1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Motorola Droid vs. Sony Ericsson Xperia X10

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Unnoticed, 27/5/10.

1. Unnoticed

Unnoticed Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    934
    Puhelinmalli:
    Oppo Find 7
    Eli kahden vaiheilla mennään ja tarvitsen apua valintaan.

X10:ssä iso näyttö (resistiivinen, ei multitouchia?!) ja tehokas prosessori (1ghz), on hienon näköinen, 8,1mpix kamera ja Android käyttis.

Droidissa taas 3,7" kapasitiivinen multitouch näyttö, näyttävä puhelin, Android käyttis ja ihan hyvä kamera. Mutta Prosessori on melkein puolet tehottomampi kuin X10:ssä (pelaako emulaattorit yms. tuommosella kuinka hyvin).

Kiitos jos joku jaksaa auttaa.

2. murmelinpapana

murmelinpapana

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    DNA, Htc Dream
    X10:ssä on kylläkin kapasitiivinen näyttö. Multitouchin puuttuminen johtuu OS:stä, mutta sekin ongelma korjaantuu SE:n virallisten tietojen mukaan syssymmällä, kun tulee päivityksenä uusi versio Androidista (1.6 -> 2.1).

Itse ottaisin noista kahdesta ehkä tuon X10:n kuitenkin. Mukavan ohut, iso näyttö ja designiltaan hyvä.

Onhan tuossa Droidissakin omat hyvät puolensa, näppäimistö on plussaa, mutta ääkkösiä ei suoraan tule, vaan pari ylimääräistä klikkausta tarvitaan.

Itse miettisin myös Desireä (joka mulla itselläni on käytössä). Oikeastaan Desiressä on noiden kahden hyvät puolet. 3,7:n tuuman AMOLED-näyttö, 1GHz:n prosu, Android 2.1 suoraan (ja päivitys uusimpaan Android 2.2:n luvattu virallisesti), RAM-muistia mukavat 576 MB, Designiltaan tosi hyvä (ohutkin vielä). Kamera on ihan hyvä kännykameraksi, ja myöhemmin on tulossa päivityksenä tuki HD-videokuvaukselle ja käsittääkseni myös Xvid ja DivX- videoille. Ja käyttiskin on suomenkielinen, mikäli niin haluaa ja Saunalahden mukaan parempi käännös on työn alla (jokunen käännöskukkanenhan tuosta nykyisestä taitaa löytyä, itse käytän tosin englanniksi).

3. Unnoticed

Unnoticed Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    934
    Puhelinmalli:
    Oppo Find 7
    Ai siinä onki kapasitiivinen näyttö, sitte on melko selvä peli kumman valitsen. Veljellä on Desire, enkä halua samanlaista ku sillä (ja sama toisinpäin).

4. Kmikko91

Tykkäykset:
    0
    "X10:ssä on kylläkin kapasitiivinen näyttö. Multitouchin puuttuminen johtuu OS:stä, mutta sekin ongelma korjaantuu SE:n virallisten tietojen mukaan syssymmällä, kun tulee päivityksenä uusi versio Androidista (1.6 -> 2.1)."

Eikös sen pitäny olla niin että x10:n rauta ei pysty toho multitouchii? Vähä sellasta olen kuullut, mutten ole asiasta varma.

5. murmelinpapana

murmelinpapana

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    DNA, Htc Dream
    Engadgetin mukaan multitouch olisi tulossa, tosin lähde ei ole kuitenkaan aivan niin virallinen kuin aluperin muistelin. Sinänsä olisi kyllä todella omituista, jos SE:n käyttämä kapasitiivinen paneeli ei tukisikaan multitouchia. Varsinkin kun katsoo hintalappua, niin ei todellakaan pitäisi olla mitään syytä pihtailla näytön kanssa.

6. Unnoticed

Unnoticed Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    934
    Puhelinmalli:
    Oppo Find 7
    Kiista ratkesi ja kumpaakaan em. puhelimista ei tule, vaan ihan näillä hetkillä tulee Htc Desire. Sen verran hyvin sai liikkeen myyjät mainostettua sitä (molemmat myynnissä samassa liikkeessä, Ericsson vähän kalliimpi).

Jaa tämä viestiketju