1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

motorola c350 kuumenee puhuttaessa vika/ominaisuus?

Keskustelu osiossa 'Motorola ja Lenovo', aloittaja paerikss, 15/9/03.

1. paerikss

paerikss Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    ostin juuri kakkos luuriksi c350:n. huomaan että se lämpenee, tai oikeastaan kuumenee huomattavasti puhuttaessa. mahtaakohan tuo olla vika vai ominaisuus. viimeksi olen itse huomannut aikoinaan samaa t18s luurissa kun siihen tuli kenttävikaa...

tuntuu melkein että korva alkaa kihelmöimään...?

2. Smile :)

Tykkäykset:
    0
    Paljonko se kuumenee?
    Huomaako sen myös sisätiloissa ja ulkotiloissa?

Ja kuinka lujaa joudut painamaan sitä korvalle?
    Ja kuinka suurella kuulokeääni on?

Vaikuttaako kentät siihen?

Mistä kohtaa se lämpeää?

Lämpeääkö latauksessa?

3. paerikss

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    lämpenee huommattavasti ainakin sisäälä, ulkona ei ole tullu puhuttua. ladata en ole ehtinyt koska sain sen tänään (1vk käytettynä). painan kait ihan normaalisti korvalle, en ainakaan mun t68i:ssä huomaa samaa ollenkaan. tosin muistelen että mun t720 lämpeni myös jonkin verran.

kentät pysyy normaalisti, ei huopaa ja kuuluu hyvin.

volume on täysillä. tiedä onko ääni hieman hiljainen ja joutuu painamaan korvalle kovemmin

4. paerikss

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    näyttö lämpiää, 2-5 min puheluissa ei juuri huomaa, mutta esim +10 min niin alkaa aika lämmin alkaa olla...? siis lmpimämpi kuin mikään muu käyttämäni luuri.

5. neiti

Tykkäykset:
    0
    itsellä on sama tuon erkki t66sen kanssa.
    käytetty on. puhelimen pieni koko voi toki vaikuttaa.
    mutta on se melko hälyyttävää että n5min puhelun jälkeen pitää lopettaa
    koska käteen ja korvaan tulee ikävä poltteen tuntu-.
    se ei ole mitään vähäistä lämpenemistä.
    vaan todellakin tuntuu senverran kurjalta että puhelun mieluummin lopettaa !
    ulkona puhuttaessa ilman viileys toki vähän viilentää. mutta sama tapahtuu silti.
    lämpeää antennin kohalta. tai siis siitä ylhäältä.
    myös latauksessa ollessa lämpiää/kuumenee. vähemmän kyllä. kai?

6. paerikss

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Note 3 + & Gear
    joo, samaa mullakin. mailasin motorolan huoltoon eilen ja kysyin, mutta ei ainakaan veilä ole mitään vastausta tullut...

7. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Muistaakseni ainakin bluetoothissa tuo lämpeneminen johtuu siitä että radiaallot laajentavat verisuonia jolloin korva lämpenee ja samalla BT headset, gsm:ssa saattoi olla sama juttu, mutta en ole varma.

8. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    789
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ite huomasin ton saman lämpenemis jutun

9. Jeppe !

Tykkäykset:
    0
    minun panasonic GD-67 lämpesi kanssa tosi kuumaksi, yli 20 min puhelut oli tuskaa :)

10. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    789
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    tuli tos tota puhelinta muistelles niin mieleen että myös sillon lämpenei mun mielestä huomattavasti lämpeemmäksi ku muut luurit ku oli latauksessa

11. Smile :)

Tykkäykset:
    0
    ei muuta kuin huoltoon testattavaksi.

mulla on ollut useita puhelimia ja mikään niistä poislukien Dancall nmt ei ole lämmennyt vaikka yli puolituntisiakin olen puhunut. Dancall lämpes niin lujaa aikanaan että ei voinut kättä pitää alumiinisen takakuoren päällä kun pitkiä puheluita tuli soiteltua.

"Antennittomilla" puhelimilla olen joskus kyllä törmännyt jonkin asteiseen lämpenemiseen joka on voinut johtua siitä että painoin ilm. huomaamattomasti korvaani vasten liian lujaa..

HUOMATTAVAA on se että soittaessa ei pidä kättä tai mitään ns. antennin edessä. Koska silloin lähetys tehot nousee kun sun sormes "imee" antennin tehoja ja silloin voi sitä lämpenemistä tulla.

12. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    GSM-puhelimet käyttävät mikroaaltoja, eli sama juttu kun tunkisit pääsi mikroon (kun se on päällä ;), mutta huomattavasti pienemmässä mittasuhteessa.

13. consul

Tykkäykset:
    0
    Niin siis eivät käytä. Yleisesti käytössä olevassa sähkömagneettisen spektrin luokittelussa mikroaallot alkavat 3 GHz:n kohdalta, kun taas matkapuhelin(kuten kaikki tiedämme) toimii 900/1800 MHz-alueilla. Tosin mikroaaltouunitkin käsittääkseni toimivat yleensä taajuudella 2,4 GHz(sama kuin bluetooth, muuten). Joka tapauksessa, tehot ovat aivan eri luokkaa mikroaaltouunilla kuin gsm tai bt-lähettimellä.

Edit: Korjattu tyhmä ajatusvirhe, eli kHz -> MHz.

14. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    OT:
    Niin siis tarkotin sitä että matkapuhelimen ja mikroaalouunin säteily ovat aika lailla eri luokkaa, mutta jostain olen saanut sen käsityksen että se on samna tapista kuin mikroaaltouuni?

Jaa tämä viestiketju