MPF metsästäjät ja metsästys, kalastus, marjastus ja sienestys

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
8455
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Pienenä sain mato-ongella niin pienen hauen et oli vielä väritykseltään ihan tumma.
Itse sain myös pienenä noin lyijykynän kokoisen hauen haavilla joen rannasta. Oli hieno tunne. Toki se sitten vapautettiin.

Bert

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1642
Puhelinmalli
Honor View 20
Sama homma, kaverin mökiltä täältä rajan likeltä katiskassa oli yli vitosen lahna :D En vaan käsitä miten se on saanut ängettyä itsensä sinne, kun se ei mahtunut testatessa suu-aukosta sisään. Katiskan nostin veneen ylle niin repesi pohja parahiksi

e: tuo maaginen katiska on vieläkin rantatöyräällä jätetty muistoksi. Otan kuvat ensi kerran kun joku epäilee kuitenkin :D
Sattuuko olemaan sama järvi rajan pinnasta, eli Purnujärvi?

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1528
Puhelinmalli
Xcover 3
Sama homma, kaverin mökiltä täältä rajan likeltä katiskassa oli yli vitosen lahna :D En vaan käsitä miten se on saanut ängettyä itsensä sinne, kun se ei mahtunut testatessa suu-aukosta sisään. Katiskan nostin veneen ylle niin repesi pohja parahiksi

e: tuo maaginen katiska on vieläkin rantatöyräällä jätetty muistoksi. Otan kuvat ensi kerran kun joku epäilee kuitenkin :D
Aikanaan kesällä isäukon kanssa saatiin verkosta parinkolmen kilon matikka. Isäukko konnuuksissaan tunki sen naapurin ukon huoltoasemakatiskaan. Oli kuulemma kans ihmetelly, että miten tuo on tuonne ittensä saanu ängettyä.:D Ettei ois samanlainen tapaus...?

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
184   0   0
Reaktiopisteet
9280
Puhelinmalli
joku lippulaiva
Aikanaan kesällä isäukon kanssa saatiin verkosta parinkolmen kilon matikka. Isäukko konnuuksissaan tunki sen naapurin ukon huoltoasemakatiskaan. Oli kuulemma kans ihmetelly, että miten tuo on tuonne ittensä saanu ängettyä.:D Ettei ois samanlainen tapaus...?
Mutta en tiiä miten ois saatu mistään sisään ?

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
26   0   0
Reaktiopisteet
4333
Puhelinmalli
Huawei P30 Pro
Varmaan kaveri kärsii mukisematta jos joku rangaistus tulee kun sai pelastettua kaverin, koiransa petojen hampaista.
Paljon toden
näköistä on että kalliiksi tulee kun melko varmasti ainakin tekoväline, haulikko lähtee valtiolle mutta se on halpa menetys kun sai koiran pelastettua.
Itse olisin tehnyt aivan samallatavalla tuossa tilanteessa.

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
26   0   0
Reaktiopisteet
4333
Puhelinmalli
Huawei P30 Pro
Eiköhän tuo kaveri vapauteta kaikista epäilyistä syyttäjän pöydällä.
Toivottavasti tuossa tapauksessa myös inhimilliset näkökohdat otetaan huomioon ja syyttäjä tekisi syyttämättömyys päätöksen, jos edes rikostutkinnassa asia etenee syyttäjälle asti, toivottavasti ei.

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1528
Puhelinmalli
Xcover 3
Jep, kyllä itse tekisin samoin. No tänään tuli muutakin kuin kokemusta. Tervastulet, makkaraa, sääkin suosi, lämmintä kylläkin. Helevatan hirvikärpäset levinneet jo tännekin, ei nyt vielä haitaksi asti, mutta muutama taas mönki niskassa.

20200909_082759.jpg 20200909_122349.jpg

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
26   0   0
Reaktiopisteet
4333
Puhelinmalli
Huawei P30 Pro
Jep, kyllä itse tekisin samoin. No tänään tuli muutakin kuin kokemusta. Tervastulet, makkaraa, sääkin suosi, lämmintä kylläkin. Helevatan hirvikärpäset levinneet jo tännekin, ei nyt vielä haitaksi asti, mutta muutama taas mönki niskassa.

Katso liite 120037 Katso liite 120036
Jos tuosta vielä senverran, miltä sinusta metsästäjänä tuntuu, miten koira reagoi tuommoiseen pedon hyökkäykseen, jääkö pelkotiloja vai onko ajokoirat luonteeltaan sellasia että se nyt sattu tuommonen ja jatketaan metsästystä entiseen tahtiin.

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1528
Puhelinmalli
Xcover 3
Jos tuosta vielä senverran, miltä sinusta metsästäjänä tuntuu, miten koira reagoi tuommoiseen pedon hyökkäykseen, jääkö pelkotiloja vai onko ajokoirat luonteeltaan sellasia että se nyt sattu tuommonen ja jatketaan metsästystä entiseen tahtiin.
Ensimmäinen ajokoira minulle tuo, joten ei pitempiaikaista kokemusta rodusta. Oma koira on kyllä aransorttinen, säikky ja epäluuloinen. Joten epäilisin ettei enään tulisi metsäkoiraa.

