1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Motorola+Siemens no thanks

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Anonymous, 24/2/05.

1. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mistähän johtuu, että pääkaupunkiseudulla noin 80% kivijalkaliikkeistä ei ole kiinnostunut ottamaan kyseisiä merkkejä vaihdokkeina?
    Ne vähäisetkin liikkeet jotka ottavat, niin ei hyvitys ole kuin marginaalinen todellisesta arvosta. Monessa käymissäni liikkeissä oli lähes sama vastaus,että ei kiinnosta ottaa kyseisiä merkkejä vastaan.

Oma mielipiteeni on kyllä myös,että noihin muovisiin Siemensseihin ei kannata sekoilla,ellei sitten rakasta natisevaa ja nitisevää erittäin muovisia leluja,kuten nuo ovat. Motorolalla on kyllä mielestäni erittäin hienoja malleja alkaen V600 sarjasta uutuuksiin. Tämä perustuu omiin ja tuttujen kokemuksiin,sekä tuttujen kauppiaiden kanssa käytyihin keskusteluihin. Outoa kuitenkin näin maallikon näkökulmasta...

2. aprilia_R

Tykkäykset:
    0
    Tuulipukukansa ostaa mielummin Nokiaa :)
    eiköhän suomalaisetkin opi ostamaan "tuntemattomiakin" merkkejä.

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ei kai nuo tuntemattomia ole,mutta oliskohan tuokin tuulipukukansa sitten niin laatutietoista,että Siemens olisi joutumassa mustalle listalle kauppiaiden silmien alla. Sehän Siemens on oikeesti täyttä shittiä.

4. Guest Vieras

Täällä Pietarsaaressa suhtaudutaan liikkeissä aika tasaväkisesti kaikkiin merkkeihin. Toki täällä on nyt huikea Samsung buumi (myydään yhtä paljon kuin Nokiaa) kahdessa suurimmassa liikkeessä. Samsungin jälleenmyyntiarvo (simpukat) on myöskin huikea muihin verrattuna.

Ymmärrän hyvin jos kukaan ei halua ottaa Siemensiä vaihdossa. Mun mielestä ainoastaan S65 ja SX1 ovat jotenkuten kilpailukykyisiä. Pitelin tuota SL65:sta kädessä toissa päivänä ja täytyy sanoa että muovien laatu ei oo paljoa parempi kuin mun 2600:ssa, puhumattakaan erosta Samsungin, Motorolan ja Nokian vastaaviin. Mun mielestä suurin vika Siemensissä on just tuo materiaalien laatu.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Juttelin eilen yhden tutun Rovaniemeläisen kännymyyjän kanssa. Sielläkin on älytön Samsung buumi menossa. Itse kehui D500 mallin kaikkien aikojen parhaaksi hallussa olleeseen malliksi. Siemensillä on kyllä tuo laatu erittäin surkea. Kohtahan joku Motorola, tai Samsung ostaakin koko roskan itselleen ja saadaan se tarvittava pintamateriaalien kohennus.

6. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni Siemensin 45-sarja oli kauttaaltaan laadukas ja hyvin toimiva. Sen jälkeen Siemensin halvemmissa malleissa käytetty kuorimateriaali on vähän huonolaatuinen. Mutta esim. tämä SL55 on hyvinkin laadukkaan oloinen kuten myös S55 jossa kuitenkin on noita näppisongelmia.
    Minulla on ollut useitakin Siemensejä käytössä useita vuosia, yhtäkään ei ole tarvinnut käyttää huollossa, ainoa huono puoli on ollut nuo natisevat kuoret(c55,a60). Minulle on ainakin jäänyt hyvä kuva Siemensistä.

7. Guest Vieras

Yhdyn siihen että Siemensin vahemmissa mallisarjoissa oli erittäin hyvä laatu, jopa parempi kuin muissa merkeissä siihen aikaan. Mut viime aikoina muut valmistajat (mukaanlukien Nokia) on panostanut paljon "laadun tuntuun" kun taas Siemens on minusta mennyt huonompaan suuntaan.

