1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Motorola T280, DNA, GPRS

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja jtynjala, 22/9/02.

1. jtynjala

Tykkäykset:
    0
    Hei,

Onko kellään kokemuksia Motorola T280 + DNA + GPRS? Kysyn siksi, kun puhelinmerkillä väitetään olevan yhteyttä DNA GPRS:än toimintaan.

Olen testannut jonkin aikaa Telian liittymää em. puhelimella ja aina ei pääse kaikille webbisivuille. Kun yrittää joskun myöhemmin, niin silloin voi onnistua.

Vaikuttaa myös vahvasti siltä, että DNA:n toimimattomuus (tai Telian) GPRS:n suhteen johtuu jaetusta kaistasta: kun on paljon käyttäjiä, niin homma takkuilee. Sama juttu kuin kaapelimodeemin kanssa.

JT

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Jollain oli muistaakseni mainitsemasi yhdistelmä ns. motukkakäytössä tietokoneen kanssa ja hyvin käsittääkseni toimi.

3. jtynjala

Tykkäykset:
    0
    Unohdin äskeisestä viestistä (Motorola T280, DNA, GPRS) mainita, että kokeilin www-yhteyttä (Telian liittymällä) kannettavan mikron kanssa (infrapunalla) ja että olin asettanut puhelimeni standardimodeemiksi. Nopeus ei kyllä päätä huimaa (33000), mutta sitä on kai liiaksi tottunut kaapelimodeeminopeuteen. Voisikohan modeeminopeudeksi asettaa 56000; olisiko sillä vaikutusta nopeuteen (epäilen)?

Infrapuna muuten syö akusta virtaa melkoisella nopeudella; oli mulle yllätys!

JT

4. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Ei sen modeemiajurin nopeuden muuttamisen pitäisi vaikuttaa, ellei jossain päin ole rajoitettu modeemin nopeutta. Itse olen saanut mm. Siemenseillä täydet tehot irti ihan 33600bps standardiajureilla.

Käytännössä ilmoittamasi nopeus on melko normaali, sillä se teoreettiinen huippuvauhti jää GPRS-verkossa aika usein haaveeksi, varsinkin päivällä, koska verkossa on ruuhkaa ja puheella on selvästi suurempi prioriteetti.

Ja kyllä, infrapuna on melkoinen virtasyöppö. Bluetooth on tässä suhteessa (ainakin jonkin verran) parempi.

Jaa tämä viestiketju