1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Motorola-kokemuksia?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Kotkis, 9/8/02.

1. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Olen nyt seurannut tätä uutta foorumia ja pistänyt merkille, että Motorolan puhelimista ei täällä ole juuri minkäänlaista keskustelua (Kuitenkin maailman toiseksi myydyin matkapuhelinmerkki, eikö?). Nokia ja SonyEricsson tietysti itseoikeutetusti ovat suosittuja puheenaiheita, mutta esim. Samsungin suosio on minut yllättänyt; ilmeisesti innovatiivisia puhelimia - itse en ole juurikaan tutustunut.
    Mutta Motorolasta: onko kellään kokemuksia - ja jos niin minkälaisia? Omistani voisin sen verran kertoa, että ostin n. puolitoista vuotta sitten Timeport P7689:n, koska tarvitsin kolmitaajuuspuhelimen. Alle puolen vuoden jälkeen, huoltosähläyksen takia, jouduin vaihtamaan sen sitten P7389:iin.
    Hyviä puolia näissä puhelimissa oli mm. erittäin hyvä kuulokeääni ja erinomaisesti toimiva ääniohjaus. Myös itse tehtävä pikavalikko oli aika kätevä. Mutta valitettavasti huonoja puolia oli enemmän - suurimpana täysin eriskummallinen käyttö/valikkologiikka! Lisäksi molemmissa oli hyvin ärsyttäviä vikoja: ensimmäinen sulki itse itsensä usein - jälkimmäiseen ei saanut yhteyttä vaikka virrat oli päällä (no ilmeisesti tämä jälkimmäisen vika saatiin huollossa korjattua). Ja pisteenä iin päälle: Motorolat eivät osanneet tekstiviestin saatuasi näyttää lähettäjän nimeä - vain numeron(!). Uskomatonta! (Vieläköhän uudemmissa malleissa on tämä "ominaisuus"?)
    Eli voin vannoa että Nokian ensimmäisen kolmitaajuusluurin tultua markkinoille oli ostopäätös valmis - ja paluu Nokian toimintalogiikkaan helpotus... :)

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Motorolan valikkologiikka - tai paremminkin sen täydellinen puuttuminen - on lähes legendaarista. Myös tuosta tekstiviestin lähettäjän nimen näytöstä edistaja näytti hyvän "kikan". Kun lähettäjän numero on ruudulla aktiivisena, niin paina soittonäppäintä jolloin luuri lähtee soittamaan lähettäjälle ja näyttää sen nimen. Sitten vain nopeasti punaista nappia. Tulos: Olet nähnyt lähettäjän nimen, lähettäjän puhelimessa lukee että olet yrittänyt soittaa hänelle ja olet poistunut tuosta tekstiviestistä vaikka olisit mahdollisesti halunnut vastata siihen tai poistaa sen. Kun sitten rupeat vastaamaan lähettäjälle, niin ärsyttävästi kesken kirjoittamisen tuo lähettäjä sitten jo soittaakin takaisin... ;)

Kaikenkaikkiaan Motskarilla on usein varsin innovatiivisia ja jopa ominaisuuksiltaan edistyksellisiä puhelimia, mutta juuri lukuisat erilaiset viat ja täysin takaperoinen käyttöliittymä (huom! tämä on vain oma mielipiteeni!) torpedoivat hyvät myyntiluvut ja tyytyväiset käyttäjät. Monissa Moton malleissa on myös mielestäni kovin heikko akku.

Kehitystähän tuossa käyttöliittymässäkin on tapahtunut ja samoin muissa ominaisuuksissa. Vaikken tällä hetkellä välttämättä mihinkään kyseisen valmistajan kapulaan sortuisikaan niin en ollenkaan pidä mahdottomana ettenkö jatkossa saattaisi valita itselleni jotain Motorolaa. On niissä hyviäkin puolia, kuten jo aiemmin mainitsin niin usein Motolla on melko edistyksellisiä ominaisuuksia puhelimissaan kuten GPRS paljon ennen muita, muokattavia valikkoja, ääniohjausta yms. Harmi vain että sitten "perusjutuista" on satuttu tinkimään.