Mutta makuasioista ei voi kiistellä. Sanoisin kuitenkin että muovien laatu on ylivoimaisesti paras Samsungissa (mulla on ollut viisi eri mallia). Toki maalipinnan kestävyys ei Samsungissa ole ehkä paras mahdollinen. Olen vuosien varrella käyttänyt kaikkia Suomessa myytäviä merkkejä, LG:tä lukuunottamatta. Olen Samsung, Nokia ja SE myönteinen.

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ite myyjänä en ota käytettyjä vastaan muuta kuin nokia ja samsung, joskus jos oikeen halavalla saa niin sony ericssonin saatan ottaa.

Tämä siitä syystä et muilla ei ainakaan meillä oo menekkiä ja voi joutua seisottaa kuukausia hyllyssä jolloin arvokin laskee. Ei ne tuulipuku ihmiset paljo muuta ku nokiaa ja samsungia taho.

9. Bustis

Tykkäykset:
    0
    Ei koske ainoastaan vaihdokkeja vaan myös uusien myyntiä, useammassakin liikkeessä kieltäydyttiin myymästä Siemensejä vaikka tarrat ovessa ja hinnastostakin ainakin yksi malli löytyi. Vikaherkkyyttä tarjottiin perusteeksi ja mieluummin Nokiaa ostettavaksi. Itseä taas ei pätkääkään kiinnostanut alkaa arpomaan Nokian DOA-säädösten kanssa kun oli useammalle puhelimelle samalla kertaa tarvista (niinkin pieneen erään olisi kuitenkin viallisia Nokioita Murphyn lain mukaisesti mukaan sattunut) joten ostettiin sieltä mistä mukisematta toimitettiin eli Sonitista.

10. Kramer

Tykkäykset:
    2
    Miks noita puhelimia antaa vaihdos. Jättää kakkospuhelimeks ja heittää edellisen rokeen.

11. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Mulla on sielläpäin tuttavia jotka levittää Samsung-sanomaa ;)
    Tottahan se on että samppa myy enemmän kuin vaikkapa
    puoli vuotta sitten, ehkä kokeilunhalu tai jonkunasteinen
    naapurikateus tekee sen, tiedä häntä..

Samaa mieltä kyllä tuosta Siemensin ns. laadusta, toteutus
    tökkii aika lailla. Joku muu tekee samasta muovista paljon
    laadukkaamman oloisen ja osaa kikkailla niin että on myös
    paremman näköinen. Esimerkkejä en tässä anna, jokainen
    olkoon omaa mieltään koska makuasioitahan nämä ovat.

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Olen itse hinkannut lähes kaikki mallit läpi,mutta jos puhutaan pintamateriaalista ja käyttöjärjestelmä jätetään taka-alalle, niin aivan ehdoton ykkönen on Motorola V3. Vaikka luuri on laadukas,niin pääkaupunkiseudun kauppiaat hyvittävät niin vähän tuostakin,että suorakauppa ainoa mahdollisuus saada pikkuisen kipurahoja myymisen suhteen(sama fraasi joka paikassa,että on niin erikoinen malli,että ei mene kaupaksi. Onko nämä pääkaupunkiseudun myyjät kuitenkin parempi laittaa Alepan kassalle,jos ei tätäkin hienoa mallia saa myytyä). Tuntuu että kaikki paskat Nokia mallitkin halutaan vesikielellä vitriiniin lojumaan. Olis kiva kuulla myös jonkun foorumin puhelinmyyjän mielipide siitä,että miksi nykyään hyvitetään niin onnettoman vähän näistä kahdesta merkistä. Siemensin kyllä ymmärrän, kun kaikki mallit lähes ihan sekundaa materiaaliltaan. Tänäänkin olisi ollut mahdollisuus saada A55 Siemenssejä muovipussillinen a' 20eur/kpl. Käteen olis jäänyt ja tili tekemättä, vaikka foorumilta muutama myötätuntoinen olisi ehkä 15eur tarjonnut.Siemens ei mene kaupaksi ja piste.

13. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    itse omistan sx1 : sen ja en voi kun kehua luuria. ei natise eikä nitise, jämäkkä kun mikä. sain jopa toimimaan pienen kossubattery uinnin jälkeen .. :)

Jaa tämä viestiketju