MPF:n Kokit

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
11182
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Se oliskin järkevää tulla tänne kehumaan mitä kaikkea hienoa kurmeeta on tullu syötyä, mutta "kuvaa ei nyt tullu otettua" 😆
Ei tuossa ny mitenkään keulita, eri asia olisikin ollut jos olisin paukuttanut päätäni et "Söin karivialaisen yksijalkasen vombbatin rintapalaa kermattomassa kermakastikkeessa."

No jos jatkossa unohdan kuvan ateriasta ottaa, nii mites, käykö jälkeen kuvat?

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
5010
Puhelinmalli
OnePlus 5T
Mikä on reseptisi?
400g jauhelihaa maustettuna bbq-mausteseoksella, ~600g tummaa makaronia keitettynä, 3 munaa, 8dl maitoa ja päälle juustoa (yleensä emmentalia, mutta nyt oli kaapissa jämät mozarellaraastetta). Sipulia laittaisin vielä itse, mutta emäntä ei siitä välitä.

Tällä kertaa kokeilin pitää tunnin 120-asteessa, juustot päälle ja n.10min ylälämmöllä 250-asteessa ylätasolla. Jäi sisältä löysäksi, niin laitoin nyt vielä hetkeksi 200-asteeseen alatasolle. Yleensä pitänyt sen perus tunnin 200-asteessa, mutta tuli nyt kokeiltua 😄

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3557
Puhelinmalli
Nokia 8 Sirocco
400g jauhelihaa maustettuna bbq-mausteseoksella, ~600g tummaa makaronia keitettynä,
Suosin itse ennemmin 400 g makaronia ja 700 g jauhelihaa. Makaroni turpoaa niin paljon, niin ei se 400 grammaa tunnu missään jos makaronia 600 grammaa. Lihaa aina enemmän kuin makaronia ☝

Vai tarkoittiko tuo 600 grammaa keitettynä sitä keitettyä painoa, vai keittämätöntä painoa? No liian paljon se on silti :D

Toki tämä vain minun mielipide.

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1221
Puhelinmalli
S7
400g jauhelihaa maustettuna bbq-mausteseoksella, ~600g tummaa makaronia keitettynä, 3 munaa, 8dl maitoa ja päälle juustoa (yleensä emmentalia, mutta nyt oli kaapissa jämät mozarellaraastetta). Sipulia laittaisin vielä itse, mutta emäntä ei siitä välitä.

Tällä kertaa kokeilin pitää tunnin 120-asteessa, juustot päälle ja n.10min ylälämmöllä 250-asteessa ylätasolla. Jäi sisältä löysäksi, niin laitoin nyt vielä hetkeksi 200-asteeseen alatasolle. Yleensä pitänyt sen perus tunnin 200-asteessa, mutta tuli nyt kokeiltua 😄
Äiteeltä saatu resepti poikkeaa niin, että makaronia vaan 400g, 2 munaa ja tosiaan sipulia. Maustetaan suolalla ja pippurilla. Päälle oon laittanu lopussa goudaa. 175° tunti ja sitten juustot ja lämpö tappiin n. 15min.

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
5010
Puhelinmalli
OnePlus 5T
Suosin itse ennemmin 400 g makaronia ja 700 g jauhelihaa. Makaroni turpoaa niin paljon, niin ei se 400 grammaa tunnu missään jos makaronia 600 grammaa. Lihaa aina enemmän kuin makaronia ☝

Vai tarkoittiko tuo 600 grammaa keitettynä sitä keitettyä painoa, vai keittämätöntä painoa? No liian paljon se on silti :D

Toki tämä vain minun mielipide.
Keittämätöntä ja kyllä, lihaa sais olla se iso paketti. Mutta kun nyt ei ollut 😄

Savage

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1322
Nam. Sanoin emännällekin, että tuli vesi kielelle, kun katsoin tuon kuvan:p
Emäntäsi on oikeilla linjoilla sipulin suhteen, kun minunkaan suuhun se ei sovellu:censored:
Toi sipuli on kyllä jännä olevainen. Meikällekkään ei kypsennettynä uppoa, mutta raakana voin vetää ihan mielin määrin.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3557
Puhelinmalli
Nokia 8 Sirocco
Toi sipuli on kyllä jännä olevainen. Meikällekkään ei kypsennettynä uppoa, mutta raakana voin vetää ihan mielin määrin.
Itselle taas maistuu paremmin kypsennettynä. Voi tosin johtua siitä että raaka sipuli (samoin raaka paprika) aiheuttaa minulle närästystä, mutta kypsennetty sipuli (ja paprika) ei aiheuta.

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
5010
Puhelinmalli
OnePlus 5T
Mä tykkään sipulista, raakana ja kypsennettynä. Jo kuullotetun sipulin tuoksu saa veden kielelle. Raakaa nyt aika harvoin tulee käytettyä, tortillat lähinnä tulee mieleen 😄 Kastikkeissa ja just makaronilaatikossa kuullotettu sipuli on tosi hyvää ja ite tykkään sitä käyttää, mutta pärjäähän sitä ilmankin.

Savage

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1322
Mä tykkään sipulista, raakana ja kypsennettynä. Jo kuullotetun sipulin tuoksu saa veden kielelle. Raakaa nyt aika harvoin tulee käytettyä, tortillat lähinnä tulee mieleen 😄 Kastikkeissa ja just makaronilaatikossa kuullotettu sipuli on tosi hyvää ja ite tykkään sitä käyttää, mutta pärjäähän sitä ilmankin.
Mä laitan raakaa sipulia lähestulkoon kaikkeen🙂. Voileivänkin päälle toisinaan...ja sinappia myös😅.

Top Bottom