselle, kylkeen vähän ranskankermaa (jota ei meillä nyt ollut) ja ei kun ääntä kohti.

Top Bottom