1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Motorola T260 GPRS:tiedonsiirto ongelmia

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Reaver, 9/8/02.

1. Reaver

Tykkäykset:
    0
    Eli muuten pelaa mainiosti,mutta vain ja ainostaan jos imuttaa noin yli 10MB tiedoston niin melko usein paketti on ihan lopusta menny rikki.Eli tylysti CRC-error.
    Olisikohan kellään muulla samanlaisia ongelmia tämän kännyn kans?
    Tai jos sinulla on sama känny ja se toimii moitteettomasti ni voisitko ilmoittaa siitä tähän palstalle.

Käyttiksenä mulla on WINME ja koneessa ei ole mitää muuta roinaa kiinni kuin näytönohjain ja äänikortti.Yks mikä askarruttaa on että voisiko langaton hiiri sotkea dataa jotenkin kun sekin vissii pelaa jollaa radioaalloilla?

2. hanhiemo

Tykkäykset:
    0
    Itse olen käyttänyt kahta T260 puhelinta Win98 ja win2000 ympäristössä ja molemmilla tulee CRC-virheitä ladattaessa isompia tiedostoja. Taitaa olla enemmänkin ominaisuus kuin vika....

3. Reaver

Tykkäykset:
    0
    Heh.Tuota minäkin tuumin et eiköhän se vaa o ton kännyn vika.
    Olisin vaihtanu toho siemensin M50:see mut eipä pysty latailee vielkää yhtaikaa datapiuhan kans ni se sai jäädä.No ei se mitää nyt on WIN XP asennettu ja eikun kokeilee mitä sanoo.

4. 4mobile.net

Tykkäykset:
    0
    Minulla on ollut myös ongelmia isojen tiedostojen kanssa 260:llä. Oletko kokeillut ratkaista ongelmaa erilaisilla imurointiohjelmilla? Joskushan myös selain voi vaikuttaa asiaan. Esim. Netscapella en saa Mbnetistä postiliitteitä imuroitua.

t. Ville

5. 4mobile.net

Tykkäykset:
    0
    Minulla on ollut myös ongelmia isojen tiedostojen kanssa 260:llä. Oletko kokeillut ratkaista ongelmaa erilaisilla imurointiohjelmilla? Joskushan myös selain voi vaikuttaa asiaan. Esim. Netscapella en saa Mbnetistä postiliitteitä imuroitua.

t. Ville

6. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kyllä ainakin Netscape kutosella hyvin toimii Mbnetin postiliitteet. Ei kannata yleistää selainta, vaikka Netscape onkin ihan surkee :)

7. Reaver

Tykkäykset:
    0
    joo oon kokeillu getright ohjelmal ja sama lopputulos silläkin.Ja nyt on WIN XP:kin testattu ja ei ollu vika käyttikses.Eli päätelmä:MOTOROLA timeport 260 on vaan yksinkertaisesti paska.
    Tuumin et jos uskaltas vaihtaa toho timeport 280 mallii jos siin ois tommoset korjattu(niin varmaa).Ongelma kännyn valinnas on ku pitäs löytää semmoi vehe mis datakaapeliin saa liitettyy laturin piuhan.Nii ja viel hinta kohtuullinen max 300 eur.

8. 4mobile.net

Tykkäykset:
    0
    Tietty olisi pitänyt sanoa millä Netscapella on ongelmia, eli 4.7x:illä eri koneissa. En viitsi laittaa uudempaa hitaaseen koneeseen.

280:ssä taitaa olla kyllä 4+1 aikaväliä? Onhan tämä 260:n aika kömpelö, joten itse vaihtaisin heti 6310i:hin jos vaan ylimääräistä tuohta löytyisi. Voi tietty olla että siihenkään ei saa kaapelia ja laturia yhtä aikaa. Tuosta 10mb:n ongelmasta huolimatta kotimodeemina tämä on ollut ihan ok.

9. Reaver

Tykkäykset:
    0
    Joo samaa mieltä tuosta,että muuten tämä 260 on hyvä värkki.Yhteys pysyy mainiosti päällä.Toisin kuin mitä täällä on lukenut,että joillakin kaatuilee 5 min välein.Vielä kun en käytä ku modeemina tätä.
    Aikamoinen halko olisikin kannettavaksi mukana liikenteessä :).

10. TS

Tykkäykset:
    0
    Olen myös huomannut CRC-ongelman motorolan t260:n kanssa. En osaa sanoa johtuuko laitteesta vai dna:n verkosta. Useasti jopa huomattavasti pienemmätkin kuin 10mb tiedostot ovat viallisia. Kaikkea on kyllä
    yritetty (jotakuinkin kaikki winkun versiot ja latausohjelmat, puhelimen firmware ym.),mutta ongelma on ja pysyy. Alkuun noin vuosi sitten ilmeisesti
    DNA:n verkko ei ollut yhtä kuormitettu, ja CRC-erroreita tuli vähemmän. Käyttöpaikallakaan ei ilmeisesti tunnu olevan merkitystä (Kotkassa, Anjalankoskella ja Elimäellä).

Motorolan GPRS-laitteisiin on saatavissa hieman alkuperäisellä levyllä olevaa toimivampi ohjelma seuraavasti:

kirjautuminen motorola magnet tai developer-ohjelmaan: (vaaditaan, että voi ladata ylipäätään mitään motorolan sivuilta)

http://kb.motorola.metrowerks.com/motorola/registrationHome.do?EVENT_TYPE_ID=2

kirjautumisen jälkeen:
    http://kb.motorola.metrowerks.com/motorola/toolsHome.do

josta pitäisi löytyä GPRS_Manager.exe - niminen tiedosto.
    http://kb.motorola.metrowerks.com/motorola/developmentTools.do#gprsmanager
    http://kb.motorola.metrowerks.com/m...ILENAME=downloads/files/GPRS/GPRS_Manager.exe

Omien kokemusten mukaan toimii ainakin hiukan paremmin, esimerkikisi jos käyttäää windows 2000 ja windows 9x käyttöjärjestelmiä
    samassa koneessa, puhelinta voi käyttää samassa com-portissa molemmissa käyttiksissä. (Alkuperäinen ohjelma vaati vaihtamisen win2000:ssa, jos käyttää com 1:stä).
    Ohjelma ei myöskään jumiudu yhtä useasti.
    Asennuksessa kannattaa olla tarkkana kielen valinnassa, sitä kun ei jälkikäteen pysty vaihtamaan ilman winkun backupin palautusta.
    En kyllä ymmärrä, miksi motorola vaatii erillisen terminaaliohjelman toimiakseen, kun esim. siemensin S45 toimii aivan hyvin pelkällä
    windows-ajurilla. Infraporttia en ole käyttänyt, joten en osaa sanoa toimiiko.
    Olen käyttänyt seuraavaa AT - komentoa motorolan t260 puhelimessa: AT+CGDCONT=1,"IP","internet"
    Mietin vain, onkohan motorolan alkuperäisellä levyllä olevaa ohjelmaa päivitetty. Jos joku tietää asiasta, ei kun salat julki.Kiitos.

11. heino79

Tykkäykset:
    0
    hmmmh... kerrran imppasin kyseisellä timeportilla 60megasen tiedoston putkeen(getrightillä) ja hyvin se ohjelma toimi. Kaiken lisäks käytin sitä infrapunalla. Mutta joskus on kyllä tullu crc:tä,,tosin tuli sitä 6310i:llä. Vaikuttaiskohan yhtää se että ne on 1+3 aikavälin puhelimii? en tiedä....

Jaa tämä viestiketju