1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Motorola V3 ongelma

Keskustelu osiossa 'Motorola ja Lenovo', aloittaja lakke, 17/3/06.

1. lakke

Tykkäykset:
    0
    Elikkäs ostin tuon V3:n sillon kuin se tuli markkinoille (vähän päälle vuosi).

Tämän jälkeen puhelin on ollut takuuhuollossa kaksi kertaa, syynä seuraava: Kun yritän soittaa, yhteyden saadessa puhelu saattaa kestää korkeintaan 20sek, tai sitten en saa edes yhteyttä. Screenille tulee viesti "puhelu epäonnistui" ja en voi tehdä muuta kun painaa Uusintaa tai OK.

Huollossa puhelin toimi mallikkaasti, kehottivat minua vaihtamaan SIM-kortin, ja näin teinkin (elisa operaattori). Vika kuitenkin jatkuu ja takuu/huoltotakuu on mennyt umpeen, onko tämä siis menetetty tapaus? Kellään muulla samaa ongelmaa tai ratkaisua? Voiko kysessä olla minun SIM-kortti, jolloin voisin myydä puhelimen jollekin toiselle, jolla se toimisi?

2. lakke

Tykkäykset:
    0
    selventääkseni vielä: Takuuhuollossa puhelin oli toiminut moitteettomasti, joten sille ei mitään tehty. Heti kun minä sain sen käteen, ongelmat jatkuivat. On siis syytä olettaa, että ongelmana olisi minun oma SIM-kortti, vai?

3. BaeG

Tykkäykset:
    5
    Mulla on ollut 5 motorolaa vuoden sisällä mm. mainitsemasi v3. Kaikissa niissä on ollut tuota samaa ongelmaa. Mua tuo ei kyllä häiritse kun ei sitä tapahdu kovin usein. Varmaan Motorolan ''ominaisuus'' :)

4. lakke

Tykkäykset:
    0
    Itse en pysty käyttämään puhelinta enää ollenkaan kyseisen vian takia.

5. graniitti

graniitti Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    65
    Puhelinmalli:
    S7 Edge onyx black
    Bäg oliko sinullakin elisan kortti puhelimessa?, Koska serkulla teki yksi v600 samanlaista elisan kortilla, mutta itsellä saunalahden kortilla kyllä toimi

6. lakke

Tykkäykset:
    0
    Eli ongelmana on luultavasti minun SIM-kortti. SIM-korttia ei ilmeisesti voi vaihtaa ellei vaihda koko operaattoria vai kuinka?

7. BaeG

Tykkäykset:
    5
    Joo elisan kortti on. Mutta onneksi tuota ei tapahdu kovinkaan usein (ehkä kerran 40 puhelusta) joten ei se häiritse.

8. candidfin

Tykkäykset:
    0
    Vaihtaaksesi SIM-kortin sinun ei tarvitse vaihtaa operaattoria. Kävelet vain johonkin Elisan myymälään ja kerrot ongelmasi niin saat uudempaa mallia olevan SIM-kortin. Voit tietysti myös soittaa Elisan tekniseen tukeen tai asiakaspalveluun ja pyytää tätä kautta uuden SIM-kortin. Uusi kortti saattaa maksaa n. 8EUR. Saatat saada vaihdon ilmaiseksikin, jos osaat puhua oikein. :)

9. lakke

Tykkäykset:
    0
    Elisan kortin olen jo kertaalleen vaihtanut toiseen elisan korttiin katsos... Ja silti ei toimi, pitäisin varmaan siis kokeilla esim. tuota saunalahden SIM-korttia, mutta voinko sellaseen vaihtaa vaihtamatta operaattoria?

10. scrattis

Tykkäykset:
    0
    ongelmia myös soneran kortilal

Itse tilasin oman sinisen V3:seni verkkokaupasta n. 2-3 viikkoa sitten ja sama ongelma on. Joskus (ehkä 1 kymmenestä) puhelu kestää kokonaan katkeamatta mutta normaalisti puhelu kestää ehkä 10sekuntia ja katkeaa ihan kuin olisi painanut punaista luuria. IHAN HEL*TIN ärsyttävää! ei pysty käyttämään koko puhelinta ollenkaan. Eikä millään jaksaisi takaisinkaan lähettää ja olla monta viikkoa ilman uutta puhelinta. Onko kukaan keksinyt ratkaisua?

11. graniitti

Tykkäykset:
    65
    Puhelinmalli:
    S7 Edge onyx black
    Minkä operaattorin kortti sulla on puhelimessa? Itsellä on yksi motorola v600 joka tekee tuota samaa. Mutta oman v3:sen kanssa taas ei mitään ongelmia. Ja tuo motorola v600 toimii kyllä omalla saunalahden kortilla hyvin, mutta sen ollessa serkulla lainassa, lähes joka puhelu katkesi juuri noin ja hänellä oli kolumbuksen liittymä eli elisan kortti, en tiedä onko tuolla vaikutusta asiaan

12. Korma

Tykkäykset:
    0
    Oma V3 toiminut moitteettomasti niin Soneran kuin Saunalahden simmeillä; ainoa, joka pätkii ajoittain, on oma ajatus ;)

13. scrattis

Tykkäykset:
    0
    Soneran kortti on..

14. Korma

Tykkäykset:
    0
    Re: ongelmia myös soneran kortilal

Kyllä toi softavialta kuulostaa. En usko, että homma on simmeistä kiinni (ainakaan jos SIM-kortti on uudempaa sukupolvea). Kiikuta huoltoon, takuuhan on voimassa.

15. Korma

Tykkäykset:
    0
    Ihan noin yleisenä huomiona, kun on tässä tullut vuosien aikana luetuksi kohtalaisen monta valitusvirttä puhelimien toimimattomuudesta: laatu heittelee ja tämä pätee kaikkiin valmistajiin, Motukoista nokialaisiin.

En tiedä onko kyse siitä, että valmistusta siirretään haplatuotantomaihin vai kiireestä pukata aina vaan uusia malleja markkinoille, mutta trendi tuntuu olevan se, että laadun valvonta on jätetty kuluttajille.

Kuvitelkaas, jos sama tilanne pätisi vaikka tv-markkinoilla. Tuhannet ja taas tuhannet ihmiset Suomessa kuskaisivat kymmenien kilojen painoisia telkkareita huoltoon, kun kuva on epäskarppi tai värit puuttuu. Ja tämän päivän televisioissa on tasan tarkkaan enemmän elektroniikkaa ja softaa kuin jossain peruskännyköissä.

Oliskohan matkapuhelinvalmistajilla syytä katsoa peiliin ...

16. graniitti

Tykkäykset:
    65
    Puhelinmalli:
    S7 Edge onyx black
    Voi tuo pitää paikkansa mitä korma kirjoitti. Itsellä ollut 3 motorolan v3 mallia ja ensimmäisessä läppä ei mennyt kiinni kuten piti, toinen oli muuten hyvä, mutta kaiutin voimakkuus oli erittäin huono ja nyt nykyisessä on voimakkuus huomattavasti parempi, mutta tässä näytön sivuilla olevat napit tuntuvat huomattavasti heppoisemmilta kuin kahdessa aikaisemmassa ja ne pitävät puhelinta liikuttaessa jännää ääntä

Jaa tämä viestiketju