3. pertti666

Tykkäykset:
    0
    No johtuisko siitä ettei mulla enää ole ollut oikein aikaa kehua näitä motskun nykymalleja tän uuden foorumin aikana...heh

Kyllä minä vaan edelleen vannon motorolan nimiin. Taskussa tällä hetkellä "hintahtava" V.70, mutta sitä ennen olen omannut kaikki läppämallit Startacista alkaen (olisko ollut vuonna 97 tms) + saippualaatikko Cd930 sekä Timeportit L7089, P7389 sekä 250..vyöllä on kulkenut työvälineenä niiden rinnalla 9110, 9110i, 9210 ja nykyään 9210i..
    en tiedä, masokistejä ja hulluja on monenlaisia, mutta kyllä mä olen aina ollut tyytyväinen motskuun, jo ihan sen takia, että en nyt jaksa käyttää ihan samaa kalikkaa kuin kaikki muut, en vastaanottaa kavereilta yöllä mitään genitaalialuelogoja pilailumielessä tai olla yksi niistä kymmestä jotka kaivavat kassajonossa kännyään, kun Nokia Tune - soi...Ok tietysti työni puolesta olen käyttänyt myös kaikkia Noksulan ja Ericssonin koneita lyhyitä aikoja, enkä edes yritä väittää etteikö niissä olisi ollut kautta aikojen hyviä ominaisuuksia mitä ei mun puhelimessa ole, mutta täydellisyyttä kun ei yksinkertaisesti ole olemassa, ei tässä maailmassa

4. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Kerroppas, kertooko jo uudemmat motskut keneltä tekstiviesti tulee? Vai pidetäänkö moista yhä edelleen turhana hienoiluna? ;)

5. pertti666

Tykkäykset:
    0
    on kertonut n vuodesta 1999, eli tuolloin myyntiin tulivat timeport ja V3690 joista ko ominaisuus löytyi...sen jälkeen se on ollutkin vain noitten halpapuhelinten puute

6. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    ...jaa? Ei kumpikaan mun timeporteista P7689 & P7389 vaan ollut varustettu moisella hienoudella. Ja molemmat ostettu v. 2001...

7. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Minulla on V100 ja se on ollut oikea paska jos saa sanoa. Sitä ei saa äänettömäksi ilman että menee 3 valikon kautta laittamaan sen hiljaiseksi. Akku on ihan perseestä ja muutenkin huono puhelin.
    Ainoa hyvä siinä on suuri näyttö ja koko näppis. Juuri laskin ja tulin siihen tulokseen että siinä on 27 lediä kun taas "tavallisessa" puhelimessa on ~8-12 :). Tulee kalliksi ledien vaihto.

8. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kaverilla oli V100 ja sen kuuluvuus oli niin paska että huh huh. Kerran naurettiin sen ympärillä, kun se yritti soittaa jollekkin ja kun se joutu huutanaan hads freehen ja kun se lopetti puhelun, lensi puhelin seinään :)

Ja nyt kaveri omistaa 3510:n ja kehuu sitä loistavaksi puhelimeksi :)

9. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1329
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
  10. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Parista Motorolasta on kokemusta. Mulla on ollut pari "satasen" puhelinta, ensin c520 ja sitten m3888, joista hankkiuduin eroon, koska ne oli niin karmeita pelejä, vaikkakin ajoivat asiansa. Viimeksi minulla on ollut Timeport P7389, joka oli ihan ok niin toiminnoiltaan kuin ulkonäöltäänkin, mutta senkin tulin myyneeksi, kun oli niin hyvät kaupat tiedossa. Akun kesto ei ollut kovin kaksinen. Tällä hetkellä V60 ja V66 kiinnostaisivat, mahdollisesti myös Timeport 2x0.

11. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Mun m3888 on ainoa motsku johon olen ollut (lähes) kokonaan tyytyväinen - tosin asiaan saattaa vaikuttaa 10 euron ostohinta ;) Mutta kotipuhelimen korvaajana (jossa siis mulla käytössä) varsin riittävä.

Tuo puhelin oli mulla taas aktiivikäytössä ja siihen en ollut kovin tyytyväinen. Käyttölogiikka siis se suurin miinus, mutta myös esim. tviestien "anonyymius" oli kiusallinen pikkuseikka. Tuohon aikaan ei vaan Nokialla (jonka käyttiksestä pidän) ollut 3-taajuuksista tarjolla. Akku riitti mun käytössä ihan hyvin.

