1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Motorola v220.. apua..!?

Keskustelu osiossa 'Motorola ja Lenovo', aloittaja eKi100, 12/1/05.

1. eKi100

Tykkäykset:
    0
    joku aika sit ostin ton puhelimen, ja mut enpä oo iha ongelmitta selvinny..
    1: Valmistajan mukaan puhelimessa muistia n.1800kb, ku puhelimen mukaan yht. vaan n.800kb, ja arvatkaa vaan onko koko ajan ihan tukossa..!?! Voisko olla esim. vanha malli/versio kyseisest luurista vai missä vika?
    2: Puhelimella voi katsella videoita, mut mistään en oo vielä onnistunu löytää tähän malliin soveltuvia videopätkiä, eikä oo mitään hajua videoiden tiedostotyypeistä, puhelin kertoo vaan et "videotiedosto", et sais vaikka koneelta siirrettyä(ku löytyis eka joku liike mistä sais malliin sopivan usb-piuhan, kaikki kun myy vaan ei-oo-ta..)
    3: Vinkkejä miten saisin mp3:sia muokattua muodosta 192kb/s muotoon 32kb/s, kun kaikki tilatut äänet on 32kb/s... 192kb/s muodossa olevat ku vie min. 3Mb tilaa, ku 32kb/s vie vaan n.200kb(puolen minsan pätkät vaan 100kb) Auttakaa joku avutonta... Käynkö viemässä luurin takas kauppaan??

2. TunturiTT

Tykkäykset:
    0
    1. Joo, mulla on myöskin V220. Pulikka on ollut mulla jo nelisen kuukautta ja olen törmännyt ko. ominaisuuteen. Jaettu muisti, vissiin käyttää samaa kokonaismuistia kaikkiin tallennettaviin tietoihin. Eli siis äänet, kuvat, videot, viestit ja puhelinnumerot/osoitetiedot.
    Näyttäisi että muistia on silti käytettävissä vain n.1.1megaa... ainakin mulla.

2. Videotiedosto on tyypiltään MPEG4, ko. muoto on vissiin multimedia-yhteensopiva videoformaatti. Netistä googlettamalla löytynee codekki, jolla videon tyypin saa vaihdettua.
    Oikea piuha löytyy n.20-30€:n hintaan Motorola liikkeestä tai jostain nettikaupasta nimellä: Motorola Mobile Phone Tools PC220 USB. Samassa paketissa seuraa kohtuullisen kattava ohjelmisto kuvien, äänen ja videoitten siirtoon, sähköpostiin, kalenterin hallintaan, tekstiviestien lähettelyyn jne.. Mielestäni ERITTÄIN kannattava ostos, ja sopii varmasti puhelimeesi. Sopii myös moniin muihinkin Motukoihin.

3. Älä vielä vie takaisin liikkeeseen :) Netistä Googlettamalla esim. Wavepad download -hakusanoilla löydät näppärän pienen ohjelmantyngän, jolla koodaat Mp3:t sopivaan bitrateen. Ohjelma on freeware ja siis ilmainen ja lisenssivapaa. Ohjelmalla voi myös kevyesti miksailla biiseistä sopivia pätkiä jne. Tämä muistaakseni löytyy myös MBNET:n sivuilta....? Jos et sitä mistään löydä niin laita mulle sähköpostisi niin lähetän sen vaikka itseltäni sinulle.

Itse olen V220:aan ollut erittäin tyytyväinen, miten muuten itse?

3. eKi100

Tykkäykset:
    0
    Mäki muistan et jossain vaiheessa muistia näky yht. n.1,1Mb , mut enää on 0,8Mb yht... Sen wavepadin löysin, hain ja sain jo, mut rupesin semmosta miettii et mites niit videoita? onx jotenki mahollist muokata jonku musavideon bit ratee sillee et ku koko on alunperin esim. 15Mb, ni et sen sais alle megan kokosex..? ja jos, ni mil ohjelmal? Itelläni on jo puhelimen ja koneen liittämiseen tarvittavat ohjelmat: mmpt 1.23 ja p2k usb-ajurit, mut mini-usb piuha puuttuu.. Varmaan jostai pc-kaupast pitäs löytyy..? ja ite piuhan ei luulis maksavan kymppii enempää... reilusti alle 30e =).. Oon kyl muuten ollu kans todella tyytyväinen luuriin, ainoot miinukset on et ladattavii viedoit ei löydy mistään, ja et välil kentät katoo ja näyttö muuttuu mustax hetkex, ja sit kentät palaa ja näyttöön tulee taas kuva.. (taitaa olla aika yleinen vika V-sarjan puhelimis..?..) Se rupes vaan harmittaa et heti ku olin ostanu tän, huomasin et v300-mallis ois ollu samat ominaisuudet, mut muistia 5Mb... Oisko ollu paljon parempi/kalliimpi ostos??

Onko muuten jollain mitään tietoa et miten saan poistettuu alkuperäsii soittoäänii, kuvii, mms-viestei sun muita, et sais sitä muistia lisää kun se kerran on jaettua muistia.. Niissä alkuperäsis kuvis yms. on semmonen lukon kuva päällä, ja vaik ne valitsee ja koittaa poistaa, puhelin ilmottaa vaan et "0 tiedostoa poistettu"..

4. TunturiTT

Tykkäykset:
    0
    Jees, tuon piuhan voi ostaa toki esim kompuutteriliikkeestä. Pitää vain huomata, että johdon pitää olla paksua mallia, eli kaapelissa pitää olla useampi karva liitettynä. Itselläni on nimittäin HP:n kamerassa samanlainen mini-usb töpseli, mutta johdolla ei voi siirtää tietoa puhelimen ja tietokoneen välillä. Johto on silmin nähdenkin ohuempi, kuin Motorolan oma. Ohuempi johto kyllä mahdollistaa puhelimen tunnistamisen tietokoneella, mutta tarvittavaa siirtolinkkiä ei synny.

Tarpeeksi sekavasti selitetty? :)

Tohon videohommaan luulen, että esim ihan Windowsin videomakerilla vois saa sopivalla codecilla (tms..) väännettyä sopivaan muotoon (mpeg4) ja kokoon.

5. eKi100

Tykkäykset:
    0
    Joo ite koitin kans muistikortinlukijan mini-usb piuhal ku puhelimen ostin, mut sillon ei viel ollu ohjelmii eikä ajureita, nyt ku ne on, ni ei oo enää piuhaa.. =)
    Mut tärkeimpänä kaikista: Onko mitenkään mahdollista saada puhelimen alkuperäistiedostoja(kuvat, mms-viestit, videot & soittoäänet) mitenkään poistettua? Esim. kuvissa ei ole sitä lukon kuvaa päällä, mikä on soittoäänissä ja videoissa.. Toisessa 2 java-sertifikaateista on suojaus päällä, mitä ei saa poistettua, voisko johtua siitä? (Jos on v220, ni tos: asetukset/suojaus/sert.hallinta/juurisertifikaatti/(P)USIllinois -> näytä/tila), sieltä näkyy et sertifikaatin suojaus päällä, mut sitä ei pysty muokkaamaan, niinkuin muita ei suojattuja sertifikaatteja.. jaa-a, saa nähä ymmärtääkö joku tostakaan mitään... =) mut neuvoja jos vaan jollain on...

Jaa tämä viestiketju