Eli T720 sanoi sitten työsopimuksen irti. Mihin mä vien sen huoltoon ja tuleeko mulle jotain kuluja? Eilen yritin laittaa postia seuraaviin osoitteisiin idesan@idesan.pp.fi ja webmaster@idesan.pp.fi ei mitään vastausta. Jos palvelun taso on totaluokkaa niin pitänee ostaa seuraava kalikka jostain muualta. Kertokaas viisaammat miten ton huollon kans menetellään ja kuinkakauan toi huoltokeikka kestää?
Puhelimen huolto onnistuu vastaavalla tavalla minkä tahansa liikkeen kautta, jolla on sopimus olemassa motorolan huollosta. Varmaan paikkakunnaltasi löytyy esim. telering. Olen ollut siinä käsityksessä, ettiä Idesan vastailee ihan kiitettävästi noihin kyselyihin, voithan lähestyä "Esa Sakkista" myös yksityisviestillä foorumin kautta. Mitä noihin kuluihin tulee, niin takuuhuollon pitää olla maksuton asiakkaalle. Jos taas sopimus on irti esim. väkivaltaisen käytöksen vuoksi, niin silloinhan olet luonnollisesti itse maksumiehenä.
Entäs jos telering alkaa kitisemään kuitin perään? Ei ota latausta vastaan. En tiedä miksi... kulumajälkiä on kuoressa... avainnippu raapaissut tms. mutta muuten ei ole kolhiintunut. Ai niin ja akussa klapia... johtuuko siitä että olen käyttänyt 2 simmiä ja niiden takia akkua joutunut irroittamaan? Eli huomenna teleringiin vaan.
Eipä sen kuitin mukanaolo koskaan hallaa tee, ja joku voi sitä kyselläkin. Kuitenkaan kuitin puuttuminen ei voi olla esteenä takuun voimassaololle, joten kai huoltoliike pystyy jostain tarkistamaan takuut. Viisaammaksi tulet, jos pyörähdät Motskaria jakelevassa liikkeessä kysymässä asiaa.
toisaalta motorolaa on ollut alta vuoden maassa että senkinpuolesta... eipä maassa taida sellaista konetta ollakaan jossa ei takuut ole voimassa.
Niin, ajallisesti ei ole vielä takuut umpeutuneet. Itserikotut / kastellut / mahdollisesti viritellyt tms. koneet ovat sitten oma lukunsa.
Heh, hyvä niin. Tarkoitin vain ilmentää, että takuu voi toki umpeutua muillakin tavoin kuin ajan myötä.
Itse odottaisin Idesanilta vastauksen, että saat kaikki kulut takaisin mitä aiheutuu toimittamisesta huoltoon. Siis, edellyttäen, että luuri on Idesanilta ostettu jas takuu on voimassa. Sinun on siis toimitettava luuri myyjän osoittamaan paikkaan jotta täyttyvät edellämainitut ehdot. Idesanhan ei toimita erillistä kuittia puhelimen mukana ja myös tästä aiheutuviin mahdollisiin ongelmiin saat varmasti vastauksen.
IDEsan tallettaa kaikki asiakkaiden kuitit ainakin takuuajan niin, että ne ovat nopeasti löydettävissä, jos kuitti on hukkunut. Näin meiltä hankitun puhelimen takuuhuollattaminen on sujuvaa kaikissa tapauksissa.
No hyvä näin, sillä pelkkä maksukuitti ei riitä kaikissa tapauksissa identifoimaan kuittia ja puhelinta toisiinsa, ja tällöin ei myöskään takuuhuolto onnistu ilman erillisiä yhteydenottoja ja muita kommervenkkejä jotka eivät kuulu kuluttajan hoidettaviksi.