Minua ei - yhtään! ;)

12. Dj_Clue

Tykkäykset:
    1
    Joo motorolan käyttö logiikka on kyllä omaa luokkaansa=)

13. alphacentauri

Tykkäykset:
    0
    Itselläni on Motorola v3690 mallinen puhelin eli se ns. läppämalli ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Akku yli vuoden käytön jälkeen alkaa hiipua, mutta hyvin se on toiminut. Pieni kokoinen, hyvä äänilaatu ja mojova värinähälytin ovat olleet etuina. Miinuksena logojen ja soittoäänien sekä pelien puute, mutta ei niitä nyt Nokiankaan puhelimessa tullut käytettyä kun sellainen oli. Näin naisnäkökulmasta kertoen, hyvä puhelin peruskäyttöön. Akku toimi parhaimmillaan kerralla ladattuna viikko kaupalla ennen kun piti ladata uudestaan ja puheluja sekä tekstiviestejä tuli läheteltyä aika runsaasti.

Mitä tähän valikko keskusteluun tulee niin siihenkin tottuu. Ken on sanomaan että yksi valikko järjestelmä on toista parempi, kun se loogisuus on suhteellinen käsite ... tai sitten tämä on juuri naisen logiikalla suunniteltu ;)

Omassa puhelimessa voi vielä näytön kontrastia muuttaa sekä kokemuksesta voin kertoa että pieni puhelin kyllä kestää vaikka minkäasteista kulutusta. Pudotin puhelimen kivirappusille ja pomppi alas, ei mennyt rikki eikä tullut kolhujakaan. Kestävä pikku kaveri. Ja vielä mitä esteettisyyteen tulee niin kyllä se Nokian puhelimet kauneudessa voittaa ;) Mutta on mies ystävät sanoneet että aika "tyttö" malli on.

14. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Mikäli ei ole kontrastin säätö muuttunut v3688:sta, niin sekin on aivan turha. Vaaleimmillaan näytöstä ei saa selvää ja tummemmillaan näyttöön ilmestyy sama "rasterisalmiakkiruutua" kuin joissakin 6210:ssa oli aikoinaan. Ja välimuodot ovat myös himmeitä.

15. Nica

Tykkäykset:
    0
    T192, minulle pahan onnen puhelin, näyttää valikossa viestistä muutaman ensimmäisen sanan. Kun viestin valitsee lukeakseen, sen lopussa näkyy lähettäjän nimi, ja halpispuhelin on siis kyseessä...

16. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ym. asioissa olen samaa mieltä: äänenlaatu oli hyvä (6310i tuntui aluksi kovin kummalliselta P7389:n jälkeen) ja värinä paljon tehokkaampi kuin 6310i:ssä.
    Ja akkukin kesti riittävän hyvin - ei nyt kuitenkaan ihan 6310i:n veroisesti ;)
    Muilta osin en sitten yhdykään enää samalla tavalla edelliseen puhujaan :)

17. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Miellyin Timeport 260:n ulkonäköön ja muotoiluun. Hopeinen väritys oli viileä. Tosin antenni olisi ehkä voinut olla sisäinen. Kuuluvuus ja kuulokeääni olivatkin sitten kiitettävän arvoiset. (Ehkä jopa täyden kympin kun kuuntelee täällä noita nokialaisten kuuluvuusongelmista itkeviä.)

Akunkesto oli vähän huonompi juttu, taisi kestää maksimissaan sellaiset kolme päivää omassa käytössä. Lisäksi kalenterin puute ko. hintaluokan luurissa otti päähän. Tekstiviestin luku oli onnetonta, koska ei ollut valikkoa vaan viestit piti poimia 'numeroinnin' perusteella.

Plussat ja miinukset saattavat mennä aika tasan riippuen painotuksista, mutta silti minulla on Motorolasta positiivinen käsitys.

18. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Voi muuten olla ;)
    Mutta se itse tehtävä pikavalikko on kyllä kätevä. Kun siihen laittaa kerran eniten tarvitsemansa toiminnot, ei valikoissa niin hirveesti tarvitse edes sen jälkeen kahlailla.

19. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Motoroloista:

Motorolan puhelimet on ihan hyviä ,ainoastaan jotain kommervenkkiä on ollut...-oletteko huomanneet jos/vaikka näppäimet on lukittuna,virta näppäimestä puhelin sammuu??

itsellä ollut motukoita kymmeniä ja edelleen paras on ollut Cd 930 "saippua"

ei ikinä vikoja!!!

toisin kuin erkit ja noksut!!

20. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Re: Motoroloista:

Joo! Kieltämättä aika kummallinen suunnittelun kukkanen!

Jaa tämä viestiketju