7.7"kk

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
271
Puhelinmalli
GT-P6800
n. 30v sitten narttukoirani jänisajoon tuli susi ja nappasi sen jäniksen... olin harjotusmielessä ajattamassa koiraani ja jätin ampumatta jäniksen useista tarjoutuneista tilanteista huolimatta... 10cm lumessa ajo pyöri katkoitta pari tuntia pienehköllä kuusitaimistokankaalla kolmen lammen rajaamalla alueella kun illan jo hämärtyessä yht'äkkiä ajo katkesi... koirani oli hyvä ja sinnikäs hukan selvittäjä(hukka=jäljen hukkaaminen) niinpä en kiirehtinyt minnekään vaan aioin jäädä odottamaan... yllätyksekseni koirani kuitenkin tuli vauhdilla luokseni ja asettui jalkoni viereen...pää alhaalla ja häntä koipien välissä... eikä suostunut lähtemään jatkamaan jäljen etsimistä vaikka kuinka hoputin...niinpä otin koiran kytkyeeseen ja lähdimme kotiin... seuraavan aamuna palasin jahtipaikalle tarkoituksena nyt kaataa se jänis... mutta jälkeä etsiessäni törmäsinkin verijälkiin ja löysin pian paikan missä susi oli napannut jäniksen... kytkin taas koirani joka pyöri huomattavasti tavallista lähempänä... koira kytkettynä jäljitin suden ajoon tullessaan lumiseen maastoln tekemää jälkeä n.10km kun törmäsin useamman ehjä 3 suden tekemän jotoksen haaroittumiskohtaan... lopetin jäljityksensiihen ja metsästys siltä päivältä ja siltä syksyltä loppui siihen...
Ei koirani myöhemmin aristellut mitenkään metsään lähtöä... tosin en tänäkään päivänä tiedä kuinka tuo kohtaaminen suden kanssa meni ja pelastiko narttuus sen hengen...

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1528
Puhelinmalli
Xcover 3
Jänis laitettu ruuaksi ja voin kertoa että hyvää oli. Nuori jänis, ei riiputusta, lämpimät ilmat. Pannulla väriä, valurautapataan uuniin hautumaan ruskeaan kastikkeeseen. Liha irtoaa luista ravistamalla. Kuvia ei nälissään huomannut ottaa, jos huomenna sitten. Kolmelle ihmiselle kahdeksi päivää evästä. ?

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3215
Puhelinmalli
S7
Jänis laitettu ruuaksi ja voin kertoa että hyvää oli. Nuori jänis, ei riiputusta, lämpimät ilmat. Pannulla väriä, valurautapataan uuniin hautumaan ruskeaan kastikkeeseen. Liha irtoaa luista ravistamalla. Kuvia ei nälissään huomannut ottaa, jos huomenna sitten. Kolmelle ihmiselle kahdeksi päivää evästä. ?
Saispa oikeeta riistaa hyvin tehtynä (itse tehtynä?).

No saishan sitä ku ehtis ja jaksais jostain pyydellä. Eli sikäli turhaa uikutusta. Kreikassa söin ekaa kertaa jänöä ja maku muistutti kanaa.

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1528
Puhelinmalli
Xcover 3
Saispa oikeeta riistaa hyvin tehtynä (itse tehtynä?).

No saishan sitä ku ehtis ja jaksais jostain pyydellä. Eli sikäli turhaa uikutusta. Kreikassa söin ekaa kertaa jänöä ja maku muistutti kanaa.
Mahtoi olla kania? Jäniksen liha on tummaa, kuin hirvenlihaa. No en ole itse kyllä kanin lihaa koskaan syönyt. Kyllähän riistaa saa kaupastakin, hirveä, peuraa? Poroahan en itse pidä riistana, pökiö elukka!

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1528
Puhelinmalli
Xcover 3
Tänään tuli jo paljon isompi hauki, kuin viime kerralla. Kyllä kannatti käydä ostamassa muutama uusi viehe :)
Katso liite 120251
Enskesänä saat jo sitten palvikokoisen hauen. :p Älä anna periksi, isommat vieheet. Aikanaan eräällä metsälammella onkeen tarttui moinen pikkuhauki, jätin onkeen ja ei ku soutamaan. Niin jo isompi hauki kävi kiinni. Kuinkahan ison hauen ois saanut jos olisi jatkanut...

Don Quiote

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3215
Puhelinmalli
S7
Mahtoi olla kania? Jäniksen liha on tummaa, kuin hirvenlihaa. No en ole itse kyllä kanin lihaa koskaan syönyt. Kyllähän riistaa saa kaupastakin, hirveä, peuraa? Poroahan en itse pidä riistana, pökiö elukka!
Olen siis ymmärtämätön riistasta, mutta rabbit oli vastaus mitä kyseinen liha oli. Sen verta pienet luut että kani sopisi kuvaan.

Kalasaataja

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1528
Puhelinmalli
Xcover 3
Olen siis ymmärtämätön riistasta, mutta rabbit oli vastaus mitä kyseinen liha oli. Sen verta pienet luut että kani sopisi kuvaan.
Ja jos vielä vaalea liha. Ei mitään pahaa, kyllä itsekin kaninlihaa söisin jos tarjottas. Eivät oo kehdanneet rkalistalle laittaa bunny.

Top Bottom