1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Motorola T805 + Nokia N73 - ei yhteyttä

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja kmstr, 6/6/08.

1. kmstr

Tykkäykset:
    0
    Morjens,

Ostin tässä vastikään Motorolan bluetooth GPS-paikantimen, jonka ostin suomalaisesta kännykkäkaupasta Nokia N73 kategoriasta. Olin tarkastavinani tuotteen kuvauksesta vielä että mokkulan pitäisi toimia TomTom mobile softan kanssa, joka kännystäni löytyy. Kun gps:n luo päälle, lähtee bluetooth valo vilkkumaan ja gps-valo osoittaa että yhteys satelliittiin pelaa (valo palaa yhtenäisesti). Kun sitten avaan kännykästä TomTomin, ei ohjelma edes yritä ottaa yhteyttä GPS paikantimeen vaan ilmoittaa vain "ei gps laitetta". Nokia maps:n ilmaissoftalla ei yhteys onnistunut. Nokian bluetooth etsintä löytää kyllä laitteen. Mikä avuksi, olenko vain itse munannut tilatessa yhteensopimattoman laitteen vai teenkö jotain väärin? Onko täällä ketään samaa kokoonpanoa käyttävää ihmistä? Lisätään nyt vielä sen verran että kaverin gps palikalla tomtom on vielä toiminut.

Ja kuten arvata saattaa, oli kyse taas minun tyhmyydestäni. TomTom ei osannut automaattisesti etsiä uutta gps-palikkaa vaan yritti etsiä vanhaa jota ennen olin käyttänyt. GPS piti konfiguroida TomTomissa uudelle palikalle. Eli problem solved.

Jaa tämä viestiketju