1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

MPF:n käyttäjien kehityskeskustelu

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja kieran, 29/12/08.

1. kieran Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Viitisen vuotta on tullut aikaa vietettyä tällä foorumilla, ja viime aikoina on tullut tunne että nyt mennään jossakin asiassa pieleen ja pahasti. Aikoinaan hyvähenkinen foorumi ja asiakeskusteluun keskittyvä yhteisö on pikkuhiljaa luisunut asiakeskustelusta ja tuttujen käyttäjien välisestä hyväntahtoisesta naljailusta suoranaiseen henkilökohtaiseen vittuiluun ja asianvierestä puhumiseen, ja monesti tarkoituksena on saada näyttämään se toinen osapuoli naurettavalta tai vähintään jälkeenjääneeltä.

Onko tässä enää mitään järkeä?

Olisikohan jokaisen tälle foorumille kirjoittavan aika vilkaista peiliin? On todella helppo syyttää sitä toista kirjoittajaa, moderaattoria tai vaikkapa ylläpitäjää, mutta totuus on se, että se kirjoittaja siinä näppäimistön takana on se joka tänne sitä sisältöä tuottaa. Siinä vaiheessa kun on viestiä lähettämässä on syytä miettiä että tuoko tämä jotain sisältöä keskusteluun ja jos tuntuu ettei se tuo mitään niin joko poistaa sen tai lähettää vaikka yv:nä kyseiselle henkilölle.

Me käyttäjät luomme tämän foorumin ja sen hengen, tehkäämme siis paikasta sellainen missä jokainen viihtyy. Mitään happyhappyjoyjoy-meininkiä ei toki tarvitse olla, kritiikkiä pitää aina olla, kunhan se on vaan asiasta eikä sen vierestä. Hyvä ohjenuora on se, että jos et pystyisi sanomaan asiaa kasvotusten, jätä se sanomatta.

Hyvää uutta vuotta kaikille, kyl myö osataan jos vaan halutaan :)

t:kieran

2. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kovin vähän tuntuu olevan kehitettävää? :)

3. Alpha- Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    176
    Puhelinmalli:
    Halko
    Aika se on taas muistoja kultaillut. Sama meno täällä aina on ollut.

4. Panda Vieras

Totta, aina sama meno. Se vain vaihtelee milloin yltyy ja milloin laantuu. Kuten elämässä yleensä.

5. kimmo Vieras

Kehitettävää/parannettavaa löytyy varmasti, niin foorumista kuin käyttäjistä/modeista. Omassa käyttäytymisessäni/viesteissä varmaan paljonkin korjaamista, mutta ainakaan tarkoituksellisesti en provosoi/aiheuta häiriötä, vaan koitan sitä omalta osaltani päinvastoin vähentää.
    Kieranin viestissä paljonkin asiaa.

Näin se saattaa olla. Kuten olen jo aiemminkin sanonut, niin olen kuullut tämän "taso on laskenut"-kommentin muistaakseni eka kerran jo 80-luvun puolessa välissä. Usein sen myös kirjoittaa ihminen, jolla kenties pitkä historia järjestelmässä, mutta varsinainen anti nollatasoa.

6. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Nyt on moderaattoreiden puolelta hieman kehitetty foorumia, tiedä sitten onko ketään näitä muutoksia huomannut.

Nyt kun kieran nosti kissan pöydälle niin kenelläkään ei tunnu olevan mitään kehitettävää / parannettavaa. Rohkeasti nyt mielipiteitä esiin.

7. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Miten? Mä en oo ainakaan huomannu...

8. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Ainut muutos, tai uusi asia, minkä itse olen huomannut, on nuo jokaisen merkkiosion viestit, joista löytyy linkit jokaiseen perustettuun käyttökokemusketjuun... Ja YV:täkin tuli, kun viestiä poistettiin, joka on mielestäni loistavaa. Tosin, tiesinhän jo etukäteen, ettei se viestiketjuni ole pitkään esillä. Noita YV:tä poistetuista ketjuista ja viesteistä ei ole tainnut aiemmin juurikaan tulla?

9. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Mun mielestä saisi olla tasasin, sopivin väliajoin myös jonkinlaisia äänestyksiä foorumilla. Mitä ikinä sitten ovatkaan, mutta luulen, että voisi pitää hieman enemmän mielenkiintoa yllä tätä foorumia kohtaan. Ainakin yhdellä foorumilla, jota käytän (tosin se on paljon suurempi/laajempi) on useitakin äänestyksiä, melkein kuukausittain. Saattaa ehkä kuulostaa typerältä idealta tälle foorumille, en tiedä sitten...

10. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Miksi meillä on niin yksikertaistettu kirjoitussivu? Se voisi olla paljon monipuolisempikin...

Liitetyt tiedostot:

• MR.jpg
      MR.jpg
      Tiedostokoko:
      169,2 KB
      Katseltu:
      37
  11. Qwertyi

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Karkkia karkkia. Eiköhän pärjätä ihan perushymiöilläkin ;)

12. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Eihän meiltä puutu tuohon kuvaan verrattuna kuin hymiöt?

13. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Noi nuo fontti/linkki vaihtoehdot mulla nyt oli enempiki mielessä...

Liitetyt tiedostot:

• MR.jpg
      MR.jpg
      Tiedostokoko:
      31,7 KB
      Katseltu:
      27
  14. Qwertyi

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Sinänsä ehkä eksyttiin aiheesta jonka kieran toi esiin, mutta voidaanko me porukalla täällä kehittää käyttäjiä. Hyvänä neuvona oli kyllä tuo peiliin katsominen mutta onkohan kellään tuohon käyttäjien kehittämiseen ideoita. Pitäisikö tässä alkaa mielenhallintaa opiskelemaan vaiko psykologiaa.

15. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Nyt on kyllä pakko huomauttaa että tuon otsikon voi käsittää toisellakin tapaa.

Siis miten hitossa tässä voitas alkaa ihmisiä muuttamaan? Ehkä niiden käytökseen voi vaikuttaa mutta että kehittäis yksilöä foorumin kautta... jaa a.

Siis oisko tässä nyt idea että tänne vois kannella jostain kpn:n tyyppisistä käyttäjistä? :)

16. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Eipä kai kenellekään pysty mitään tekemään. Jokainen on sellainen, kun on. Herkästihän se lähtee jokin sivuraiteille, kun joku alkaa kokeilemaan kepillä jäätä, se voi olla uudempikin foorumilainen, joka sen aloittaa ja harva sietää edes pientä "syrjintää", jolloin se saattaa lähteä käsistä...
    Äh..en mä tie. Koitin jotain henkevää saada aikaan, mut v... meni sekin. =)

17. karvis

karvis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    428
    Puhelinmalli:
    S7 Edge
    No nehän on jo nyt käytössä...vai oonko mä aivan pihalla että mitä tarkoitat?

18. Qwertyi

Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Eikös tuossa kuvassa nyt ole erona tuo <>, php, ja hymiökuvakkeet?

19. kimmo Vieras

Minusta tuossa on virkaveljet tehneet ison työn, kun ovat nuo linkitykset saaneet aikaiseksi. Nyt löytyy helposti joka puhelimen oma kokemusketju. Vielä kun olisi kunnollinen esittely yleisimmistä luureista, kuten myös jonkunlainen UKK-tietokanta, niin kelpaisi tätä mainostella.
    Kaitpa tässä oli hetken aikaa sitten hieman "tulehtunut" ilmapiiri, johtuen parista moderointitoimenpiteestä mihin taisin itse olla isolti osallisena. Sen innoittamana nähdäkseni tuo aloitus on syntynyt ja asiaahan siinä on paljolti.
    Kenelle sitten tarkoitettu, niin sen saa jokainen itse pohtia.
    No mitäs vikaa naalissa on/oli?

20. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Mulla tuo kylläkin näyttää tuolta?

Firefoxi käytössä mutta kokeilin kyllä Chromellakin...

Onko se asetuksista kiinni?

Se ei ainakaan yhdessä vaiheessa tehny muuta kun naljaillu ihmisille. :D

Liitetyt tiedostot:

Jaa tämä viestiketju